Ni på facebook.
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Ni på facebook.

    Brukar ni ta bort personer som ni haft på er vänlista? Jag har gjort ett par stora raderingar nu det senaste då jag tycker att det är roligast att ha dem kvar som vänner som verkligen visar sig så att säga. Hur resonerar ni? Det går ju alltid att skicka nya vänförfrågningar om man ändrar sig ju eller om man känner att man saknar någon!
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Ni på facebook. Brukar ni ta bort personer som ni haft på er vänlista? Jag har gjort ett par stora raderingar nu det senaste då jag tycker att det är roligast att ha dem kvar som vänner som verkligen visar sig så att säga. Hur resonerar ni? Det går ju alltid att skicka nya vänförfrågningar om man ändrar sig ju eller om man känner att man saknar någon!
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Nej det gör jag nog inte, för mig gör det varken från eller till om folk är med på min lista eller inte - de jag har kontakt med och tycker om är det jag kommunicerar med där oavsett, sen om det finns annat löst folk på listan - so be it.
  4. 2
    Nej det gör jag nog inte, för mig gör det varken från eller till om folk är med på min lista eller inte - de jag har kontakt med och tycker om är det jag kommunicerar med där oavsett, sen om det finns annat löst folk på listan - so be it.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Jag brukar rensa med jämna mellanrum. Brukar ibland "varna" om att rensning är i faggorna och om det är nån som känner sig åsidosatt så beror det inte på att jag avskyr dem utan för att jag helt enkelt tycker att vi hörts av för lite.

    Har fått en del nygamla vänner efter sånt, men det har bara mötts positivt ändå. Som jag har hört.

    Ser ingen anledning att vara kompis med miljoner, föredrar att vara vänner med dem som jag faktiskt har kontakt med, om än bara via fejjan
  6. 3
    Jag brukar rensa med jämna mellanrum. Brukar ibland "varna" om att rensning är i faggorna och om det är nån som känner sig åsidosatt så beror det inte på att jag avskyr dem utan för att jag helt enkelt tycker att vi hörts av för lite.

    Har fått en del nygamla vänner efter sånt, men det har bara mötts positivt ändå. Som jag har hört.

    Ser ingen anledning att vara kompis med miljoner, föredrar att vara vänner med dem som jag faktiskt har kontakt med, om än bara via fejjan
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Jag resonerar som Floff!
  8. 4
    Jag resonerar som Floff!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Jag tycker vitsen med Facebook är att också ha vänner på sin lista man kanske inte har så bra kontakt med. Rätt som det är så visar någon sig med ett "hej" som man inte pratat med på evigheter. Andra förblir tysta, men jag vet att jag alltid har möjligheten att få kontakt om/när jag vill.
    Jag vill att facebook ska vara kravlöst, för såväl mig själv som mina vänner. Personer jag inte fått eller tror jag kommer att få något utbyte av, lägger jag överhuvudtaget inte till på min vänlista.

    Jag har alltså ännu inte haft anledning att behöva ta bort vänner jag en gång lagt dit.
  10. 5
    Jag tycker vitsen med Facebook är att också ha vänner på sin lista man kanske inte har så bra kontakt med. Rätt som det är så visar någon sig med ett "hej" som man inte pratat med på evigheter. Andra förblir tysta, men jag vet att jag alltid har möjligheten att få kontakt om/när jag vill.
    Jag vill att facebook ska vara kravlöst, för såväl mig själv som mina vänner. Personer jag inte fått eller tror jag kommer att få något utbyte av, lägger jag överhuvudtaget inte till på min vänlista.

    Jag har alltså ännu inte haft anledning att behöva ta bort vänner jag en gång lagt dit.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Så känner jag med. Tycker inte att mängden vänner är det viktiga utan att de vänner man har är sådana som man märker av. Vad är de annars för vänner liksom? Sedan menar inte jag heller att man måste kommentera och prata med alla sina fb vänner hela tiden men någon gång ibland är det ju ändå kul att visa och få uppskattning liksom!
  12. 6
    Så känner jag med. Tycker inte att mängden vänner är det viktiga utan att de vänner man har är sådana som man märker av. Vad är de annars för vänner liksom? Sedan menar inte jag heller att man måste kommentera och prata med alla sina fb vänner hela tiden men någon gång ibland är det ju ändå kul att visa och få uppskattning liksom!
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Jag har tagit bort en massa folk faktiskt och har väl på senare tid blivit mer sparsam med vilka jag lägger till som vänner. Jag vill gärna ha vänner som visar sig med ord emellanåt. Jag har med en del tysta sparade men det är också olika skäl till att jag har sparat dem.
    Hur som helst är det en bra grej det där med fb tycker jag!
  14. 7
    Jag har tagit bort en massa folk faktiskt och har väl på senare tid blivit mer sparsam med vilka jag lägger till som vänner. Jag vill gärna ha vänner som visar sig med ord emellanåt. Jag har med en del tysta sparade men det är också olika skäl till att jag har sparat dem.
    Hur som helst är det en bra grej det där med fb tycker jag!
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Medans jag vill ha så aktiv vän lista som möjligt och så lite löst folk som möjligt!
  16. 8
    Medans jag vill ha så aktiv vän lista som möjligt och så lite löst folk som möjligt!

Liknande trådar

  1. Ni på facebook.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 10:27
  2. Facebook?
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 13:59
  3. Facebook.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 09:29
  4. Hur gör ni på facebook
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 10:50
  5. Facebook
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 17:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar