Orolig!!!
_1005 Majbarn
  1. Anonym
    #1

    Orolig!!!

    Var på BVC idag och vaccinerade och förde då på tal den ytliga blodåder som lilleman har framtill på huvudet. Den är väldigt synlig och liksom insjunken, vet inte hur jag lättast ska beskriva det. Har visat det förut på BVC men då tyckte de att det var normalt, men idag tyckte de att en läkare ska titta på det. Usch jag får panik, tänk om det är något farligt!?

    Till saken hör att för ett par månader sedan slog vi igen bakluckan på bilen så att den träffade lilleman i huvudet. Jag stod och höll honom och stod för nära och maken drämde igen luckan utan att se sig för. Han skrek just när det hände, han fick en liten bula men kräktes inte. Nu är jag livrädd att detta med blodådran ska ha något med det att göra och att det är något farligt. Jag har inte berättat på BVC om baklucke-episoden (är lite rädd att bli betraktad som en dålig förälder). Usch hur ska jag kunna vänta tills på onsdag när läkaren ska titta, jag gråter snart...
  2. 1
    Orolig!!! Var på BVC idag och vaccinerade och förde då på tal den ytliga blodåder som lilleman har framtill på huvudet. Den är väldigt synlig och liksom insjunken, vet inte hur jag lättast ska beskriva det. Har visat det förut på BVC men då tyckte de att det var normalt, men idag tyckte de att en läkare ska titta på det. Usch jag får panik, tänk om det är något farligt!?

    Till saken hör att för ett par månader sedan slog vi igen bakluckan på bilen så att den träffade lilleman i huvudet. Jag stod och höll honom och stod för nära och maken drämde igen luckan utan att se sig för. Han skrek just när det hände, han fick en liten bula men kräktes inte. Nu är jag livrädd att detta med blodådran ska ha något med det att göra och att det är något farligt. Jag har inte berättat på BVC om baklucke-episoden (är lite rädd att bli betraktad som en dålig förälder). Usch hur ska jag kunna vänta tills på onsdag när läkaren ska titta, jag gråter snart...
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    usch stackare! men jag tror inte att det har med bakluckeincidenten att göra. dök det upp efter det eller har den ytliga blodådran alltid funnits där? för om den alltid funnits där så kan du definitivt utesluta bakluckan tycker jag.

    kan också säga som en sköterska som jobbar på akuten att bebisar och små barn har större huvud än hjärna. alltså vätskeutrymmet mellan hjärna och skallben är större än på större barn och vuxna för att skydda. skönt att veta eftersom små barn har ju en tendens att ramla och göra illa sig oftare ju.

    men nu gäller det förstås en bebis. kräktes han inte och verkade må bra så tror iaf inte jag att det är någon fara.

    förstår att tiden känns lång till onsdag men det är två dagar dit. försök fylla dem med aktiviteter så tiden inte känns så lång.

    kram!!!
  4. 2
    usch stackare! men jag tror inte att det har med bakluckeincidenten att göra. dök det upp efter det eller har den ytliga blodådran alltid funnits där? för om den alltid funnits där så kan du definitivt utesluta bakluckan tycker jag.

    kan också säga som en sköterska som jobbar på akuten att bebisar och små barn har större huvud än hjärna. alltså vätskeutrymmet mellan hjärna och skallben är större än på större barn och vuxna för att skydda. skönt att veta eftersom små barn har ju en tendens att ramla och göra illa sig oftare ju.

    men nu gäller det förstås en bebis. kräktes han inte och verkade må bra så tror iaf inte jag att det är någon fara.

    förstår att tiden känns lång till onsdag men det är två dagar dit. försök fylla dem med aktiviteter så tiden inte känns så lång.

    kram!!!
  5. Xappoline
    #3
    Jag vet inte riktigt hur ytlig du menar att den är, som att den är nära på utanpåliggande eller bara synlig? Jag har synliga blodådror i ansiktet, särskilt från mungipan ner på hakan. Jag bara är sån. Jag är rätt blek och tunn och man ser många av mina ådror tydligt, på brösten inte minst.

    Hoppas det går bra och att det blir ett normalbesked på onsdag!
  6. 3
    Jag vet inte riktigt hur ytlig du menar att den är, som att den är nära på utanpåliggande eller bara synlig? Jag har synliga blodådror i ansiktet, särskilt från mungipan ner på hakan. Jag bara är sån. Jag är rätt blek och tunn och man ser många av mina ådror tydligt, på brösten inte minst.

    Hoppas det går bra och att det blir ett normalbesked på onsdag!
  7. Anonym
    #4
    Ja, det hoppas jag också! Ådern är mer utanpåliggande kan man säga fast mer insjunken så att det känns som det skulle vara en spricka på något sätt.
  8. 4
    Ja, det hoppas jag också! Ådern är mer utanpåliggande kan man säga fast mer insjunken så att det känns som det skulle vara en spricka på något sätt.

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar