Ska ni ta reda på könet?
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Ska ni ta reda på könet?

    Undrar hur många härinne kommer ta reda på könet vid UL? Jag är helt klar otroligt nyfiken av mig och vill veta.

    Vem tror ni bor i magen pojk eller flicka?


    Vanni gissar på tjej )
  2. 1
    Ska ni ta reda på könet? Undrar hur många härinne kommer ta reda på könet vid UL? Jag är helt klar otroligt nyfiken av mig och vill veta.

    Vem tror ni bor i magen pojk eller flicka?


    Vanni gissar på tjej )
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Vi dividerar fram och tillbaka hemma, jag vill nog veta denna gång av praktiska skäl, iom att dom är två men sambon tycker vi ska låta det vara. Får se hur det blir.

    Tror nästan på 2 killar.
  4. 2
    Vi dividerar fram och tillbaka hemma, jag vill nog veta denna gång av praktiska skäl, iom att dom är två men sambon tycker vi ska låta det vara. Får se hur det blir.

    Tror nästan på 2 killar.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Vi har ju redan

    tagit reda på det så jag räcker upp handen på frågan. En liten kille verkar det ligga i min mage =)
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  6. 3
    Vi har ju redan tagit reda på det så jag räcker upp handen på frågan. En liten kille verkar det ligga i min mage =)
  7. Medlem sedan
    Jul 2010
    #4
    Både jag och min sambo vill ta reda på vad det är förnågot där inne

    Inte för att det spelar någon roll om det blir en flicka eller pojke, utan av nyfikenhet och av att man kan förbereda mycket mer annars blir det så tråkigt när allt är neutralt.
  8. 4
    Både jag och min sambo vill ta reda på vad det är förnågot där inne

    Inte för att det spelar någon roll om det blir en flicka eller pojke, utan av nyfikenhet och av att man kan förbereda mycket mer annars blir det så tråkigt när allt är neutralt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Här i Gbg säger dom inget på rul, utan man får boka tid för könsbetsämning flera veckor senare, och det kostar 500 kr.
    Vi ska inte ta reda på det. Vi har två flickor och två pojkar redan.
    Våra tre stora tror det är en kille igen. Jag vet inte riktigt vad jag tror på ännu, men vill gärna köpa rosa kläder och grejer.
  10. 5
    Här i Gbg säger dom inget på rul, utan man får boka tid för könsbetsämning flera veckor senare, och det kostar 500 kr.
    Vi ska inte ta reda på det. Vi har två flickor och två pojkar redan.
    Våra tre stora tror det är en kille igen. Jag vet inte riktigt vad jag tror på ännu, men vill gärna köpa rosa kläder och grejer.
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    Vi ska på RUL nästa fredag och vi vill veta, hoppas bara att den lilla vill visa oxå Men jag tror att det är en kille, har kännt på mig det ända sedan början av grav.

    Spännande.....
  12. 6
    Vi ska på RUL nästa fredag och vi vill veta, hoppas bara att den lilla vill visa oxå Men jag tror att det är en kille, har kännt på mig det ända sedan början av grav.

    Spännande.....
  13. Hemlig en stund till
    #7
    Vi skall på privat RUL så vi kan nog få reda på könet om det skulle synas. Vi har inte pratat om det. Jag är ganska säker på att det är en flicka. Trots att vi faktisk har en (två om man räknar den stora damen) flicka sedan innan så vill jag nog gärna ha en tjej igen. Fast när jag sagt det så tänker jag genast att jag vill bara väldigt gärna att det skall bli ett levande och friskt barn.
  14. 7
    Vi skall på privat RUL så vi kan nog få reda på könet om det skulle synas. Vi har inte pratat om det. Jag är ganska säker på att det är en flicka. Trots att vi faktisk har en (två om man räknar den stora damen) flicka sedan innan så vill jag nog gärna ha en tjej igen. Fast när jag sagt det så tänker jag genast att jag vill bara väldigt gärna att det skall bli ett levande och friskt barn.
  15. Medlem sedan
    Jun 2009
    #8
    Först en fråga till er som tror sig veta, vad baserar ni det på? Illamående och formen på magen eller bara "magkänsla"?

    I så fall tror jag själv på att det är en flicka...
  16. 8
    Först en fråga till er som tror sig veta, vad baserar ni det på? Illamående och formen på magen eller bara "magkänsla"?

    I så fall tror jag själv på att det är en flicka...
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Först en fråga till er som tror sig veta, vad baserar ni det på? Illamående och formen på magen eller bara "magkänsla"?

    I så fall tror jag själv på att det är en flicka...
    Ja just det, vi ska ta reda på kön om det går på ul den 25 nov!!
  18. 9
    Först en fråga till er som tror sig veta, vad baserar ni det på? Illamående och formen på magen eller bara "magkänsla"?

    I så fall tror jag själv på att det är en flicka...
    Ja just det, vi ska ta reda på kön om det går på ul den 25 nov!!
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Tror inte det... alltså, jag skulle inte ha jättemycket emot det men det känns inte heller som någon stor grej
  20. 10
    Tror inte det... alltså, jag skulle inte ha jättemycket emot det men det känns inte heller som någon stor grej
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Vi ska!!

    Om bebisen vill och visar upp sig
    Jag är på tok för nyfiken för att inte kolla....

    Har trott sen dag 1 att det är en liten tjej och inte kan väl jag ha fel ??
    ~~Alla goda ting äro tre~~
  22. 11
    Vi ska!! Om bebisen vill och visar upp sig
    Jag är på tok för nyfiken för att inte kolla....

    Har trott sen dag 1 att det är en liten tjej och inte kan väl jag ha fel ??
  23. Medlem sedan
    Jun 2010
    #12
    Diskutionen pågår fortfarande
    Min sambo vill inte veta men det vill jag
    Mest av praktiska skäl. Har ju redan en av varje så det spelar absolut ingen roll, men jag gillar att kunna förbereda och köpa saker innan
    Jag tror att det är en flicka, och det är baserat på att jag vet att bebisen är tillverkad tre dagar inna äl, plus att jag inte alls är godissugen, och det var jag med min kille men inte med min tjej.
  24. 12
    Diskutionen pågår fortfarande
    Min sambo vill inte veta men det vill jag
    Mest av praktiska skäl. Har ju redan en av varje så det spelar absolut ingen roll, men jag gillar att kunna förbereda och köpa saker innan
    Jag tror att det är en flicka, och det är baserat på att jag vet att bebisen är tillverkad tre dagar inna äl, plus att jag inte alls är godissugen, och det var jag med min kille men inte med min tjej.
  25. Medlem sedan
    Jun 2010
    #13
    Samma här i Alingsås. Orättvist tycker jag, att vi ska behöva betala för något som personer i andra delar av landet får gratis
  26. 13
    Samma här i Alingsås. Orättvist tycker jag, att vi ska behöva betala för något som personer i andra delar av landet får gratis
  27. Medlem sedan
    Aug 2010
    #14
    -Jag har haft sk "pojkmage" alla 4 ggr, spetsig, bakifrån har man inte sett att jag varit gravid.
    -Jag har mått lika alla 4 ggr, inga kräkningar.
    -Har haft pojkrand med bara pojkarna.
    -Hyn i ansiktet var sämre med pojkarna.
    -Pojkarna var riktigt vilda i magen, fick fast hälen, rumpan...dom sov sällan kändes det som.

    Jag har haft "magkänsla" och känt rätt alla 4 ggr- denna gången börjar det kännas mer som en tjej. Det kan fortf. ändras, sist blev jag "säker" i vecka 20.
  28. 14
    -Jag har haft sk "pojkmage" alla 4 ggr, spetsig, bakifrån har man inte sett att jag varit gravid.
    -Jag har mått lika alla 4 ggr, inga kräkningar.
    -Har haft pojkrand med bara pojkarna.
    -Hyn i ansiktet var sämre med pojkarna.
    -Pojkarna var riktigt vilda i magen, fick fast hälen, rumpan...dom sov sällan kändes det som.

    Jag har haft "magkänsla" och känt rätt alla 4 ggr- denna gången börjar det kännas mer som en tjej. Det kan fortf. ändras, sist blev jag "säker" i vecka 20.
  29. Hemlig en stund till
    #15
    Det finns egentligen inget som säger varken det ena eller det andra.
    Första barnet som jag väntade mådde jag inte illa en dag. Andra barnet kräktes jag lite då och då. Denna gång har jag kräkts varje dag från v 7 till v 12 (nästan). Här säger forskningen att illamåendet blir värre med åldern och antal graviditeter, så det stämmer ju precis.
    Med första och andra barnet hade jag en rejäl mörk rand hela vägen upp till bröstkorgen. Nu har jag ingen. Jag funderar på om det beror på att de barnen är födda på hösten och man är då gravid på våren och sommaren och man får således mer sol på sig och man har mer pigment.
    Barn nr 1 var mer normalt rörlig. Barn nr 2 gick knappt att lyssna på hjärtat eller att mäta på på ultraljud får det var ständigt liv och rörelse. Det är det fortfarade på henne kan jag säga. Den här verkar lite mer stillsam även om det är svårt att vara helt definitiv än så länge eftersom jag inte känner så mycket än.
    Jag har aldrig tappat midjan tidigare utan sett helt "normal ut" bakifrån. Kanske beror det också på att jag är något smalare än normalen. Men denna gång känns det som om midjan faktiskt är lite mindre markerad. Jag vägde också ett par kilo mer än jag brukar i somras.
    Varför tror jag då att det är en tjej? Jo, av den simpla anledningen att har man två tjejjer så är det faktiskt lite högre chans att man får en till.

    Alla dessa sk tecken med ränder och hjärtslag och allt var det är har då inte stämt på mina och jag har för mig att det inte verkar finnas några vetenskapliga belägg för dem.
  30. 15
    Det finns egentligen inget som säger varken det ena eller det andra.
    Första barnet som jag väntade mådde jag inte illa en dag. Andra barnet kräktes jag lite då och då. Denna gång har jag kräkts varje dag från v 7 till v 12 (nästan). Här säger forskningen att illamåendet blir värre med åldern och antal graviditeter, så det stämmer ju precis.
    Med första och andra barnet hade jag en rejäl mörk rand hela vägen upp till bröstkorgen. Nu har jag ingen. Jag funderar på om det beror på att de barnen är födda på hösten och man är då gravid på våren och sommaren och man får således mer sol på sig och man har mer pigment.
    Barn nr 1 var mer normalt rörlig. Barn nr 2 gick knappt att lyssna på hjärtat eller att mäta på på ultraljud får det var ständigt liv och rörelse. Det är det fortfarade på henne kan jag säga. Den här verkar lite mer stillsam även om det är svårt att vara helt definitiv än så länge eftersom jag inte känner så mycket än.
    Jag har aldrig tappat midjan tidigare utan sett helt "normal ut" bakifrån. Kanske beror det också på att jag är något smalare än normalen. Men denna gång känns det som om midjan faktiskt är lite mindre markerad. Jag vägde också ett par kilo mer än jag brukar i somras.
    Varför tror jag då att det är en tjej? Jo, av den simpla anledningen att har man två tjejjer så är det faktiskt lite högre chans att man får en till.

    Alla dessa sk tecken med ränder och hjärtslag och allt var det är har då inte stämt på mina och jag har för mig att det inte verkar finnas några vetenskapliga belägg för dem.
  31. Medlem sedan
    Aug 2010
    #16
    Just det ja- hjärtslagen har stämt rätt bra på våra. Dvs lägre hjärtljud på pojkarna.
    Det du skrev om "pojkranden" stämmer ju inte på mig som fick en son på hösten och en i feb.
  32. 16
    Just det ja- hjärtslagen har stämt rätt bra på våra. Dvs lägre hjärtljud på pojkarna.
    Det du skrev om "pojkranden" stämmer ju inte på mig som fick en son på hösten och en i feb.
  33. Hemlig en stund till
    #17
    Min första hade lägre hjärtljud än min andra. Jag minns att jag frågade om detta och då skrattade ju barnmorskan åt att det inte är så konstigt att det var hög frekvens på den där som aldrig låg still. Och så är det ju...
  34. 17
    Min första hade lägre hjärtljud än min andra. Jag minns att jag frågade om detta och då skrattade ju barnmorskan åt att det inte är så konstigt att det var hög frekvens på den där som aldrig låg still. Och så är det ju...
  35. Medlem sedan
    Aug 2010
    #18
    jo precis.
    Men där var mina pojkar också konstiga- var livliga men med lägre hjärtljud än flickorna. Haha!

    Jag tror på att man som mamma har magkänsla. Det tror min bm också.
  36. 18
    jo precis.
    Men där var mina pojkar också konstiga- var livliga men med lägre hjärtljud än flickorna. Haha!

    Jag tror på att man som mamma har magkänsla. Det tror min bm också.
  37. Medlem sedan
    Jul 2010
    #19
    Ni som har vart med om detta tidigare berättar dom kön på RUL om man vill veta och om bebisen ligger rätt?
  38. 19
    Ni som har vart med om detta tidigare berättar dom kön på RUL om man vill veta och om bebisen ligger rätt?
  39. Medlem sedan
    Jul 2006
    #20
    Här säger de rakt ut att de inte berättar kön vid RUL så vi frågade inte ens. Tror inte vi kommer göra nått extra UL bara för att få veta utan det blir en överraskning.
  40. 20
    Här säger de rakt ut att de inte berättar kön vid RUL så vi frågade inte ens. Tror inte vi kommer göra nått extra UL bara för att få veta utan det blir en överraskning.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ta reda på könet!?
    By Emilie87 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 07:47
  2. Ta reda på könet?
    By LovelyT in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 12:19
  3. Ska man ta reda på könet?
    By Reina in forum Gravidsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 17:25
  4. Att ta reda på könet!
    By Vera71 in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 16:47
  5. Det här med att ta reda på könet.....
    By Kina m. 2 tjejer + bf 27/1 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar