Hon gillar inte å bada =(
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Hon gillar inte å bada =(

    har ni några bra tips? Lillan var så nöjd i början med badandet, så vi köpte en sån där liten att lägga i badkaret (så hon ligger). Hon bara stirrade på oss och sen blev hon ledsen. Nu när man ska bada henne (utan den) så blir hon ledsen =( vad kan man göra?

    Kram
  2. 1
    Hon gillar inte å bada =( har ni några bra tips? Lillan var så nöjd i början med badandet, så vi köpte en sån där liten att lägga i badkaret (så hon ligger). Hon bara stirrade på oss och sen blev hon ledsen. Nu när man ska bada henne (utan den) så blir hon ledsen =( vad kan man göra?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    För kallt kanske? Vår lille älskar varmt, varmt vatten men gråter om det är för kallt!
  4. 2
    För kallt kanske? Vår lille älskar varmt, varmt vatten men gråter om det är för kallt!
  5. jagbarajag
    #3
    kanske prova att bada med henne om ni har badkar. Mattheo gillar också varmt vatten!
  6. 3
    kanske prova att bada med henne om ni har badkar. Mattheo gillar också varmt vatten!
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Krypet är inte heller så förtjust i att bada, kan nog hända att jag har för kallt vatten. Däremot älskar hon att duscha och det varmt. Vi har inget badkar så när hon badar gör hon det i tvättstugans diskho =)
  8. 4
    Krypet är inte heller så förtjust i att bada, kan nog hända att jag har för kallt vatten. Däremot älskar hon att duscha och det varmt. Vi har inget badkar så när hon badar gör hon det i tvättstugans diskho =)
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Jag fick ett tips av vår barnmorska nær våran skrutt bara skrek nær han skulle bada. Vi hællde upp mycket vatten i hans lilla kar och så læt vi honom ligga med øronen under vattnet och flyta runt. Plaskade lite lætt och anvænde en tvættlapp till att bada kroppen som inte var under vattnet. Numera ælskar han att bada. Vært att prova!
  10. 5
    Jag fick ett tips av vår barnmorska nær våran skrutt bara skrek nær han skulle bada. Vi hællde upp mycket vatten i hans lilla kar och så læt vi honom ligga med øronen under vattnet och flyta runt. Plaskade lite lætt och anvænde en tvættlapp till att bada kroppen som inte var under vattnet. Numera ælskar han att bada. Vært att prova!
  11. Medlem sedan
    Feb 2010
    #6
    Prova att fylla mer vatten i baljan/badkaret och ta bort den där badhjälpen (för det var en sån ni hade köpt antar jag). Låt henne som yoyo skriver ligga och flyta. Håll en hand under huvud/nacke och sänk ner handen tills öronen är under vatten och låt henne ligga och flyta runt där. Ha runt 36-37 grader i vattnet, tempen kan man sen sänka succesivt. Nu kör vi runt 34-35 grader i baljan eftersom jag inte vill att Kevin ska få en chock när vi babysimmar.
  12. 6
    Prova att fylla mer vatten i baljan/badkaret och ta bort den där badhjälpen (för det var en sån ni hade köpt antar jag). Låt henne som yoyo skriver ligga och flyta. Håll en hand under huvud/nacke och sänk ner handen tills öronen är under vatten och låt henne ligga och flyta runt där. Ha runt 36-37 grader i vattnet, tempen kan man sen sänka succesivt. Nu kör vi runt 34-35 grader i baljan eftersom jag inte vill att Kevin ska få en chock när vi babysimmar.
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    Våran gillade inte heller att bada först. Men sen så fyllde jag på med vatten i vanliga karet och hoppade i själv. Han ÄLSKAR att bada. När man själv sitter i kan man ha mer vatten och så kan man doppa hela hans kropp så att bara huvudet är över ytan.
  14. 7
    Våran gillade inte heller att bada först. Men sen så fyllde jag på med vatten i vanliga karet och hoppade i själv. Han ÄLSKAR att bada. När man själv sitter i kan man ha mer vatten och så kan man doppa hela hans kropp så att bara huvudet är över ytan.

Liknande trådar

  1. Gillar ni att bada?
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 20:42
  2. Gillar att bada nu
    By asala in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 12:06
  3. Gillar att bada
    By linda79a in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 20:03
  4. Nån mer som gillar att bada?
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 20:26
  5. Gillar era små att bada?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 21:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar