Hur löser vi detta?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Hur löser vi detta?

    Ok, hjälp mig nu mina vänner (och alla ni andra )

    Vi har hyrt en stuga, 6 +2 bäddar efter jul då vi skall åka skidor ihop med en annan familj. Vi är två vuxna och två barn (7 & 9 år) och de är två vuxna och ett barn (2 år), vi hyr en stuga med ett rum med två våningssängar som vi sover i, och ett rum med en dubbelsäng/två vanliga sängar brevid varandra.
    Två åringen sover mellan dem eller i resesäng. Det finns även en bäddsoffa som man kan sova i om man nu vill det.

    Stugan kostar 5500:-, hur delar vi upp kostnaden?
    Hälften var eftersom vi tar varsitt rum/är två vuxna var eller delar vi på antal personer - 7 st och betalar för 4 resp 3 var eller nåt annat förslag? Hur hade ni gjort? Eller ska vi dela på 6 personer och betala för 2 resp 4?
    Vi har diskuterat en större stuga (för 8 pers) om de skulle vilja ha en riktig säng för den lilla men det är inte aktuellt.

    Hur tänker ni? Ge mig era tankar!
    Liten på jorden men stor i orden
  2. 1
    Hur löser vi detta? Ok, hjälp mig nu mina vänner (och alla ni andra )

    Vi har hyrt en stuga, 6 +2 bäddar efter jul då vi skall åka skidor ihop med en annan familj. Vi är två vuxna och två barn (7 & 9 år) och de är två vuxna och ett barn (2 år), vi hyr en stuga med ett rum med två våningssängar som vi sover i, och ett rum med en dubbelsäng/två vanliga sängar brevid varandra.
    Två åringen sover mellan dem eller i resesäng. Det finns även en bäddsoffa som man kan sova i om man nu vill det.

    Stugan kostar 5500:-, hur delar vi upp kostnaden?
    Hälften var eftersom vi tar varsitt rum/är två vuxna var eller delar vi på antal personer - 7 st och betalar för 4 resp 3 var eller nåt annat förslag? Hur hade ni gjort? Eller ska vi dela på 6 personer och betala för 2 resp 4?
    Vi har diskuterat en större stuga (för 8 pers) om de skulle vilja ha en riktig säng för den lilla men det är inte aktuellt.

    Hur tänker ni? Ge mig era tankar!
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Delar på två, ni är ju två familjer som åker.
  4. 2
    Delar på två, ni är ju två familjer som åker.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Själv tycker jag bara att det är bökigt att dela upp en summa i molekyler så jag skulle köra rakt av 50/50.
  6. 3
    Själv tycker jag bara att det är bökigt att dela upp en summa i molekyler så jag skulle köra rakt av 50/50.
  7. Gretah
    #4
    Hälften var. Minst krångligt.
  8. 4
    Hälften var. Minst krångligt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    50/50 skulle jag delat...
  10. 5
    50/50 skulle jag delat...
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6
    Det är klart att ni ska dela på två. vi ska själv göra liknande resa v 5 och hyra stuga med annan familj och delar självklart på 2.
  12. 6
    Det är klart att ni ska dela på två. vi ska själv göra liknande resa v 5 och hyra stuga med annan familj och delar självklart på 2.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Tack alla, det är så vi också tänker - ville bara kolla, kan ju vara så att de känner att de skall betala mindre eftersom de faktiskt bara nyttjar två bäddar.

    Vi betalar självfallet större delen av maten eftersom vi är fler, kommer att laga mat här hemma och ta med och så.
  14. 7
    Tack alla, det är så vi också tänker - ville bara kolla, kan ju vara så att de känner att de skall betala mindre eftersom de faktiskt bara nyttjar två bäddar.

    Vi betalar självfallet större delen av maten eftersom vi är fler, kommer att laga mat här hemma och ta med och så.

Liknande trådar

  1. Fan då... Hur löser jag detta?!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 21:01
  2. Hur löser vi detta?
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 15:38
  3. Hur löser jag detta nu då?
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 22:02
  4. Går detta? Hur löser man det?
    By anonymt namn in forum Styvfamiljer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 11:03
  5. Hur löser vi detta?
    By HELP! in forum Kärlek & relationer
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 13:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar