Pest eller kolera?
_0812 Decemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Pest eller kolera?

    Nu vill jag inte mer!! Ångest!! Skulle haft min mens tisdags förra veckan, då kom det lite blodig flytning i 2 dar sen inget mer... Mensen bara lyser med sin frånvaro och jag får bara mer och mer ångest. Känns som om den ska komma vilken sekund som helst men fortfarande ingen mens.
    Orkar inte en graviditet till. Min kropp klarar inte det. Då blir det sjukskrivning igen och allt vad det innebär. Vi har inte råd! Måste få tillbaka vår ekonomi igen.
    Abort.... hela kroppen och själen skriker nej. Något jag aldrig skulle kunna göra utan att få så dåligt samvete och undra vad det var för ett litet liv jag valde bort

    Måste snart köpa det där testet om så bara för att lugna mig. Eller få veta den hårda sanningen. Vi kör med avbrutet samlag så det är ju inte helt omöjligt att någon lite rackare lyckades smita emellan... Måste ta tag och ringa för att få tid för sterilisering.

    Så nu har jag skrivit av mig så då hoppas jag det rinner till snart.... Kom niagarafall KOM!!
  2. 1
    Pest eller kolera? Nu vill jag inte mer!! Ångest!! Skulle haft min mens tisdags förra veckan, då kom det lite blodig flytning i 2 dar sen inget mer... Mensen bara lyser med sin frånvaro och jag får bara mer och mer ångest. Känns som om den ska komma vilken sekund som helst men fortfarande ingen mens.
    Orkar inte en graviditet till. Min kropp klarar inte det. Då blir det sjukskrivning igen och allt vad det innebär. Vi har inte råd! Måste få tillbaka vår ekonomi igen.
    Abort.... hela kroppen och själen skriker nej. Något jag aldrig skulle kunna göra utan att få så dåligt samvete och undra vad det var för ett litet liv jag valde bort

    Måste snart köpa det där testet om så bara för att lugna mig. Eller få veta den hårda sanningen. Vi kör med avbrutet samlag så det är ju inte helt omöjligt att någon lite rackare lyckades smita emellan... Måste ta tag och ringa för att få tid för sterilisering.

    Så nu har jag skrivit av mig så då hoppas jag det rinner till snart.... Kom niagarafall KOM!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Hoppas att du får din efterlängtade mens... Här är det åt andra hållet hoppas på ett barn till men just nu mår jag inte riktigt bra, ska upp till sjukan senare och kolla.
    Hoppas att du kan få tid till sterilisering om ni inte vill ha flera barn måste kännas lugnare.
    Lycka till.
  4. 2
    Hoppas att du får din efterlängtade mens... Här är det åt andra hållet hoppas på ett barn till men just nu mår jag inte riktigt bra, ska upp till sjukan senare och kolla.
    Hoppas att du kan få tid till sterilisering om ni inte vill ha flera barn måste kännas lugnare.
    Lycka till.
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Camilla!! Hoppas att det går bra för er!
    Håller alla tummar jag har
  6. 3
    Camilla!! Hoppas att det går bra för er!
    Håller alla tummar jag har
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    Håller tummarna att niagarafallet hittar dig!!
  8. 4
    Håller tummarna att niagarafallet hittar dig!!
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Egentligen, varför vara anonym bland vänner?
    Inget niagarafall i sikte. Bara illamående, ömmande bröst och ont i rygg och mage. Tack för den födelsedagspresenten! :/

    Sitter med ett nyinköpt test. Undrar om jag ska ta och få det gjort eller vänta på sambon kommer hem...
    Hela min kropp skriker NEJ jag orkar inte med en till jobbig graviditet! Men hjärtat viskar "Hur kan man ta bort något gjort av kärlek?"
  10. 5
    Egentligen, varför vara anonym bland vänner?
    Inget niagarafall i sikte. Bara illamående, ömmande bröst och ont i rygg och mage. Tack för den födelsedagspresenten! :/

    Sitter med ett nyinköpt test. Undrar om jag ska ta och få det gjort eller vänta på sambon kommer hem...
    Hela min kropp skriker NEJ jag orkar inte med en till jobbig graviditet! Men hjärtat viskar "Hur kan man ta bort något gjort av kärlek?"
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Håller alla tummar för dig att det ska gå bra!
  12. 6
    Håller alla tummar för dig att det ska gå bra!
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Då är det klart. Totte ska bli storebror....
  14. 7
    Då är det klart. Totte ska bli storebror....
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8
    tänk att jag misstänkte dig starkt
    kram och lycka till med vaddetnublir...
  16. 8
    tänk att jag misstänkte dig starkt
    kram och lycka till med vaddetnublir...
  17. Medlem sedan
    Jul 2000
    #9
    grattis då, eller?
  18. 9
    grattis då, eller?
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Ja tack då
    Tror det blir bra sen i alla fall. Det är ju mest den där FFK jag är orolig för... de är ju inte snabba med sjukskrivningspengar.... OM man har tur.. Måste försöka bita ihop så länge det går....
  20. 10
    Ja tack då
    Tror det blir bra sen i alla fall. Det är ju mest den där FFK jag är orolig för... de är ju inte snabba med sjukskrivningspengar.... OM man har tur.. Måste försöka bita ihop så länge det går....
  21. Medlem sedan
    Jul 2000
    #11
    Nää, de idioterna litar jag inte på...
    Men det vet vi alla här inne!!
    Just nu väntar jag på SP efter min op... Väntar bara på att de ska ringa och tala om att de minsan inte godkänner den!! *muter mutter* DÅ kommer jag att bli skit arg!
    Lycka till nu med ditt beslut och hoppas att allt går jättebra!!!
    (överväger starkt att komma till dig på lördag... men jag vet inte... vi kanske inte platsar in bland dina vänner )
    hoppas du får en lyckad fest!! KRAM!!
  22. 11
    Nää, de idioterna litar jag inte på...
    Men det vet vi alla här inne!!
    Just nu väntar jag på SP efter min op... Väntar bara på att de ska ringa och tala om att de minsan inte godkänner den!! *muter mutter* DÅ kommer jag att bli skit arg!
    Lycka till nu med ditt beslut och hoppas att allt går jättebra!!!
    (överväger starkt att komma till dig på lördag... men jag vet inte... vi kanske inte platsar in bland dina vänner )
    hoppas du får en lyckad fest!! KRAM!!
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Tack sofia och grattis, även om det säkert känns väldigt omvälvande just nu Att vara gravid är ingen lek kan inte komma ihåg att jag mådde såhär när jag väntade T men å andra sidan hade jag inga småbarn då att leka med och ta hand om så jag kunde gå o lägga mig när jag ville! Dock är det här planerat och jag tror att dem får mera glädje i varann om det inte är för många år imellan... Men sen kan jag ju inte vänta för länge heller för jag blir ju faktsikt 35år nästa höst.
    Efter 3dagar hemma har magvärken med menssymtom släppt och ingen blödning mera. Bara ul på torsd för att se att allt är bra.
    Kram
  24. 12
    Tack sofia och grattis, även om det säkert känns väldigt omvälvande just nu Att vara gravid är ingen lek kan inte komma ihåg att jag mådde såhär när jag väntade T men å andra sidan hade jag inga småbarn då att leka med och ta hand om så jag kunde gå o lägga mig när jag ville! Dock är det här planerat och jag tror att dem får mera glädje i varann om det inte är för många år imellan... Men sen kan jag ju inte vänta för länge heller för jag blir ju faktsikt 35år nästa höst.
    Efter 3dagar hemma har magvärken med menssymtom släppt och ingen blödning mera. Bara ul på torsd för att se att allt är bra.
    Kram
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13
    Jo kom! det vore jättekul Blir inte så många... men det är nog rätt skönt det för jag är en usel värdinna vill bara sitta och njuta och umgås... Så blir det inte så många jag måste försvara varför jag inte dricker vin på min egen fest..... Ska köpa massa alkoholfritt
  26. 13
    Jo kom! det vore jättekul Blir inte så många... men det är nog rätt skönt det för jag är en usel värdinna vill bara sitta och njuta och umgås... Så blir det inte så många jag måste försvara varför jag inte dricker vin på min egen fest..... Ska köpa massa alkoholfritt
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Undrade så hur det var med dig....
    Skönt att höraatt det är bra.
    Kraaam! <3
  28. 14
    Undrade så hur det var med dig....
    Skönt att höraatt det är bra.
    Kraaam! <3
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    Ja... vad säger man... grattis....
    Satt o läste igårkväll... men visste inte riktigt vad jag skulle skriva... det kommer nog att bli bra... det är ju det man hoppas på iaf....
    SAtt själv o funderade på samma häromdan... men man kanske blir lite "konstig" av minipillrena....?
    Kram på dig... er
    Å lycka till
  30. 15
    Ja... vad säger man... grattis....
    Satt o läste igårkväll... men visste inte riktigt vad jag skulle skriva... det kommer nog att bli bra... det är ju det man hoppas på iaf....
    SAtt själv o funderade på samma häromdan... men man kanske blir lite "konstig" av minipillrena....?
    Kram på dig... er
    Å lycka till
  31. Medlem sedan
    Jul 2000
    #16
    bestämde "vi" kl 17? Eller blev det nån annan tid?
    messa mig inne på fejjan så jag får en adress!
    Kommer alla samtidigt eller blir det lite strötider?
    Vi kanske faktiskt dyker upp! Det var så länge sedan
    Messar sig på lördag på dagen om vi kommer, men får jag bestämma så
  32. 16
    bestämde "vi" kl 17? Eller blev det nån annan tid?
    messa mig inne på fejjan så jag får en adress!
    Kommer alla samtidigt eller blir det lite strötider?
    Vi kanske faktiskt dyker upp! Det var så länge sedan
    Messar sig på lördag på dagen om vi kommer, men får jag bestämma så
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17
    Tack. Nu känns det bra faktiskt. Vi har pratat om det och min sambo är så lycklig.
  34. 17
    Tack. Nu känns det bra faktiskt. Vi har pratat om det och min sambo är så lycklig.
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    så skönt
    Då är du kanske oxå lite lycklig trots FK osv.....?
  36. 18
    så skönt
    Då är du kanske oxå lite lycklig trots FK osv.....?
  37. Medlem sedan
    Jul 2008
    #19
    Efter att ha läst tråden så vågar jag också säga GRATTIS förstår din oro ock alla tankar, Alexander var inte alls planerad, och ville inte alls vara gravid! men det är inte lätt att välja bort ett barn, så nu har vi 4 underbara barn, och det blir inga fler, och jag har ångest, hade gärna haft en liten till nu när man är mitt i allt, men varken ekonomin, huset eller bilen kan ta emot fler. Mannen är nu mer steriliserad och det är så skönt att slippa alla dessa piller, spiraler och avbrutna samlag!
    Hoppas att allt går bra med FK & allt annat
  38. 19
    Efter att ha läst tråden så vågar jag också säga GRATTIS förstår din oro ock alla tankar, Alexander var inte alls planerad, och ville inte alls vara gravid! men det är inte lätt att välja bort ett barn, så nu har vi 4 underbara barn, och det blir inga fler, och jag har ångest, hade gärna haft en liten till nu när man är mitt i allt, men varken ekonomin, huset eller bilen kan ta emot fler. Mannen är nu mer steriliserad och det är så skönt att slippa alla dessa piller, spiraler och avbrutna samlag!
    Hoppas att allt går bra med FK & allt annat
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    grattis.
    Mathilda född 010627 och Moa född 090113
  40. 20
    grattis.

Liknande trådar

  1. Pest eller kolera ...typ
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 20:10
  2. Pest eller kolera?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 19:39
  3. Pest eller kolera
    By Gossan v40 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 16:56
  4. Pest eller kolera?
    By YonnaM in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 22:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar