Ledig - check!
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Ledig - check!

    Nu har jag gått på studieuppehåll och tar ut en veckas fp för sonen på 4,5 år.
    Han är så stolt, han är nämligen _föräldraledig_!

    Att läsa sista kursen gick bort eftersom den innebar mer än 50 mil resa varje dag och praktik och det går inte höggravid och dann som jag är.

    Jag har haft vilande SGI och varit så orolig över hur det ska bli med allt. Nu tar vi ledigt en vecka för att fundera och vet ni, det löste sig första dagen!

    Förskolan tycker det är okey! Jag tänkte plocka ut må, onsd, fre, lö och söndag from nästa vecka så får han två dagar på förskolan ändå varje vecka och jag får behålla min SGI nivå.

    Och peppar peppar, jag vet det är svårt med FK och regler och elände, MEN det här borde generera att jag har vilande SGI fram till bebisen föds. Borde. Jag är glad för det, jag trodde det var helt kört.

    Precis vad jag behövde. Lite medvind i blåsten.
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  2. 1
    Ledig - check! Nu har jag gått på studieuppehåll och tar ut en veckas fp för sonen på 4,5 år.
    Han är så stolt, han är nämligen _föräldraledig_!

    Att läsa sista kursen gick bort eftersom den innebar mer än 50 mil resa varje dag och praktik och det går inte höggravid och dann som jag är.

    Jag har haft vilande SGI och varit så orolig över hur det ska bli med allt. Nu tar vi ledigt en vecka för att fundera och vet ni, det löste sig första dagen!

    Förskolan tycker det är okey! Jag tänkte plocka ut må, onsd, fre, lö och söndag from nästa vecka så får han två dagar på förskolan ändå varje vecka och jag får behålla min SGI nivå.

    Och peppar peppar, jag vet det är svårt med FK och regler och elände, MEN det här borde generera att jag har vilande SGI fram till bebisen föds. Borde. Jag är glad för det, jag trodde det var helt kört.

    Precis vad jag behövde. Lite medvind i blåsten.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Härligt!
    Jag har ju blivit sjukskriven för första gången i mitt liv och sätta mig in i vad som gäller egentligen. Jag vill ju inte ramla ur systemet eller förlora SGI eller nåt.
  4. 2
    Härligt!
    Jag har ju blivit sjukskriven för första gången i mitt liv och sätta mig in i vad som gäller egentligen. Jag vill ju inte ramla ur systemet eller förlora SGI eller nåt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Jobbar du i vanliga fall så är det ju kalas. Då händer inget med din SGI. Jag som studerar sitter i lite annan sits, de är inte så snälla mot studenter..

    Är du sjukskriven till ett visst datum eller till partus?
  6. 3
    Jobbar du i vanliga fall så är det ju kalas. Då händer inget med din SGI. Jag som studerar sitter i lite annan sits, de är inte så snälla mot studenter..

    Är du sjukskriven till ett visst datum eller till partus?
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Till partus. Fast vad händer om fk inte godkänner sjukskrivningen? Förutom att jag inte får några pengar, påverkas min SGI då? Jag har jobbat utan uppehåll i nästan tre år (sen jag var fl sist).

    Men egentligen skulle jag vilja jobba lite till, kanske halvtid några veckor eller gå in en vecka eller två. Och vad säger fk då, anses man frisk då, eller är dom rent av glada att man jobbar det man kan istället för att helt och hållet luta sig tillbaka mot ett intyg? En helt ny värld för mig, detta....
  8. 4
    Till partus. Fast vad händer om fk inte godkänner sjukskrivningen? Förutom att jag inte får några pengar, påverkas min SGI då? Jag har jobbat utan uppehåll i nästan tre år (sen jag var fl sist).

    Men egentligen skulle jag vilja jobba lite till, kanske halvtid några veckor eller gå in en vecka eller två. Och vad säger fk då, anses man frisk då, eller är dom rent av glada att man jobbar det man kan istället för att helt och hållet luta sig tillbaka mot ett intyg? En helt ny värld för mig, detta....
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Vad skönt! Och jag förstår stressen med SGIn, inte lätt att vara studerande.
    Här har jag inlett min sista arbetsvecka, halvtid dessutom. Så jag ska nog överleva, även om det just i denna stund känns knappt. Tröttheten och halsbrännan är bedövande
  10. 5
    Vad skönt! Och jag förstår stressen med SGIn, inte lätt att vara studerande.
    Här har jag inlett min sista arbetsvecka, halvtid dessutom. Så jag ska nog överleva, även om det just i denna stund känns knappt. Tröttheten och halsbrännan är bedövande
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Du överklagar.
    Men fp kan tas ut retroaktivt, dvs dagar på bebisen du väntar, om det skulle behövas för att rädda SGIn.

    Angående sjukskrivningen kan du diskutera det med din chef och din läkare. Du kan ju få gå upp på halvtid om det passar med ditt arbete.
  12. 6
    Du överklagar.
    Men fp kan tas ut retroaktivt, dvs dagar på bebisen du väntar, om det skulle behövas för att rädda SGIn.

    Angående sjukskrivningen kan du diskutera det med din chef och din läkare. Du kan ju få gå upp på halvtid om det passar med ditt arbete.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Åh vad skönt! Hoppas du får en skön sista vecka nu då.

    Hopplöst vara studerande, men nu så nu är jag föräldraledig! Visserligen med barnet fött 2006 men men vi ska ha det så mysigt nu.
  14. 7
    Åh vad skönt! Hoppas du får en skön sista vecka nu då.

    Hopplöst vara studerande, men nu så nu är jag föräldraledig! Visserligen med barnet fött 2006 men men vi ska ha det så mysigt nu.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Själv jobbar jag denna vecka också, sen blir det fp. Så gött, jag orkar inte mer men är ju inte sjuk på nåt sätt.

    Är inte klar med fk än så det kan ju skita sig med pengarna men jag tror det fixar sig. Positivt tänkande!
  16. 8
    Själv jobbar jag denna vecka också, sen blir det fp. Så gött, jag orkar inte mer men är ju inte sjuk på nåt sätt.

    Är inte klar med fk än så det kan ju skita sig med pengarna men jag tror det fixar sig. Positivt tänkande!
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Härligt! Håller en tumme för att det går vägen för dig.
  18. 9
    Härligt! Håller en tumme för att det går vägen för dig.
  19. Medlem sedan
    May 2007
    #10
    Skönt!
  20. 10
    Skönt!
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Härligt!!!! Försök att vila nu.

    Skönt med SGIn - jobbigt med alla dessa regler.

    Kram!
  22. 11
    Härligt!!!! Försök att vila nu.

    Skönt med SGIn - jobbigt med alla dessa regler.

    Kram!
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12
    *njuuuuter*
  24. 12
    *njuuuuter*
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Ja man kan ju bli gråhårig (det är jag visserligen redan) för mindre..

    Kram!
  26. 13
    Ja man kan ju bli gråhårig (det är jag visserligen redan) för mindre..

    Kram!
  27. Medlem sedan
    Feb 2007
    #14
    Vad härligt! Ta vara på dig nu o koppla av!
    Kram
  28. 14
    Vad härligt! Ta vara på dig nu o koppla av!
    Kram
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    Gör du det?
    Hur går det med ridningen, håller du ännu i gång?

    Kram.
  30. 15

    Gör du det?
    Hur går det med ridningen, håller du ännu i gång?

    Kram.
  31. Medlem sedan
    Feb 2007
    #16
    Ja känns som jag gör allt annan än tar det lugnt... Är svårt blir bara deppig av att inte känna mig nyttig så gör hellre något o är glad. Jag rider än åtminstonde en om dagen o jobbar några från marken.

    Försöker hålla ikapp skoningen med att sko en halv häst om dagen och det går riktigt bra! Har ju aldrig slutat att använda dom musklerna så =)
    Kram
  32. 16
    Ja känns som jag gör allt annan än tar det lugnt... Är svårt blir bara deppig av att inte känna mig nyttig så gör hellre något o är glad. Jag rider än åtminstonde en om dagen o jobbar några från marken.

    Försöker hålla ikapp skoningen med att sko en halv häst om dagen och det går riktigt bra! Har ju aldrig slutat att använda dom musklerna så =)
    Kram

Liknande trådar

  1. Idag: ledig. riktigt ledig.
    By smamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 10:47
  2. Ledig - check!
    By justEmmie in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 09:23
  3. Check!
    By Ealina in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 09:29
  4. check....check....mycket kvar
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 11:45
  5. Är ledig idag, men inte ledig
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 09:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar