Hur pass viktigt
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    Hur pass viktigt

    är det att föräldrar har förtroende för klassföreståndaren?
  2. 1
    Hur pass viktigt är det att föräldrar har förtroende för klassföreståndaren?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Det är A och O. Nu vet jag inte om du menar att läraren är inkompetent som utbildare eller om läraren har problem att hålla ordning i klassen eller brister i kontakt med barn eller annat men man måste litapå att den som tar hand om ens barn gör detta på ett sätt som gagnar barnet. I annat fall får man diskutera. Först med läraren sen med skolledningen.
  4. 2
    Det är A och O. Nu vet jag inte om du menar att läraren är inkompetent som utbildare eller om läraren har problem att hålla ordning i klassen eller brister i kontakt med barn eller annat men man måste litapå att den som tar hand om ens barn gör detta på ett sätt som gagnar barnet. I annat fall får man diskutera. Först med läraren sen med skolledningen.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Visst är det viktigt som Bettyboo skriver - men samtidigt får man inse att läraren är en människa med vanliga mänskliga brister också. Han/hon hinner inte se allt hela tiden. Så det beror nog på på vilken nivå förtroendet/misstron ligger. Man behöver t.ex. inte dela varenda åsikt som läraren har och så.
  6. 3
    Visst är det viktigt som Bettyboo skriver - men samtidigt får man inse att läraren är en människa med vanliga mänskliga brister också. Han/hon hinner inte se allt hela tiden. Så det beror nog på på vilken nivå förtroendet/misstron ligger. Man behöver t.ex. inte dela varenda åsikt som läraren har och så.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Det beror på vad man menar med förtroende, och faktiskt vilket barn det handlar om. Vår äldste var blyg och tillbakadragen och lite känslig, där var det jätteviktigt att vi kände att läraren förstod honom och anpassade sig till olika elevers förutsättningar och behov, men också att hon stöttade honom i att ta för sig mer och våga mer.

    Vår yngste har alltid haft mer skinn på näsan och han hade en lärare i andra och tredje klass som jag inte tyckte om. Hon kunde vara ironisk och nedlåtande gentemot eleverna. Men sonen tyckte att hon var ok och nu så här 8 år efteråt kan jag inte se att han "tagit skada".
  8. 4
    Det beror på vad man menar med förtroende, och faktiskt vilket barn det handlar om. Vår äldste var blyg och tillbakadragen och lite känslig, där var det jätteviktigt att vi kände att läraren förstod honom och anpassade sig till olika elevers förutsättningar och behov, men också att hon stöttade honom i att ta för sig mer och våga mer.

    Vår yngste har alltid haft mer skinn på näsan och han hade en lärare i andra och tredje klass som jag inte tyckte om. Hon kunde vara ironisk och nedlåtande gentemot eleverna. Men sonen tyckte att hon var ok och nu så här 8 år efteråt kan jag inte se att han "tagit skada".

Liknande trådar

  1. RUT igen *viktigt viktigt*
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:52
  2. Viktigt viktigt ang stockholms
    By Loijsan in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:03
  3. hur pass viktigt är egentid
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 20:33
  4. Ang pass igen, viktigt!
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 20:55
  5. Är det viktigt att ha franskt pass?
    By Mamman1 in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar