Fungerande hostmedicin????
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Fungerande hostmedicin????

    Avskyr denna hosta som verkligen verkar ha slagit läger i våran familj och särskilt på lilleman som jobbar konstant med slem och slem. Vår annars skapliga Mollipect gör varken från eller till... Har ni några bud på ngt bra??? Mottages tacksamt!
    Fast nu på kvällen börjar det låta som sånn där skäll-hosta, som falsk krupp..Så vi kanske måste iväg till doktorn imorgon. Kanske blir det en natt med mycket stjärntittande i natt, kommer ihåg att jag satt ute en halv natt med äldsta dottern då hon lät så där som liten..Blääää

    God natt på er!
  2. 1
    Fungerande hostmedicin???? Avskyr denna hosta som verkligen verkar ha slagit läger i våran familj och särskilt på lilleman som jobbar konstant med slem och slem. Vår annars skapliga Mollipect gör varken från eller till... Har ni några bud på ngt bra??? Mottages tacksamt!
    Fast nu på kvällen börjar det låta som sånn där skäll-hosta, som falsk krupp..Så vi kanske måste iväg till doktorn imorgon. Kanske blir det en natt med mycket stjärntittande i natt, kommer ihåg att jag satt ute en halv natt med äldsta dottern då hon lät så där som liten..Blääää

    God natt på er!
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Falsk krupp är hemskt, speciellt med så små barn som man inte riktigt kan förklara för.
    Jag har läst en undersökning om att honung har precis lika god effekt på hosta som riktig hostmedicin. Vi brukar göra honungsvatten om barnen har hosta.
  4. 2
    Falsk krupp är hemskt, speciellt med så små barn som man inte riktigt kan förklara för.
    Jag har läst en undersökning om att honung har precis lika god effekt på hosta som riktig hostmedicin. Vi brukar göra honungsvatten om barnen har hosta.
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Hu, hoppas det är bättre. Stora tjejen här hade också falsk krupp när hon var runt två år. Många nätter med öppna fönster mitt i vintern och en och annan tur till sjukan. Inget kul! Det låter ju förskräckligt när de skäller och inte får luft, även om man vet att det inte är farligt.

    Krya på er!
  6. 3
    Hu, hoppas det är bättre. Stora tjejen här hade också falsk krupp när hon var runt två år. Många nätter med öppna fönster mitt i vintern och en och annan tur till sjukan. Inget kul! Det låter ju förskräckligt när de skäller och inte får luft, även om man vet att det inte är farligt.

    Krya på er!
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Hur gick det? Hoppas inte det blev falsk krupp för det är ju så jobbigt (sonen har det).
    Jag brukar ge Bisolvon till sonen som är ett hostbarn. Vet inte om det hjälper så bra, men han hostar ibland så han kräks upp slemmet en stund efter han tagit medicinen så lite nytta gör den nog, men det gäller att ge den minst en timme innan läggdags så inte allt kommer i sängen.
    Hoppas du fått sova lite i all fall.
  8. 4
    Hur gick det? Hoppas inte det blev falsk krupp för det är ju så jobbigt (sonen har det).
    Jag brukar ge Bisolvon till sonen som är ett hostbarn. Vet inte om det hjälper så bra, men han hostar ibland så han kräks upp slemmet en stund efter han tagit medicinen så lite nytta gör den nog, men det gäller att ge den minst en timme innan läggdags så inte allt kommer i sängen.
    Hoppas du fått sova lite i all fall.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Tack ska du ha för frågan.. Jodå, vi kör på med Mollipect innan sovdags och det har blivit bättre. Den stora skrällhostan uteblev den natten som jag trodde skulle bli värst. Han är pigg som en mört, värre med syrran som varit sjuk i en vecka nu...så sömnbrist med min stora mamma-oro gynnar inte rynkorna just nu kan vi säga...=) Men nu hoppas vi att det vänt!
  10. 5
    Tack ska du ha för frågan.. Jodå, vi kör på med Mollipect innan sovdags och det har blivit bättre. Den stora skrällhostan uteblev den natten som jag trodde skulle bli värst. Han är pigg som en mört, värre med syrran som varit sjuk i en vecka nu...så sömnbrist med min stora mamma-oro gynnar inte rynkorna just nu kan vi säga...=) Men nu hoppas vi att det vänt!

Liknande trådar

  1. Fungerande relationer
    By luddtussen in forum Kärlek & relationer
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 07:27
  2. Ej fungerande styvfamilj
    By Anonym in forum Styvfamiljer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 08:31
  3. Fungerande internet!!!
    By Mango_ in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 13:00
  4. En fungerande föräldrarrelation
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 17:51
  5. Vilken väl fungerande
    By -Sara- in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar