När bytte ni blöjstorlek?
_1006 Junibarn
  1. På besök från Novemb
    #1

    När bytte ni blöjstorlek?

    Halloj alla juni-mammor.

    Funderar lite på om ni kommer ihåg ungefär hur länge ni använde storlek 2, 3 och 4 på blöjor på era barn?

    Tänkte bunkra upp ett litet lager då det är billigt i Norge och vi har vänner som veckopendlar, men jag vill ju inte köpa för mycket av varje. Min lille kommer om ett par veckor och den förra är drygt 4 år så jag kommer inte alls ihåg hur vi gjorde då.

    Hoppas ni har det bra med era små!
  2. 1
    När bytte ni blöjstorlek? Halloj alla juni-mammor.

    Funderar lite på om ni kommer ihåg ungefär hur länge ni använde storlek 2, 3 och 4 på blöjor på era barn?

    Tänkte bunkra upp ett litet lager då det är billigt i Norge och vi har vänner som veckopendlar, men jag vill ju inte köpa för mycket av varje. Min lille kommer om ett par veckor och den förra är drygt 4 år så jag kommer inte alls ihåg hur vi gjorde då.

    Hoppas ni har det bra med era små!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Sandra som är störst av mina hade nog strl 1 första månaden lite drygt. Sen strl 2 en månad och sen började vi på strl 3 och där är vi ff.

    strl 3 och 4 känns det som man använder i evigheter. Nu är iofs min 2-åring liten till växten men han hade strl 3 när han var 1 år och vi har precis gått över på 4+ åt honom. Dottern som slutade med blöjor när hon var knappa 3 använde aldrig större än strl 4. 4+ hade nog suttit lite bättre på slutet men 4 funkade och vi körde på det för då kunde hon och nr 2 ha samma storlek på blöjorna
  4. 2
    Sandra som är störst av mina hade nog strl 1 första månaden lite drygt. Sen strl 2 en månad och sen började vi på strl 3 och där är vi ff.

    strl 3 och 4 känns det som man använder i evigheter. Nu är iofs min 2-åring liten till växten men han hade strl 3 när han var 1 år och vi har precis gått över på 4+ åt honom. Dottern som slutade med blöjor när hon var knappa 3 använde aldrig större än strl 4. 4+ hade nog suttit lite bättre på slutet men 4 funkade och vi körde på det för då kunde hon och nr 2 ha samma storlek på blöjorna
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    hade stl 1 i två månader (pampers mest)
    för våran kille är inte så "bebisknubbig" så dom satt bäst länge.
    Sen hade vi 2or i kanske 1 månad innan dom läckte på natten (libero)
    så då bytte vi till libero 3or och det använder vi fortfarande (han är snart 5 månader)
  6. 3
    hade stl 1 i två månader (pampers mest)
    för våran kille är inte så "bebisknubbig" så dom satt bäst länge.
    Sen hade vi 2or i kanske 1 månad innan dom läckte på natten (libero)
    så då bytte vi till libero 3or och det använder vi fortfarande (han är snart 5 månader)
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Strl 1 var nog bara några dagar, strl 2 tills ca 2 månader och nu har vi fortfarande strl 3 (4,5 månad) och de passar nog ett par veckor till.
  8. 4
    Strl 1 var nog bara några dagar, strl 2 tills ca 2 månader och nu har vi fortfarande strl 3 (4,5 månad) och de passar nog ett par veckor till.
  9. På besök från Novemb
    #5

    Tack så mycket för svar!

    Då ska jag räkna lite på det. Hade tänkt kolla i vägtabellen för förra barnet, men den har jag nog förlagt, får leta nån dag, har några dagar på mig innan krypet ska komma och förmodligen kommer ta all min tid

    Bor ni nära Norge eller har vänner som jobbar där, så har de lite priskrig fram till jul tror jag. Min kompis har köpt med Liberos små paket (33 st/paket i storlek 3), 8 st för 92 norska kronor. Blir ganska stor skillnad mot annars, bra för småbarnsföräldrar
  10. 5
    Tack så mycket för svar! Då ska jag räkna lite på det. Hade tänkt kolla i vägtabellen för förra barnet, men den har jag nog förlagt, får leta nån dag, har några dagar på mig innan krypet ska komma och förmodligen kommer ta all min tid

    Bor ni nära Norge eller har vänner som jobbar där, så har de lite priskrig fram till jul tror jag. Min kompis har köpt med Liberos små paket (33 st/paket i storlek 3), 8 st för 92 norska kronor. Blir ganska stor skillnad mot annars, bra för småbarnsföräldrar
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    33 paket för 92 nok?? det är ju nästan för billigt, förstod jag fel?
  12. 6
    33 paket för 92 nok?? det är ju nästan för billigt, förstod jag fel?
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    menade förstås 8 paket för 92 nok??
  14. 7
    menade förstås 8 paket för 92 nok??
  15. På besök från Novemb
    #8
    Japp, menade 8 små paket för 92 norska. Inte alltid lätt att veta vad jag menar
  16. 8
    Japp, menade 8 små paket för 92 norska. Inte alltid lätt att veta vad jag menar
  17. På besök från Novemb
    #9

    Hela skuffen full

    För typ 350 kronor. Liberos små kostar 23 kr styck och så får man dessutom varannat gratis. Får dock bara köpa 4 per dag i Kiwi affär.

    Köpte Coops egna, kostade 15 kronor för stora paket, 50-60 i varje och Remas egna, kostade 5 kronor för stora paket, även de 50-60 i varje. De fick bra på test dessutom, så vi får se om de funkar. Sen kan man ju dessutom byta oftare om de inte är riktigt lika bra.

    Tack för era svar ovan!
  18. 9
    Hela skuffen full För typ 350 kronor. Liberos små kostar 23 kr styck och så får man dessutom varannat gratis. Får dock bara köpa 4 per dag i Kiwi affär.

    Köpte Coops egna, kostade 15 kronor för stora paket, 50-60 i varje och Remas egna, kostade 5 kronor för stora paket, även de 50-60 i varje. De fick bra på test dessutom, så vi får se om de funkar. Sen kan man ju dessutom byta oftare om de inte är riktigt lika bra.

    Tack för era svar ovan!

Liknande trådar

  1. Ny blöjstorlek igen
    By marilin in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 22:10
  2. Blöjstorlek?
    By Gunilla m 4 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 22:52
  3. Vilken blöjstorlek har ni?
    By Petra m F F & M in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 18:31
  4. Det här med blöjstorlek.
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 15:38
  5. Blöjstorlek??
    By ka70 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 16:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar