Från vilken dag kan man...
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Från vilken dag kan man...

    ...bara låta det fortgå ifall det startar, jag menar utan att ringa förlossningen på en gång. Är det från 37+0 (när mna går in i graviditetsvecka 38) eller från 38+0?
    Inte för att jag tror att det sker innan eller så tidigt, men ändå. Lite nyfiken. Någon som vet?
    Några gillar det ena, andra gillar annat. Det är därför alla flickor blir gifta och all mat äts upp //# Svenskt ordspråk
  2. 1
    Från vilken dag kan man... ...bara låta det fortgå ifall det startar, jag menar utan att ringa förlossningen på en gång. Är det från 37+0 (när mna går in i graviditetsvecka 38) eller från 38+0?
    Inte för att jag tror att det sker innan eller så tidigt, men ändå. Lite nyfiken. Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2
    Jag tror det är 37+0 men är inte säker..
  4. 2
    Jag tror det är 37+0 men är inte säker..
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Det borde väll vara från 37+0?? Jag födde i v 36+4 å räknades som prematur..det var 2 dagar kvar till gränsen=)
  6. 3
    Det borde väll vara från 37+0?? Jag födde i v 36+4 å räknades som prematur..det var 2 dagar kvar till gränsen=)
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    37+0, men det är sällan de försöker stoppa något efter v 34+0 om det startat spontant.
  8. 4
    37+0, men det är sällan de försöker stoppa något efter v 34+0 om det startat spontant.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Från v 34 så gör dom inget för att stoppa en eventuell förlossning, så sa dom idag till mig, jag var på förlossningen för att prata om mitt snitt. Så det borde vara en ganska säker källa :-)
  10. 5
    Från v 34 så gör dom inget för att stoppa en eventuell förlossning, så sa dom idag till mig, jag var på förlossningen för att prata om mitt snitt. Så det borde vara en ganska säker källa :-)
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Fast förstås så ska man ringa förlossningen om det börjar så tidigt :-) läste inte hela inlägget :-P
  12. 6
    Fast förstås så ska man ringa förlossningen om det börjar så tidigt :-) läste inte hela inlägget :-P

Liknande trådar

  1. Från vilken ålder
    By TheThe in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 21:48
  2. Från vilken ålder
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 14:44
  3. pangar från fk vilken dag??
    By marie in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 08:54
  4. Från vilken
    By Loppan in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 11:17
  5. från vilken dag räkna?
    By anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 22:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar