Sista BVC-besöket
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Sista BVC-besöket

    Är hemma med Sara idag. Egentligen inte sjuk, men hon har haft feber efter att hon fick sin femårsspruta i går. Sista BVC-besöket inför skolan helt enkelt och sista BVC-besöket efter 15 år för min del, eftersom min äldsta fyllde 15 häromdagen och jag inte planerar att skaffa några fler barn. Sara var livrädd för sprutan innan, lugnade ner sig och gjorde allt hon skulle under besöket för att jobba upp sig totalt när sprutan kom på tal. Jag hade önskat att sköterskan inte hade pratat så länge om sprutan innan hon ens hämtat den och sen fortsatte diskutera. Sara han jobba upp sig rejält, men så satte hon sig på sidan och jag gav sköterskan en blick och så höll jag. Visst är det bra att förbereda, men ibland blir det nästan motsatt effekt. Nu har hon fått den i alla fall och jag fick en vakennnatt och en "ledig" fredag. Sara somnade före maten igår och vaknade sen på natten och var febrig och hungrig. efter ett par timmars snurrande fick jag några timmars sömn i alla fall. Sara sov till halv tio (inte kunde jag somna om efter att ha ringt jobb och dagis och sparkat iväg lite bröder).
    I övrigt från BVC. Synen var god, talet godkänt (var ju si och så med det för ett år sedan - vi har varit hos logoped, men bara en gång). Hon har följt sin kurva EXAKT sedan födseln och väger nu 19 kg och är 111,5 cm lång.
  2. 1
    Sista BVC-besöket Är hemma med Sara idag. Egentligen inte sjuk, men hon har haft feber efter att hon fick sin femårsspruta i går. Sista BVC-besöket inför skolan helt enkelt och sista BVC-besöket efter 15 år för min del, eftersom min äldsta fyllde 15 häromdagen och jag inte planerar att skaffa några fler barn. Sara var livrädd för sprutan innan, lugnade ner sig och gjorde allt hon skulle under besöket för att jobba upp sig totalt när sprutan kom på tal. Jag hade önskat att sköterskan inte hade pratat så länge om sprutan innan hon ens hämtat den och sen fortsatte diskutera. Sara han jobba upp sig rejält, men så satte hon sig på sidan och jag gav sköterskan en blick och så höll jag. Visst är det bra att förbereda, men ibland blir det nästan motsatt effekt. Nu har hon fått den i alla fall och jag fick en vakennnatt och en "ledig" fredag. Sara somnade före maten igår och vaknade sen på natten och var febrig och hungrig. efter ett par timmars snurrande fick jag några timmars sömn i alla fall. Sara sov till halv tio (inte kunde jag somna om efter att ha ringt jobb och dagis och sparkat iväg lite bröder).
    I övrigt från BVC. Synen var god, talet godkänt (var ju si och så med det för ett år sedan - vi har varit hos logoped, men bara en gång). Hon har följt sin kurva EXAKT sedan födseln och väger nu 19 kg och är 111,5 cm lång.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Ojojoj, vad är det för konstigt beteende av sköterskan? Inte snackar man en massa om sprutandet, utan den kommer fram o sen får man den? Ja, man kan ju förstås ha nämnt det förut, men inte hålla på o tjata!

    Tänk att du hängt på bvc i 15 år!?! Det är en merit! Känns långt bort än, sista bvc-besöket. Hur många bvc-sköterskor har du hunnit avverka Jag tror jag är på fyra hittills, kanske fem.

    Tösen har varit på tandkontroll idag. Hon är med i ett projekt i Västra Götalandsregionen som följer upp barnens tandhälsa mer så det är ett kompani frågor till föräldrarna i samband med de här besöken. Maken var där med henne o eftersom det var barnens lediga dag fr dagmamman hade han både 3åring o 1,5åring med sig. Har på förklaringarna förstått att det blev lite kaotiskt Två som slogs om att hälla vatten i utslagsvasken samtidigt som sköterskan frågar om godis, bullvanor, tandborstning, saft, läsk o allt annat som man varken ska äta eller vill påstå att man helt utesluter i livet. Men Tösen kom därifrån med nya klistermärken o en svart tandborste. Nästa fredag är det en ny pärs för pappan, för då är det Pluttens tur med tandläkarbesök. Så Lillflisan får åka ny vända i stolen o skvätta vatten i spottkoppen...

    Till sommaren har vi skolbarn, spännande!
  4. 2
    Ojojoj, vad är det för konstigt beteende av sköterskan? Inte snackar man en massa om sprutandet, utan den kommer fram o sen får man den? Ja, man kan ju förstås ha nämnt det förut, men inte hålla på o tjata!

    Tänk att du hängt på bvc i 15 år!?! Det är en merit! Känns långt bort än, sista bvc-besöket. Hur många bvc-sköterskor har du hunnit avverka Jag tror jag är på fyra hittills, kanske fem.

    Tösen har varit på tandkontroll idag. Hon är med i ett projekt i Västra Götalandsregionen som följer upp barnens tandhälsa mer så det är ett kompani frågor till föräldrarna i samband med de här besöken. Maken var där med henne o eftersom det var barnens lediga dag fr dagmamman hade han både 3åring o 1,5åring med sig. Har på förklaringarna förstått att det blev lite kaotiskt Två som slogs om att hälla vatten i utslagsvasken samtidigt som sköterskan frågar om godis, bullvanor, tandborstning, saft, läsk o allt annat som man varken ska äta eller vill påstå att man helt utesluter i livet. Men Tösen kom därifrån med nya klistermärken o en svart tandborste. Nästa fredag är det en ny pärs för pappan, för då är det Pluttens tur med tandläkarbesök. Så Lillflisan får åka ny vända i stolen o skvätta vatten i spottkoppen...

    Till sommaren har vi skolbarn, spännande!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Inte så många faktiskt

    Tror bara att det blir tre allt som allt. I Täby hade vi en, sen har vi flyttade var Felix precis i den åldern när man inte direkt gick till BVC, så den han fick när vi flyttade till annan kommundel fick även Tobias och Pontus och efter henne har vi haft samma tjej hela tiden dvs åtta år. Är relativt nöjd med henne i jämförelse med vad man har hört från andra, men tror kanske att hon inte varit så bra om vi verkligen hade haft några problem. Nu slapp jag som tur var testa hennes förmågor på den punkten. Ja, skolbar ja. Helt otroligt. Jag har svårt nog att smälta att jag har en femtonåring i huset. Var tar tiden vägen?
  6. 3
    Inte så många faktiskt Tror bara att det blir tre allt som allt. I Täby hade vi en, sen har vi flyttade var Felix precis i den åldern när man inte direkt gick till BVC, så den han fick när vi flyttade till annan kommundel fick även Tobias och Pontus och efter henne har vi haft samma tjej hela tiden dvs åtta år. Är relativt nöjd med henne i jämförelse med vad man har hört från andra, men tror kanske att hon inte varit så bra om vi verkligen hade haft några problem. Nu slapp jag som tur var testa hennes förmågor på den punkten. Ja, skolbar ja. Helt otroligt. Jag har svårt nog att smälta att jag har en femtonåring i huset. Var tar tiden vägen?
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    The end of an era...

    När jag var med T på 5-årskontroll insåg jag också att det troligen var sista gången jag var där. Det kändes konstigt, fast jag bara gått där i 7,5 år och inte i 15 år som du har.

    Tråkigt att bvc-sköterskan var så seg med sprutan. Ibland är det bättre med handling än prat!
  8. 4
    The end of an era...

    När jag var med T på 5-årskontroll insåg jag också att det troligen var sista gången jag var där. Det kändes konstigt, fast jag bara gått där i 7,5 år och inte i 15 år som du har.

    Tråkigt att bvc-sköterskan var så seg med sprutan. Ibland är det bättre med handling än prat!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Låter som en jobbig spruta, om hon blev så dålig. Katja har inte fått någon kallelse till 5årskontroll ännu, konstigt nog.
  10. 5
    Låter som en jobbig spruta, om hon blev så dålig. Katja har inte fått någon kallelse till 5årskontroll ännu, konstigt nog.

Liknande trådar

  1. Sista BM-besöket
    By kama74 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 18:33
  2. Sista BM-besöket???
    By AnnaMalva in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 14:48
  3. Sista BM besöket
    By annamber in forum _0905 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 19:36
  4. Sista bm besöket
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 18:18
  5. Sista BM-besöket
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 14:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar