Dagens utflykt (svammel svammel)
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Dagens utflykt (svammel svammel)

    Ut i ottan med svärmor för att àka till sjukhuset för att ta blodprov, i em màste vi till läkaren för att fà hennes dosering medicin för en propp hon fick i benet efter op.
    I morgon kommer en bil och skjutsar hem henne. Lite stressigt men det skall bli lite skönt ändà.
    Vi pratade om barnen och jag sa att jag skulle gärna vilja att de studerade utomlands eller flyttade fràn Frankrike för att se lite annat.
    "Oooooo vad hemsk" sa svärmor, "alla ungdomar som flyttar utomlands är olyckliga" och det hade minsann hennes (allvetande) syster sagt. *suck*
    Jag känner mig som en jobbig besserwisser som alltid säger motsatsen till allt hon säger men där hade jag dock ganska bra exempel pà lyckliga utomlandsbor
    Sen fràgade hon hur killarna kunde gà till skolan utan att bajsa pà morgon
    Jag sa att mina killar gjorde precis som de ville och sen fick jag höra hur det var farligt farligt. Jag har aldrig lagt mig i deras bowel movements som man säger snyggt overthere men jag tror de är tillräckligt stora nu. Blir nog betraktad ännu en gàng som en smàtt oansvarig mor av svärmor.
    Jag tycker det finns allvarligare ämnen än detta, som t. ex varför storebror kan bli sà arg i skolan att han bryter ett finger.
    Sen erkände svärmor att hon som 14-àring att skurit upp hela handen efter ett utbrott där hon hade slagit sönder ett fönster med sin näve. jag svarade att det var skönt att höra att dessa galenskaper inte kom fràn min sida, sen blev det alldeles tyst *fniss*
  2. 1
    Dagens utflykt (svammel svammel) Ut i ottan med svärmor för att àka till sjukhuset för att ta blodprov, i em màste vi till läkaren för att fà hennes dosering medicin för en propp hon fick i benet efter op.
    I morgon kommer en bil och skjutsar hem henne. Lite stressigt men det skall bli lite skönt ändà.
    Vi pratade om barnen och jag sa att jag skulle gärna vilja att de studerade utomlands eller flyttade fràn Frankrike för att se lite annat.
    "Oooooo vad hemsk" sa svärmor, "alla ungdomar som flyttar utomlands är olyckliga" och det hade minsann hennes (allvetande) syster sagt. *suck*
    Jag känner mig som en jobbig besserwisser som alltid säger motsatsen till allt hon säger men där hade jag dock ganska bra exempel pà lyckliga utomlandsbor
    Sen fràgade hon hur killarna kunde gà till skolan utan att bajsa pà morgon
    Jag sa att mina killar gjorde precis som de ville och sen fick jag höra hur det var farligt farligt. Jag har aldrig lagt mig i deras bowel movements som man säger snyggt overthere men jag tror de är tillräckligt stora nu. Blir nog betraktad ännu en gàng som en smàtt oansvarig mor av svärmor.
    Jag tycker det finns allvarligare ämnen än detta, som t. ex varför storebror kan bli sà arg i skolan att han bryter ett finger.
    Sen erkände svärmor att hon som 14-àring att skurit upp hela handen efter ett utbrott där hon hade slagit sönder ett fönster med sin näve. jag svarade att det var skönt att höra att dessa galenskaper inte kom fràn min sida, sen blev det alldeles tyst *fniss*
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Jag är glad att jag inte har en svärmor att dras med. Om man skulle lyssna på och leva efter alla råd och rön skulle man inte hinna med att andas, låt du dina pojkar gå till skolan utan utdragna toalettbesök om morgonen och så skönt att veta att storebror har ärv skoliskan från faderns sida!
  4. 2
    Jag är glad att jag inte har en svärmor att dras med. Om man skulle lyssna på och leva efter alla råd och rön skulle man inte hinna med att andas, låt du dina pojkar gå till skolan utan utdragna toalettbesök om morgonen och så skönt att veta att storebror har ärv skoliskan från faderns sida!
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Hihi! Hon pàpekade ocksà att det var jättefarligt att storebror làste badrumsdörren när han duschade pà morgonen. Jag vàgade inte säga att han bara gör det när hon är hos oss. Jag skulle ocksà làsa om mig om jag var en 16-àrig kille med en farmor som stod och lurade utanför badrumsdörren
  6. 3
    Hihi! Hon pàpekade ocksà att det var jättefarligt att storebror làste badrumsdörren när han duschade pà morgonen. Jag vàgade inte säga att han bara gör det när hon är hos oss. Jag skulle ocksà làsa om mig om jag var en 16-àrig kille med en farmor som stod och lurade utanför badrumsdörren
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Hihi! Det skulle jag också om jag var han!
  8. 4
    Hihi! Det skulle jag också om jag var han!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    ASG vad hon e rolig din svärmor! Jag undrar bara hur hon kunde veta att pojkarna går till skolan utan att ha gjort det där du skrev?
    Det gläder mig att du fick sista ordet!
  10. 5
    ASG vad hon e rolig din svärmor! Jag undrar bara hur hon kunde veta att pojkarna går till skolan utan att ha gjort det där du skrev?
    Det gläder mig att du fick sista ordet!
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Ingen aning. Hon màste förfölja dem tills de kommit iväg till skolan.
  12. 6
    Ingen aning. Hon màste förfölja dem tills de kommit iväg till skolan.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Du är den tåligaste svärdotter jag någonsin hört talas om. Ever! Och så undrar jag lite hur man tvingar någon att bajsa. Hur? Milde himmel.
  14. 7
    Du är den tåligaste svärdotter jag någonsin hört talas om. Ever! Och så undrar jag lite hur man tvingar någon att bajsa. Hur? Milde himmel.
  15. Medlem sedan
    Oct 2010
    #8

    Hahaha Jag dööör..

    CuP-lova att du skriver en bok en dag. Det är sa underbart att läsa det du skriver.
  16. 8
    Hahaha Jag dööör.. CuP-lova att du skriver en bok en dag. Det är sa underbart att läsa det du skriver.
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9
    Ikväll är jag lite trött pà henne efter allt hon kläckt ut sig idag. Vi spenderat hela dagen tillsammans. Jag fick prata i hennes ställe hos läkaren eftersom hon fick total hjärnsläpp när vi gick in där. Som tur ägger hon sig kl.7 och äter inte middag pà kvällen.
  18. 9
    Ikväll är jag lite trött pà henne efter allt hon kläckt ut sig idag. Vi spenderat hela dagen tillsammans. Jag fick prata i hennes ställe hos läkaren eftersom hon fick total hjärnsläpp när vi gick in där. Som tur ägger hon sig kl.7 och äter inte middag pà kvällen.
  19. Medlem sedan
    Feb 2001
    #10
    Hon reser hem till sitt i morgon sà det blir förhoppningsvis slut pà svärmorshistorierna ett bra tag. Hela familjen kommer att slappna av pà en gàng.
  20. 10
    Hon reser hem till sitt i morgon sà det blir förhoppningsvis slut pà svärmorshistorierna ett bra tag. Hela familjen kommer att slappna av pà en gàng.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    asg, vad kul att du fick tyst på tanten.
  22. 11
    asg, vad kul att du fick tyst på tanten.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Om man är lite grumpy kan man alltid söka på *CuP* + "svärmor" och få sig ett gott skratt.

    Jag önskar att jag kunde franska och kunde sitta i ett hörn och höra denna kvinna... hon är ju helt otroligt rolig (om hon inte är ens egen svärmor då)...
  24. 12
    Om man är lite grumpy kan man alltid söka på *CuP* + "svärmor" och få sig ett gott skratt.

    Jag önskar att jag kunde franska och kunde sitta i ett hörn och höra denna kvinna... hon är ju helt otroligt rolig (om hon inte är ens egen svärmor då)...

Liknande trådar

  1. Gàrdagens diskussion = dagens svammel
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 13:53
  2. Dagens svammel
    By Queen82 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 14:09
  3. Dagens knasdiskussion *svammel*
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 20:09
  4. Dagens shopping/ svammel
    By Plingeling in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 21:34
  5. Tyst hemma (svammel svammel)
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 17:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar