Kalla fötter!!!!
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Kalla fötter!!!!

    Hej!

    Jag behöver tips!
    Olle(4 år) blir så kall om fötterna när det är kallt ute. Nu när det har varit väldigt kallt har han haft fodrade skor med ullsula i och varma sockor men ändå säger dagispersonalen att han är jättekall om fötterna när de går in.
    Han får gå in tidigare än de andra barnen.
    Har nån något bra tips så han kan vara ute lite längre?
    Malin
  2. 1
    Kalla fötter!!!! Hej!

    Jag behöver tips!
    Olle(4 år) blir så kall om fötterna när det är kallt ute. Nu när det har varit väldigt kallt har han haft fodrade skor med ullsula i och varma sockor men ändå säger dagispersonalen att han är jättekall om fötterna när de går in.
    Han får gå in tidigare än de andra barnen.
    Har nån något bra tips så han kan vara ute lite längre?
    Malin
  3. Bara på besök
    #2
    Det finns värmesulor med batteri (som hängs på skorna) som man kan få som hjälpmedel, om det skrivs ut av läkare. Brukar finnas hos ortopedtekniska t ex.
  4. 2
    Det finns värmesulor med batteri (som hängs på skorna) som man kan få som hjälpmedel, om det skrivs ut av läkare. Brukar finnas hos ortopedtekniska t ex.
  5. Medlem sedan
    Dec 2009
    #3
    Är det Olle själv som klagar el är det alla andra? Själv är jag nästan alltid kall om händer o fötter, framför allt fötter. Kan ha både det ena och andra på dem, men är ändå kall. Själv känner jag inte ofta att jag är kall, merän när jag tar på fötterna. Det är när andra känner att de är kalla o påpekar detta. Är själv vuxen med medfött hjärtfel.
  6. 3
    Är det Olle själv som klagar el är det alla andra? Själv är jag nästan alltid kall om händer o fötter, framför allt fötter. Kan ha både det ena och andra på dem, men är ändå kall. Själv känner jag inte ofta att jag är kall, merän när jag tar på fötterna. Det är när andra känner att de är kalla o påpekar detta. Är själv vuxen med medfött hjärtfel.
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Hej igen!

    Det är både andra och han själv som säger att han är kall. När det har varit kallt ute nu när vi kommer till dagis säger han att han vill vara inne. Men det är ju svårt att veta,ibland tror jag att han säger det för att andra säger att han är kall. Fast så behöver det ju inte vara. Har idag pratat med hjärtmottagningen och de skulle kolla upp om det fanns några "hjälpmedel".
    Malin
  8. 4
    Hej igen!

    Det är både andra och han själv som säger att han är kall. När det har varit kallt ute nu när vi kommer till dagis säger han att han vill vara inne. Men det är ju svårt att veta,ibland tror jag att han säger det för att andra säger att han är kall. Fast så behöver det ju inte vara. Har idag pratat med hjärtmottagningen och de skulle kolla upp om det fanns några "hjälpmedel".
    Malin

Liknande trådar

  1. Jag får kalla fötter
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 13:18
  2. Kalla fötter
    By 1abarnet in forum _1207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 08:57
  3. Kalla fingrar, kalla fötter
    By Gitski in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 22:58
  4. Kalla fingrar, kalla fötter
    By Gitski in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 20:50
  5. Kalla fötter
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 13:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar