Skärande falsettskrik
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Skärande falsettskrik

    Vi håller på o bli tokiga på Love, när han är missnöjd, eller bara känner för det, så sitter han och skriker falsettskrik, som skäääääär i öronen!!

    Snälla rara söta gulliga kan det inte gå över snart!!

    Vi försöker säga Neeej, Sccch, och avleda men nope, han älskar sin falsett

    Fler som låter illa?

    För övrigt har han lärt sig att vinka
  2. 1
    Skärande falsettskrik Vi håller på o bli tokiga på Love, när han är missnöjd, eller bara känner för det, så sitter han och skriker falsettskrik, som skäääääär i öronen!!

    Snälla rara söta gulliga kan det inte gå över snart!!

    Vi försöker säga Neeej, Sccch, och avleda men nope, han älskar sin falsett

    Fler som låter illa?

    För övrigt har han lärt sig att vinka
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    ÅH GUD JA!!!!

    trodde nästan vi var ensamma om att ha en skriiiiiiikig bebis

    Erika hon gör det där skääääärande falsettljudet när som...ja nästan alltid.
    när hon är ledsen,glad,arg och trött....aj aj aj!

    jag kan inte annat än att sitta och småfnissa åt den raden där du skriver "snälla rara söta gulliga...."
    haha, det är väl ungefär så man säger till Erika efter bara 2 min

    när hon är klarvaken och gör det så säger vi nej eller aj aj inte skrika. när hon är trött och skriker så är det "sccchh" som gäller.

    hoppas hoppas hoppas hoppas att detta inte håller i sig så länge till utan att det faktiskt går över.
    men i min mörkaste stund så vill jag bara gå och köpa öronproppar och acceptera att jag har en gnällig 6-åring och en skrikig bebis

    naaw vad gulligt att han kan vinka!
    vad duktig han är!
  4. 2
    ÅH GUD JA!!!!

    trodde nästan vi var ensamma om att ha en skriiiiiiikig bebis

    Erika hon gör det där skääääärande falsettljudet när som...ja nästan alltid.
    när hon är ledsen,glad,arg och trött....aj aj aj!

    jag kan inte annat än att sitta och småfnissa åt den raden där du skriver "snälla rara söta gulliga...."
    haha, det är väl ungefär så man säger till Erika efter bara 2 min

    när hon är klarvaken och gör det så säger vi nej eller aj aj inte skrika. när hon är trött och skriker så är det "sccchh" som gäller.

    hoppas hoppas hoppas hoppas att detta inte håller i sig så länge till utan att det faktiskt går över.
    men i min mörkaste stund så vill jag bara gå och köpa öronproppar och acceptera att jag har en gnällig 6-åring och en skrikig bebis

    naaw vad gulligt att han kan vinka!
    vad duktig han är!
  5. Medlem sedan
    Oct 2009
    #3
    Du är inte ensam
    Vår kille började vid 4mån och håller på än, är snart 6mån Försöker att säga nej och schyyy och så men han skrattar bara glatt och fortsätter ännu högre

    Måste väl erkänna att jag faktisk stoppat i öronproppar vid ett tillfälle när jag inte stod ut längre....
  6. 3
    Du är inte ensam
    Vår kille började vid 4mån och håller på än, är snart 6mån Försöker att säga nej och schyyy och så men han skrattar bara glatt och fortsätter ännu högre

    Måste väl erkänna att jag faktisk stoppat i öronproppar vid ett tillfälle när jag inte stod ut längre....
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Japp, speciellt när hon är förbannad, då skriker hon så att det ringer i hela huvudet på en! När hon är glad är skriken liksom inte lika långa, men lika höga.

    Vad gulligt att han kan vinka. Det är roligt när de börjar liksom förstå saker
  8. 4
    Japp, speciellt när hon är förbannad, då skriker hon så att det ringer i hela huvudet på en! När hon är glad är skriken liksom inte lika långa, men lika höga.

    Vad gulligt att han kan vinka. Det är roligt när de börjar liksom förstå saker
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Skönt att höra att man inte är ensam!

    Love låter mest så där skärande när han är missnöjd, o missnöjd det är ju då oftast om det blir tråkigt, vilket det kan bli ibland när mamma måste laga mat eller kanske ägna några sekunder åt de andra syskonen ibland också

    Öronproppar kanske vore något. Eller hörselkåpor med radio i??
  10. 5
    Skönt att höra att man inte är ensam!

    Love låter mest så där skärande när han är missnöjd, o missnöjd det är ju då oftast om det blir tråkigt, vilket det kan bli ibland när mamma måste laga mat eller kanske ägna några sekunder åt de andra syskonen ibland också

    Öronproppar kanske vore något. Eller hörselkåpor med radio i??
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Den fasen har vi gått igenom och den har gått över!!! Känner så otroligt väl igen det och man undrade ju om det skulle vara såhär hela tiden framöver, men Tim lugnade sig och nu är det sällan det kommer den typen av ljud.

    Åh vad gulligt med vinkning! Vinka har Tim inte lärt sig men han klappar händerna sedan flera veckor tillbaka och i dagarna kunde jag konstatera att pincett-greppet var på plats - så gulligt! Min bvc-sköterska konstaterade att Tim nog är mer fokuserad på finmotoriken än grovmotoriken. Han har inte knäckt koden ännu vad gäller krypning och imorgon fyller han 8 mån. Däremot får vi numera jättemysiga blöta pussar med öppen mun - mums!!
  12. 6
    Den fasen har vi gått igenom och den har gått över!!! Känner så otroligt väl igen det och man undrade ju om det skulle vara såhär hela tiden framöver, men Tim lugnade sig och nu är det sällan det kommer den typen av ljud.

    Åh vad gulligt med vinkning! Vinka har Tim inte lärt sig men han klappar händerna sedan flera veckor tillbaka och i dagarna kunde jag konstatera att pincett-greppet var på plats - så gulligt! Min bvc-sköterska konstaterade att Tim nog är mer fokuserad på finmotoriken än grovmotoriken. Han har inte knäckt koden ännu vad gäller krypning och imorgon fyller han 8 mån. Däremot får vi numera jättemysiga blöta pussar med öppen mun - mums!!

Liknande trådar

  1. skärande smärtor i axeln
    By sara_mvoh in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 09:50
  2. Detta skärande nedåt
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 11:45
  3. skärande ont i underlivet
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 19:26
  4. Någon mer som övar falsettskrik?
    By Blomman in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 21:56
  5. Någon mer som övar falsettskrik?
    By Blomman in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 11:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar