Hm, har bebisen bytt sida?
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Hm, har bebisen bytt sida?

    Alltså, magformen är lite annorlunda och när magen blir hård så blir den hårdare på höger sida. Igår var det tvärt om. Bebisen har legat med rumpan mot vänster sida nästan hela tiden. Funderar nu på om den bytt håll eller snott sig på något vis.
    Ringde till mvc men min bm är ledig idag så då kunde jag ju inte få svar.

    Trots alla förlossningar så kommer här min fråga. Har det någon betydelse åt vilket håll rumpan ligger åt under förlossningen?

    Just nu hittar jag inga ben/fötter så jag fattar inte alls hur den ligger. Ja, ja. Jag har väll för tråkigt efter som detta bekymrar mig

    Kram
    http://www.youtube.com/watch?v=IoiY-_twSFs&NR=1

    Så sant så.

    Lycklig mamma till R -04, Z-06, I -07, J -10 Och till stora syster i himmelen född -03
  2. 1
    Hm, har bebisen bytt sida? Alltså, magformen är lite annorlunda och när magen blir hård så blir den hårdare på höger sida. Igår var det tvärt om. Bebisen har legat med rumpan mot vänster sida nästan hela tiden. Funderar nu på om den bytt håll eller snott sig på något vis.
    Ringde till mvc men min bm är ledig idag så då kunde jag ju inte få svar.

    Trots alla förlossningar så kommer här min fråga. Har det någon betydelse åt vilket håll rumpan ligger åt under förlossningen?

    Just nu hittar jag inga ben/fötter så jag fattar inte alls hur den ligger. Ja, ja. Jag har väll för tråkigt efter som detta bekymrar mig

    Kram
  3. S-mamman
    #2
    min bebis har ibland rumpan på vänster sida och ibland på höger. Oftast på höger, dock. Tror inte det spelar nån roll så länge huvet är ner!
  4. 2
    min bebis har ibland rumpan på vänster sida och ibland på höger. Oftast på höger, dock. Tror inte det spelar nån roll så länge huvet är ner!
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Ok TACK, jag tror att huvudet är neråt. Känns som om axlarna är där nere. Kan tänka mig att huvudet känns väldigt hårt om det skulle vara uppe. Men det känns lika dant där uppe förutom att jag då inte riktigt hittar fötterna.
    Den borde ju skruva ner sig och komma ut och inte busa runt på detta vis
  6. 3
    Ok TACK, jag tror att huvudet är neråt. Känns som om axlarna är där nere. Kan tänka mig att huvudet känns väldigt hårt om det skulle vara uppe. Men det känns lika dant där uppe förutom att jag då inte riktigt hittar fötterna.
    Den borde ju skruva ner sig och komma ut och inte busa runt på detta vis
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Min bebis ligger med rumpan åt vänster och nog gjort så hela tiden. När jag gjorde tillv-ul sist sa bm där att det är typ 70% av alla bebisar som har rumpan åt vänster.

    men min mage blir oftas hård och spänd på höger sida så även i går när jag var hos bm och hon klämde och kände hur bebisen låg så sa hon att känner du sammandragningar nu när jag trycker på rumpan här (och var då på vänster sida) Nä det känns här sa jag och pekade på höger och bm reagerade inte på det.
    Bara huvudet är ner så spelar det ingen roll, du ska se att bebis inte bytt sida
  8. 4
    Min bebis ligger med rumpan åt vänster och nog gjort så hela tiden. När jag gjorde tillv-ul sist sa bm där att det är typ 70% av alla bebisar som har rumpan åt vänster.

    men min mage blir oftas hård och spänd på höger sida så även i går när jag var hos bm och hon klämde och kände hur bebisen låg så sa hon att känner du sammandragningar nu när jag trycker på rumpan här (och var då på vänster sida) Nä det känns här sa jag och pekade på höger och bm reagerade inte på det.
    Bara huvudet är ner så spelar det ingen roll, du ska se att bebis inte bytt sida

Liknande trådar

  1. Bytt sida
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 18:35
  2. Bytt sida?
    By Anonym in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 17:11
  3. Min sida har bytt adress
    By Ulrika med Jonathan in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 19:00
  4. Bytt bytt kommer aldrig igen... :o)
    By Blåvarg in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 17:36
  5. Kan bebisen verkligen byta sida
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 20:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar