Hemma...
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Hemma...

    ... o är sjuk idag. Och igår. Igår kom jag till jobbet, efter att ha lämnat storasyster på förskolan, o kände mig alldeles snurrig o konstig. Bara att gå hem igen. Sov 2 timmar, sen var yrseln borta i a f. "Bara" superförkylningen kvar... Är så himla trööööött oxå. Sover dåligt tavegylen gör ju att man känner sig som en klubbad säl. Hade tänkt jobba heltid fram till 1 vecka innan bf, men nu börjar jag tänka om... orkar nog inte riktigt det. 1 månad kvar till bf, det är nog dax att börja vila lite. Har inte riktigt gett mig tid till det än, man tror ju att man ska hinna med så mycket. Å nu när det börjar komma november-bebisar oxå, så känns det verkligen som det närmar sig med stormsteg.

    Hoppas ni andra är ok! Kram från en småtjurig leja...
    Mamma till lilla S född juni -08 och lilla H född nov -10
  2. 1
    Hemma... ... o är sjuk idag. Och igår. Igår kom jag till jobbet, efter att ha lämnat storasyster på förskolan, o kände mig alldeles snurrig o konstig. Bara att gå hem igen. Sov 2 timmar, sen var yrseln borta i a f. "Bara" superförkylningen kvar... Är så himla trööööött oxå. Sover dåligt tavegylen gör ju att man känner sig som en klubbad säl. Hade tänkt jobba heltid fram till 1 vecka innan bf, men nu börjar jag tänka om... orkar nog inte riktigt det. 1 månad kvar till bf, det är nog dax att börja vila lite. Har inte riktigt gett mig tid till det än, man tror ju att man ska hinna med så mycket. Å nu när det börjar komma november-bebisar oxå, så känns det verkligen som det närmar sig med stormsteg.

    Hoppas ni andra är ok! Kram från en småtjurig leja...
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Krya på dig! Vila massor idag, och hoppas du snart mår bättre.
  4. 2
    Krya på dig! Vila massor idag, och hoppas du snart mår bättre.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Ta det lugnt! Sänk kraven på dig själv!

    Jag skulle aldig palla att jobba heltid fram till en vecka före bf, även utan förvärkar och foglossning.
    Och nu när du är så himla förkyld också, kanske kroppen som säger åt dig att varva ner lite.

    Hör av dig om du vill ha sällskap eller hjälp med nåt. Jag går ju bara hemma och dräller
  6. 3
    Ta det lugnt! Sänk kraven på dig själv!

    Jag skulle aldig palla att jobba heltid fram till en vecka före bf, även utan förvärkar och foglossning.
    Och nu när du är så himla förkyld också, kanske kroppen som säger åt dig att varva ner lite.

    Hör av dig om du vill ha sällskap eller hjälp med nåt. Jag går ju bara hemma och dräller
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Stackare!! Ta hand om dig nu och kurera dig, så du orkar ta hand om dig, storasyster och bebisen i magen!!!
    Kramar
  8. 4
    Stackare!! Ta hand om dig nu och kurera dig, så du orkar ta hand om dig, storasyster och bebisen i magen!!!
    Kramar
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Usch! Nej förkyld och gravid är ingen bra kombination, som om man inte är trött ändå. Att gå ner i tid och vila lite tycker jag låter som en utmärkt ide

    Krya på dig!
  10. 5
    Usch! Nej förkyld och gravid är ingen bra kombination, som om man inte är trött ändå. Att gå ner i tid och vila lite tycker jag låter som en utmärkt ide

    Krya på dig!
  11. Medlem sedan
    Apr 1999
    #6
    Gah! Tror nog oxå att det är som någon skrev; kroppen säger åt dig att ligga hemma och vila! Och då ska man göra det!
    Ta hand om dej nu! Vila så du är pigg och redo sedan på dagen "D"........
  12. 6
    Gah! Tror nog oxå att det är som någon skrev; kroppen säger åt dig att ligga hemma och vila! Och då ska man göra det!
    Ta hand om dej nu! Vila så du är pigg och redo sedan på dagen "D"........
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Krya på dig!!! Kram
  14. 7
    Krya på dig!!! Kram
  15. S-mamman
    #8
    Det är såå jäkla segt med dessa förkylningar. Jag får precis ALLT som 2-åringen drar hem från dagis just nu och är som bäst inne på min fjärde förkylning sen sommaren. T.o.m. ögoninfektion har jag fått, känner mig som ett dagisbarn. I vanliga fall har jag superbra immunförsvar men just nu är det helkasst.

    Lyssna på kroppen och gå ner i arbetstid om du kan. Jag har tre veckor kvar till bf idag och har jobbat heltid hela vägen, men på fredag gör jag min sista dag. Ska bli sååå jäkla skönt.

    ta hand om dej nu och krya på dej!!!
  16. 8
    Det är såå jäkla segt med dessa förkylningar. Jag får precis ALLT som 2-åringen drar hem från dagis just nu och är som bäst inne på min fjärde förkylning sen sommaren. T.o.m. ögoninfektion har jag fått, känner mig som ett dagisbarn. I vanliga fall har jag superbra immunförsvar men just nu är det helkasst.

    Lyssna på kroppen och gå ner i arbetstid om du kan. Jag har tre veckor kvar till bf idag och har jobbat heltid hela vägen, men på fredag gör jag min sista dag. Ska bli sååå jäkla skönt.

    ta hand om dej nu och krya på dej!!!
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9
    Hoppas du blir bättre snart, inget vidare att känna sig hängig. Krya på dig.
  18. 9
    Hoppas du blir bättre snart, inget vidare att känna sig hängig. Krya på dig.

Liknande trådar

  1. Hemma - och hemma med sjukis
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 20:04
  2. Hemma!
    By sisak in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 14:12
  3. Hemma :)
    By zibzib in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 12:53
  4. Hemma hos oss
    By tinfil2 in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 20:39
  5. Hemma nu
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 09:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar