Slemproppen???
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Slemproppen???

    Är nu i v35 och har sedan i lördags haft mensliknande smärtor både i magen och ryggen, och igår kväll började jag känna av lite värkar som har hållt i sig under natten. De har dock inte varit regelbundna.

    Tror även att slemproppen gått, såg ut som ett genomskinligt slem, lite inatt och nu på morgonen, såg det på pappret när jag torkade mig. Eller är det mer som en klump???
  2. 1
    Slemproppen??? Är nu i v35 och har sedan i lördags haft mensliknande smärtor både i magen och ryggen, och igår kväll började jag känna av lite värkar som har hållt i sig under natten. De har dock inte varit regelbundna.

    Tror även att slemproppen gått, såg ut som ett genomskinligt slem, lite inatt och nu på morgonen, såg det på pappret när jag torkade mig. Eller är det mer som en klump???
  3. carolin.hevelius
    #2
    Min slemmis gick för tredje gången igår. Är i vecka 34. Tydligen kan de variera lite hur de ser ut. Genomskinlig, lätt rosa, gul/grön och även med brunt inslag.
    Min kom som en klump första gången,genomskinlig med lätt inslag av rosa, stor som botten på ett värmeljus. De andra två gångerna har de varit lite mer "rinnande" för min livmodertapp är konstant öppen. Hoppas jag kunnat hjälpa dig lite Lycka till!
  4. 2
    Min slemmis gick för tredje gången igår. Är i vecka 34. Tydligen kan de variera lite hur de ser ut. Genomskinlig, lätt rosa, gul/grön och även med brunt inslag.
    Min kom som en klump första gången,genomskinlig med lätt inslag av rosa, stor som botten på ett värmeljus. De andra två gångerna har de varit lite mer "rinnande" för min livmodertapp är konstant öppen. Hoppas jag kunnat hjälpa dig lite Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Vid mina två första förlossningar gick det inte att ta miste på att det var slemproppen som gav sig iväg. Den var verkligen en stor, seg, slemmig...propp! Lite ljusrosa. Lossnade 2-3 dagar innan det brakade igång. Tredje gången gav den sig av lite mer ombemärkt, jag tror att BM fick med sig den när hon gjorde en hinnsvepning - jag hade tid inbokad för rutinkontroll samma dag som värkarna hade börjat och då gjorde hon en hinnsvepning när jag ändå var där, liksom. Mina förlossningar har inte gått i racertempo precis...
    Lycka till! Spännande!
  6. 3
    Vid mina två första förlossningar gick det inte att ta miste på att det var slemproppen som gav sig iväg. Den var verkligen en stor, seg, slemmig...propp! Lite ljusrosa. Lossnade 2-3 dagar innan det brakade igång. Tredje gången gav den sig av lite mer ombemärkt, jag tror att BM fick med sig den när hon gjorde en hinnsvepning - jag hade tid inbokad för rutinkontroll samma dag som värkarna hade börjat och då gjorde hon en hinnsvepning när jag ändå var där, liksom. Mina förlossningar har inte gått i racertempo precis...
    Lycka till! Spännande!
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Oj då... Det har kommit vid tre tillfällen under dagen och natten så jag tror att det är den! Känns bara jobbigt att inte veta vad som kommer och hända eller rättare sagt när... Nu känner man efter hela tiden om det känns annorlunda, men jag har fortfarande mensliknande smärtor iaf...
  8. 4
    Oj då... Det har kommit vid tre tillfällen under dagen och natten så jag tror att det är den! Känns bara jobbigt att inte veta vad som kommer och hända eller rättare sagt när... Nu känner man efter hela tiden om det känns annorlunda, men jag har fortfarande mensliknande smärtor iaf...

Liknande trådar

  1. Slemproppen...
    By Folle in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 20:24
  2. Slemproppen
    By ~JENN~ in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 09:28
  3. slemproppen
    By susisan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 13:31
  4. Slemproppen...
    By sanna_80 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 12:25
  5. slemproppen
    By ofattbart in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar