Benjamins nya kompis!
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Benjamins nya kompis!

    Benjamins fantasi har verkligen tagit fart den sista tiden och det är MYCKET prat om spöken, monster och läskiga ljud.

    Men ett "monster" har han tagit till sitt hjärta...
    Han fick en Muminfilm för ett tag sen och varje gång Morran visade sig kom han rusande och ville sitta hos mig för det var lite läskigt. Jag förklarade att Morran är ju snäll, hon är bara lite ledsen för att ingen vill leka med henne eftersom hon är så kall. Varpå B svarar, som den självklaraste sak i världen, att "Jag vill leka med Morran"!!
    Och det gör han!! Morran är numera med oss överallt, vad vi än gör. Hon har en egen plats vid bordet, ska ha en egen smörgås när vi äter, får låna B´s gummistövlar när vi går ut, är kvar och leker i vår sandlåda när vi åker bort, kör runt i en lila racerbil, men ibland får hon ont magen och då måste hon åka hem för då får man faktiskt inte leka!!

    Det är så otroligt roligt att höra på honom när fantasilekarna tar fart!!!
  2. 1
    Benjamins nya kompis! Benjamins fantasi har verkligen tagit fart den sista tiden och det är MYCKET prat om spöken, monster och läskiga ljud.

    Men ett "monster" har han tagit till sitt hjärta...
    Han fick en Muminfilm för ett tag sen och varje gång Morran visade sig kom han rusande och ville sitta hos mig för det var lite läskigt. Jag förklarade att Morran är ju snäll, hon är bara lite ledsen för att ingen vill leka med henne eftersom hon är så kall. Varpå B svarar, som den självklaraste sak i världen, att "Jag vill leka med Morran"!!
    Och det gör han!! Morran är numera med oss överallt, vad vi än gör. Hon har en egen plats vid bordet, ska ha en egen smörgås när vi äter, får låna B´s gummistövlar när vi går ut, är kvar och leker i vår sandlåda när vi åker bort, kör runt i en lila racerbil, men ibland får hon ont magen och då måste hon åka hem för då får man faktiskt inte leka!!

    Det är så otroligt roligt att höra på honom när fantasilekarna tar fart!!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Vad härligt! Det är helt underbart med fantasi.
  4. 2
    Vad härligt! Det är helt underbart med fantasi.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Underbart!
  6. 3
    Underbart!
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Men söte!

    Vilken otrolig liten kille du har som tagit sig an någon som är så utstött. Han ha ett gott hjärta din lille pojke.

    Och visst är det härligt när de börjar fantisera ihop saker sådär? Så roligt att följa!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Men söte! Vilken otrolig liten kille du har som tagit sig an någon som är så utstött. Han ha ett gott hjärta din lille pojke.

    Och visst är det härligt när de börjar fantisera ihop saker sådär? Så roligt att följa!
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Men så otroligt gulligt! Vilket stort hjärta han har som låter Morran vara hans vän.

    Här är det också många fantasier. De flesta av dem handlar om spöken, poliser och tjuvar och tomten - i en härlig mix!
    Här om dagen när pappa var sen så ringde S på sin telefon till polisen:
    - Hej Polisen, det är Samuel. Nu får ni hämta min pappa. Hejdå! - hur gulligt som helst!
  10. 5
    Men så otroligt gulligt! Vilket stort hjärta han har som låter Morran vara hans vän.

    Här är det också många fantasier. De flesta av dem handlar om spöken, poliser och tjuvar och tomten - i en härlig mix!
    Här om dagen när pappa var sen så ringde S på sin telefon till polisen:
    - Hej Polisen, det är Samuel. Nu får ni hämta min pappa. Hejdå! - hur gulligt som helst!

Liknande trådar

  1. Benjamins första semesterresa!
    By Mini-74 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 14:34
  2. Benjamins tand är död :(
    By -Mian- in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 17:57
  3. Benjamins första kalas...
    By frkJenny in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 14:00
  4. Benjamins fötter *mest till K-line*
    By sannaE74 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 21:17
  5. benjamins vattkoppor förde med sig lite
    By therese_t in forum _0407 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar