No more RFSU!
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2009
    #1

    No more RFSU!

    Testade idag igen med likadant test från RFSU..som i tisdags, ett extremt svagt streck...mensvärk, ja! Hur det än går gillar jag inte de här stickorna!!!
  2. 1
    No more RFSU! Testade idag igen med likadant test från RFSU..som i tisdags, ett extremt svagt streck...mensvärk, ja! Hur det än går gillar jag inte de här stickorna!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2010
    #2
    Jag förstår dig.
    Jag har aldrig själv använt dem. Men läst många andra härinne som använder stickor där man ska bedöma streck. och det är lurigt!
    När det blir en tolkningsfråga så är det ju jätte svårt att veta säkert lixom.

    Spec eftersom vår vilja kan grumla vår klarsynthet ibland...

    Jag kör alltid med digitala från CB. För då känns det som att man kan lita på resultatet. Även om dem också kan visa fel såklart.
    Men då får man lixom antingen positivt eller negativt och behöver inte grubbla så mycket.
  4. 2
    Jag förstår dig.
    Jag har aldrig själv använt dem. Men läst många andra härinne som använder stickor där man ska bedöma streck. och det är lurigt!
    När det blir en tolkningsfråga så är det ju jätte svårt att veta säkert lixom.

    Spec eftersom vår vilja kan grumla vår klarsynthet ibland...

    Jag kör alltid med digitala från CB. För då känns det som att man kan lita på resultatet. Även om dem också kan visa fel såklart.
    Men då får man lixom antingen positivt eller negativt och behöver inte grubbla så mycket.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    jag skulle inte lägga pengar på de där testa tidigt-testen, de känns alldeles för osäkra. bättre att vänta några dagar till och köra ett digitalt test om mensen inte dyker upp, vilket jag hoppas är fallet för dig
  6. 3
    jag skulle inte lägga pengar på de där testa tidigt-testen, de känns alldeles för osäkra. bättre att vänta några dagar till och köra ett digitalt test om mensen inte dyker upp, vilket jag hoppas är fallet för dig
  7. längtar efter 3:an
    #4
    fast jag tycker att CB´s test är lite dyra ändå.

    men jag håller med om att man känner sig mer säker på resultatet där.
  8. 4
    fast jag tycker att CB´s test är lite dyra ändå.

    men jag håller med om att man känner sig mer säker på resultatet där.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    jag använde clearblues vanliga test när jag blev gravid 2007, då fanns inte de digitala testerna vad jag vet. det funkade bra för mig, men jag testade runt bim eller några dagar efter bim.
  10. 5
    jag använde clearblues vanliga test när jag blev gravid 2007, då fanns inte de digitala testerna vad jag vet. det funkade bra för mig, men jag testade runt bim eller några dagar efter bim.
  11. längtar efter 3:an
    #6
    nä, nåt digitalt test var det inget snack om när jag var gravid med min äldsta dotter 2003 heller

    jag testade dock med ett digitalt test från cb och två st "vanliga" från apoteket (tror jag det var.
    var ju tvungen att vara säker så att det digitala inte hade hängt sig på nåt vis

    har fortfarande fotot kvar på testen. (tittar på det och suckar ibland )
  12. 6
    nä, nåt digitalt test var det inget snack om när jag var gravid med min äldsta dotter 2003 heller

    jag testade dock med ett digitalt test från cb och två st "vanliga" från apoteket (tror jag det var.
    var ju tvungen att vara säker så att det digitala inte hade hängt sig på nåt vis

    har fortfarande fotot kvar på testen. (tittar på det och suckar ibland )
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    jag tog aldrig nåt foto på mitt test vilket var lite dumt, hade varit fint att ha det fotot i sonens bebisbok

    när jag blir gravid igen så tänkte jag först testa med nåt billigt test och om det visar positivt så köper jag ett digitalt clearblue för att dubbelkolla att det stämmer!
  14. 7
    jag tog aldrig nåt foto på mitt test vilket var lite dumt, hade varit fint att ha det fotot i sonens bebisbok

    när jag blir gravid igen så tänkte jag först testa med nåt billigt test och om det visar positivt så köper jag ett digitalt clearblue för att dubbelkolla att det stämmer!
  15. längtar efter 3:an
    #8
    ja, men det är lite så jag tänker också.
    billiga test först
    och sen det lite dyrare testet för att vara helt säker
  16. 8
    ja, men det är lite så jag tänker också.
    billiga test först
    och sen det lite dyrare testet för att vara helt säker

Liknande trådar

  1. RFSU:s graviditetstest?
    By Karin in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-03-08, 12:06
  2. RFSU test
    By osäker in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 20:22
  3. RFSU -test?
    By xlakhf in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 08:36
  4. Rfsu test
    By secretlady in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 08:16
  5. RFSU-testet
    By anonym (ett tag till) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 11:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar