Julklapps lek.....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Julklapps lek.....

    Vi ska fira jul hos min mor och syster ihop med min bror och hans tjej. Nu har syrran kommit på att vi ska leka en julklappslek. Där alla köper ett gäng små klappar (pris 10-30 kr). Min syster är för mammas och hennes del redan uppe i 15 st.

    Men vad hittar man på i dessa då . Ska passa i åldrarna från 8 år till 56 år.

    Hjälp mig.
  2. 1
    Julklapps lek..... Vi ska fira jul hos min mor och syster ihop med min bror och hans tjej. Nu har syrran kommit på att vi ska leka en julklappslek. Där alla köper ett gäng små klappar (pris 10-30 kr). Min syster är för mammas och hennes del redan uppe i 15 st.

    Men vad hittar man på i dessa då . Ska passa i åldrarna från 8 år till 56 år.

    Hjälp mig.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Sockar, yatzy, sparbössor.. sånt. Den mest populära julklappen när vi rufflade visade sig var ett par raffiga nätstrumpbyxor från Netto med inbyggda höfthållare.
    Och en baywatch-samling förvisso, men den är ju dyrare än 20 spänn (och kostar MINST 30 ).
  4. 2
    Sockar, yatzy, sparbössor.. sånt. Den mest populära julklappen när vi rufflade visade sig var ett par raffiga nätstrumpbyxor från Netto med inbyggda höfthållare.
    Och en baywatch-samling förvisso, men den är ju dyrare än 20 spänn (och kostar MINST 30 ).
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Allt du kan komma på i princip.. Hade du varit på väg till Ullared, hade du ju kunnat shoppa allt möjligt sånt där.

    men typ, blockljus?! nån skojpryl kanske?! (jag köpet engång en plasthamburgare som pep och slog in den som en smällkaramell... alla ville ha smällkaramellen, tills de såg vad som låg i den, sen blev det en sport att bli av med just hamburgaren)
    en väninna till mig var med om en klapplek, köpte ett helt paket lösnaglar för en tia i nån billig affär och hennes manlige (högst manlige) arbetskamrat "vann" det paketet... oj, vad han såg fram emot att bli fin

    osv. Böcker om du snubblar över nåt superbilligt erbjudande?!
  6. 3
    Allt du kan komma på i princip.. Hade du varit på väg till Ullared, hade du ju kunnat shoppa allt möjligt sånt där.

    men typ, blockljus?! nån skojpryl kanske?! (jag köpet engång en plasthamburgare som pep och slog in den som en smällkaramell... alla ville ha smällkaramellen, tills de såg vad som låg i den, sen blev det en sport att bli av med just hamburgaren)
    en väninna till mig var med om en klapplek, köpte ett helt paket lösnaglar för en tia i nån billig affär och hennes manlige (högst manlige) arbetskamrat "vann" det paketet... oj, vad han såg fram emot att bli fin

    osv. Böcker om du snubblar över nåt superbilligt erbjudande?!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    När vi leker så har saker man använder upp varit poppis...

    Duschkräm, en god marmelad, kanske en flaska god saft, doftljus m.m.
  8. 4
    När vi leker så har saker man använder upp varit poppis...

    Duschkräm, en god marmelad, kanske en flaska god saft, doftljus m.m.
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Köp bara sånt som kan användas, som godis och ljus och sånt. Det är ju jättetråkigt att få en massa plastskräp som man bara slänger nästa gång man rensar skåpen.
  10. 5
    Köp bara sånt som kan användas, som godis och ljus och sånt. Det är ju jättetråkigt att få en massa plastskräp som man bara slänger nästa gång man rensar skåpen.
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6
    just därför har jag sagt att om vi ska ha julklappsspelet köper vi 2 julklappar var för 100 kr st. då kan man få lite rejäla grejer men ändå inte dyra
  12. 6
    just därför har jag sagt att om vi ska ha julklappsspelet köper vi 2 julklappar var för 100 kr st. då kan man få lite rejäla grejer men ändå inte dyra

Liknande trådar

  1. Hjälp, julklapps-lek?
    By lannagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 21:26
  2. Julklapps-TRUBBEL !
    By towa1 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 05:07
  3. Mer julklapps råd...
    By Dame in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 11:42
  4. Julklapps
    By Terese A in forum Tonåringar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 14:16
  5. Julklapps DVD?
    By Annci m. E&H&D in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar