Vad är det här för forum? Varför bara påhopp till höger och vänster istället för att på ett vettigt sätt försöka prata om det svåra?

Det är som att ena sidan av de här inne "hatar" soc och tror på fullaste allvar att soc bara kliver in i vanliga, fullfungerande familjer och TAR deras barn
Andra sidan tycker (tror) att soc gör rätt men hoppar istället på de föräldrar som fått sina barn omhändertagna....är det bättre?

Det ÄR ett trauma att få sina barn omhändertagna. För dom som aldrig varit med om det går det inte att förstå...
Jag vill likna det med alkoholism. Ett alkoholist har svårt - nästan omöjligt - att se sina brister fullt ut. Visst vet dom att dom dricker lite för mycket, men inte är det väl såå farligt...

Det är MYCKET svårt att få en förälder att fullt ut förstå VARFÖR dom inte får ha sina barn hos sig - därför tror jag inte att vi här ska försöka förklara alls - vi vet ju INGENTING om det som hänt.
Däremot måste vi respektera varandra och varandras sorg, ilska, frustration.

Att visa respekt tycker jag man gör genom att hålla en god ton OCH inte bara kasta ur sig påståenden utan minsta grund (förutom illvilligt skvaller eller egna "sanningar")

Gillian