Blödning
_1105 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Blödning

    Efter 3 hårda nätter på jobbet så slutade det igår(den andra och 3e jag gick på) med liten blödning som inte riktigt avtagit.. Har lite ont i magen, har försökt att ringa kk som man ska men dem har stängt idag på förmiddagen pga av sjukdom
    Orkar inte med ännu ett mf.
    Kam man begära omplacering på jobbet innan ul?
    Känner att min jobbsituation är ohållbar som gravid.
  2. 1
    Blödning Efter 3 hårda nätter på jobbet så slutade det igår(den andra och 3e jag gick på) med liten blödning som inte riktigt avtagit.. Har lite ont i magen, har försökt att ringa kk som man ska men dem har stängt idag på förmiddagen pga av sjukdom
    Orkar inte med ännu ett mf.
    Kam man begära omplacering på jobbet innan ul?
    Känner att min jobbsituation är ohållbar som gravid.
  3. Underbart nästa!
    #2
    Usch, vad jobbigt för Dig! Jag tycker att du skall försöka bli omplacerad så snart som!
    Be att få komma upp och kika på att liten mår som den skall, oron är väl nästan det värsta.

    Det skall gå bra denna gången- det har jag bestämt!
    Lycka till!
  4. 2
    Usch, vad jobbigt för Dig! Jag tycker att du skall försöka bli omplacerad så snart som!
    Be att få komma upp och kika på att liten mår som den skall, oron är väl nästan det värsta.

    Det skall gå bra denna gången- det har jag bestämt!
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Hej!
    Tycker absolut att du ska be om att få bli omplacerad även om du inte har gjort UL. Du är ju lika gravid nu som efter UL.
    Kan du inte åka till gynakut eller liknande?

    Jag hade ju lite blödningar och till slut så orkade jag inte mer utan åkte till gynakuten, satt i och för sig där i 5 timmar men in kom jag till slut :-)
    Fick se att liten mådde bra och då berättade läkaren att var tredje kvinna blöder i sin graviditet utan att det är något missfall, tänk dig, var tredje - det är 33% det! Behöver därför inte vara missfall! Nu ska vi tänka positivt. Det är nog kroppens sätt att tala om att du ska ta det lite lungt!

    Du ska se att det inte är någon fara, men jag förstår absolut din oro! Jag har ju själv varit där, först MA och sedan blödning i andra graviditeten, man blir ju skräckslagen.

    Massor med kramar!!
  6. 3
    Hej!
    Tycker absolut att du ska be om att få bli omplacerad även om du inte har gjort UL. Du är ju lika gravid nu som efter UL.
    Kan du inte åka till gynakut eller liknande?

    Jag hade ju lite blödningar och till slut så orkade jag inte mer utan åkte till gynakuten, satt i och för sig där i 5 timmar men in kom jag till slut :-)
    Fick se att liten mådde bra och då berättade läkaren att var tredje kvinna blöder i sin graviditet utan att det är något missfall, tänk dig, var tredje - det är 33% det! Behöver därför inte vara missfall! Nu ska vi tänka positivt. Det är nog kroppens sätt att tala om att du ska ta det lite lungt!

    Du ska se att det inte är någon fara, men jag förstår absolut din oro! Jag har ju själv varit där, först MA och sedan blödning i andra graviditeten, man blir ju skräckslagen.

    Massor med kramar!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2008
    #4
    stackare! Jag skulle begära ett vul för att se att allt är bra med lillan. Prata med bm och be om sjukskriving (vet att det är tufft), alt, förflyttning på jobbet. Du ska inte behöva pressa dig själv så när du är orolig för missfall. Du ska se att allt är bra. Stå på dig. Kram
  8. 4
    stackare! Jag skulle begära ett vul för att se att allt är bra med lillan. Prata med bm och be om sjukskriving (vet att det är tufft), alt, förflyttning på jobbet. Du ska inte behöva pressa dig själv så när du är orolig för missfall. Du ska se att allt är bra. Stå på dig. Kram
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5
    Kan inte annat än instämma i de kloka råd du redan fått.. Du är ju lika gravid nu som sen, se till att prata med jobbet så borde de ju försöka hjälpa dig. Tycker du ska åka till gynaktuen om du inte får något svar i morgon, varken du eller bebisen mår bra av att du oroar dig.. Kom ihåg att hålla oss uppdaterad, håller tummar och tår att det är en normal gravidblödning..! Kram
  10. 5
    Kan inte annat än instämma i de kloka råd du redan fått.. Du är ju lika gravid nu som sen, se till att prata med jobbet så borde de ju försöka hjälpa dig. Tycker du ska åka till gynaktuen om du inte får något svar i morgon, varken du eller bebisen mår bra av att du oroar dig.. Kom ihåg att hålla oss uppdaterad, håller tummar och tår att det är en normal gravidblödning..! Kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Hej!
    Tack alla för snälla ord
    Fick en tid upp till kk direkt nästan när jag ringde. Hon kunde inte förklara blödningarna men nu var det inte färskt blod. Livmodern var stängd och jag fick se en liten liten bebis som låg och sprattlade med små ben och armar med ett litet tickande hjärta. Får jag mera ont i magen så ska jag ringa. Hon tyckte att jag omedelbart ska begära omplacering och tyckte att jag skulle stanna hemma veckan ut och kunde skriva ett sjukintyg om det blir aktuellt.
    Känns skönt att bli tagen på allvar och nu känner jag mig lite lugnare.
    Kram o trevlig kväll
  12. 6
    Hej!
    Tack alla för snälla ord
    Fick en tid upp till kk direkt nästan när jag ringde. Hon kunde inte förklara blödningarna men nu var det inte färskt blod. Livmodern var stängd och jag fick se en liten liten bebis som låg och sprattlade med små ben och armar med ett litet tickande hjärta. Får jag mera ont i magen så ska jag ringa. Hon tyckte att jag omedelbart ska begära omplacering och tyckte att jag skulle stanna hemma veckan ut och kunde skriva ett sjukintyg om det blir aktuellt.
    Känns skönt att bli tagen på allvar och nu känner jag mig lite lugnare.
    Kram o trevlig kväll
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Å vad skönt att allt var bra!!
    Vila nu ordentligt veckan som återstår och så fort du bara kan får du ta dig ett snack med din chef.
    Kram
  14. 7
    Å vad skönt att allt var bra!!
    Vila nu ordentligt veckan som återstår och så fort du bara kan får du ta dig ett snack med din chef.
    Kram

Liknande trådar

  1. blödning
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 16:56
  2. Blödning?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 16:44
  3. Blödning
    By saramara in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 17:13
  4. Blödning :(
    By mammaosa in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 15:22
  5. ny blödning
    By aassll in forum _0806 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 15:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar