Tar tid ifrån en.
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    Tar tid ifrån en.

    Vad får referenter ut, av att vara referenter?
  2. 1
    Tar tid ifrån en. Vad får referenter ut, av att vara referenter?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Ingenting. Man ställer upp som referent när det är en person som man tycker funkar bra och därför vill öka den personens chanser till ett bra jobb. Jag ställer alltid upp som referent om någon frågar mig, men om det skulle vara någon som jag har dålig erfarenhet av så skulle jag vara ärlig och tala om för den personen att jag kommer vara ärlig om jag blir kontaktad av dem han/hon söker jobb hos. Men det har hittills aldrig hänt att någon som jag inte trivts med har frågat mig.
  4. 2
    Ingenting. Man ställer upp som referent när det är en person som man tycker funkar bra och därför vill öka den personens chanser till ett bra jobb. Jag ställer alltid upp som referent om någon frågar mig, men om det skulle vara någon som jag har dålig erfarenhet av så skulle jag vara ärlig och tala om för den personen att jag kommer vara ärlig om jag blir kontaktad av dem han/hon söker jobb hos. Men det har hittills aldrig hänt att någon som jag inte trivts med har frågat mig.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Ingenting omedelbart. För mig är det ett sätt att ställa upp på en jobbarkompis.
    Jag har ittills bara blivit tillfrågad om att vara referens för personer jag tyckt gjort ett bra jobb och kunnat ge bra referenser.
  6. 3
    Ingenting omedelbart. För mig är det ett sätt att ställa upp på en jobbarkompis.
    Jag har ittills bara blivit tillfrågad om att vara referens för personer jag tyckt gjort ett bra jobb och kunnat ge bra referenser.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Ingenting, man hjälper en person som man vill hjälpa.
  8. 4
    Ingenting, man hjälper en person som man vill hjälpa.

Liknande trådar

  1. Var kom han ifrån?
    By thomsen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 12:45
  2. Säg ifrån!!!
    By AJ aj in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 15:46
  3. Var är ni ifrån?
    By gnutten in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 09:20
  4. Var är ni ifrån?
    By mummi in forum _0705 Majbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 19:16
  5. Säg ifrån!
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 17:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar