Hur många får småsyskon till våra -09:or
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Hur många får småsyskon till våra -09:or

    Som jag sa i under-inlägget till Mammamia, så tänkte jag mycket på er igår. Jag stod över Almas spjälsäng, men hennes lilla hand runt mitt finger och vyssjade länge länge. Vi har en sjuk liten tjej, som haft hög feber i flera dagar (fick antibiotika igår), och då förflyttas man helt plötsligt lite bakåt i tiden. Har en mycket liten, näst intill nyfödd bebis i sin famn, som behöver stöd längs hela ryggen och huvudet då man försiktigt flyttar det upp på axeln eller lägger ner i säng eller på skötbord. En som man helt plötsligt får börja vyssja på axeln, och stå gungande i evigheter i sovrummet, istället för att bara lägga ner i sängen och säga godnatt. Och den lilla handen runt fingret, den kommer snart bli så stor, den som nyss var så liten att man tog ursöta foton på den bara för att memorera dess litenhet. Men det går ju inte ändå... Foton kan aldrig sätta en in i det där stadiet igen helt och på riktigt...

    Och jag har haft så stor glädje av er på detta forum genom min graviditet och bebistid, vill bara poängtera det igen!

    Och eftersom jag fick bebisnostalgi här, så måste jag fråga: HUR MÅNGA I VÅR TRÅD HAR ETT SMÅSYSKON PÅGÅNG, ELLER REDAN UTE?
    Själv har jag till slut blivit lite mer av med min bebislängtan och sorg över att inte skaffa fler barn (än våra två), för i och med att jag börjat jobba (håller på att starta eget, med bl.a. blogg, där ni kan följa oss och min tankar mer. se länk under) och barnen är helt upp-och-ner och jag inte får sova, m.m. så ´känner jag att jag nog ändå (vilket jag vetat tidigare men förträngt) inte är gjord för att ha fler än två barn. Det är fullt tillräckligt ändå!

    Men jag är som sagt nyfiken på hur många av er andra som ska snusa lite mer babyhud!?

    Kramar på er!
    Ta hand om dig!
    www.FamiljeSecondhand.se
  2. 1
    Hur många får småsyskon till våra -09:or Som jag sa i under-inlägget till Mammamia, så tänkte jag mycket på er igår. Jag stod över Almas spjälsäng, men hennes lilla hand runt mitt finger och vyssjade länge länge. Vi har en sjuk liten tjej, som haft hög feber i flera dagar (fick antibiotika igår), och då förflyttas man helt plötsligt lite bakåt i tiden. Har en mycket liten, näst intill nyfödd bebis i sin famn, som behöver stöd längs hela ryggen och huvudet då man försiktigt flyttar det upp på axeln eller lägger ner i säng eller på skötbord. En som man helt plötsligt får börja vyssja på axeln, och stå gungande i evigheter i sovrummet, istället för att bara lägga ner i sängen och säga godnatt. Och den lilla handen runt fingret, den kommer snart bli så stor, den som nyss var så liten att man tog ursöta foton på den bara för att memorera dess litenhet. Men det går ju inte ändå... Foton kan aldrig sätta en in i det där stadiet igen helt och på riktigt...

    Och jag har haft så stor glädje av er på detta forum genom min graviditet och bebistid, vill bara poängtera det igen!

    Och eftersom jag fick bebisnostalgi här, så måste jag fråga: HUR MÅNGA I VÅR TRÅD HAR ETT SMÅSYSKON PÅGÅNG, ELLER REDAN UTE?
    Själv har jag till slut blivit lite mer av med min bebislängtan och sorg över att inte skaffa fler barn (än våra två), för i och med att jag börjat jobba (håller på att starta eget, med bl.a. blogg, där ni kan följa oss och min tankar mer. se länk under) och barnen är helt upp-och-ner och jag inte får sova, m.m. så ´känner jag att jag nog ändå (vilket jag vetat tidigare men förträngt) inte är gjord för att ha fler än två barn. Det är fullt tillräckligt ändå!

    Men jag är som sagt nyfiken på hur många av er andra som ska snusa lite mer babyhud!?

    Kramar på er!
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Här blir det inga fler - tre räcker för oss! Efter denna vår sista bebis känner jag inte det minsta sug efter att vara gravid, föda barn eller ha bebis igen - inte det minsta! Det känns väldigt skönt och gör nog också att jag är bättre på att "leva i nuet" att ta vara på stunderna som är - jag vet ju att tiden går så fort så fort och att tiden som var - den får jag aldrig tillbaka - men jag har minnena från den kvar! Därför försöker jag att - när det tar emot och är kämpigt - tänka på hur liten del av tiden det egentligen är kämpigt, och när det inte är kämpigt utan bara härligt att ha 3 fina barn - suga i mig av den lyckliga energin så mycket det bara går!
  4. 2
    Här blir det inga fler - tre räcker för oss! Efter denna vår sista bebis känner jag inte det minsta sug efter att vara gravid, föda barn eller ha bebis igen - inte det minsta! Det känns väldigt skönt och gör nog också att jag är bättre på att "leva i nuet" att ta vara på stunderna som är - jag vet ju att tiden går så fort så fort och att tiden som var - den får jag aldrig tillbaka - men jag har minnena från den kvar! Därför försöker jag att - när det tar emot och är kämpigt - tänka på hur liten del av tiden det egentligen är kämpigt, och när det inte är kämpigt utan bara härligt att ha 3 fina barn - suga i mig av den lyckliga energin så mycket det bara går!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Åh, vad gulligt! Blir helt rörd!
    Ta hand om dig!
    www.FamiljeSecondhand.se
  6. 3
    Åh, vad gulligt! Blir helt rörd!
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Åhh va fint skrivet! Ja vi ska skaffa ett syskon till, men inte än på ett tag (försöker på max 1 år igen).
  8. 4
    Åhh va fint skrivet! Ja vi ska skaffa ett syskon till, men inte än på ett tag (försöker på max 1 år igen).
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Vi har vårt tredje barn på "gräddning"! H*n är beräknad till slutet på juni! Men det är sista barnet, sen har jag "gjort mitt"!
  10. 5
    Vi har vårt tredje barn på "gräddning"! H*n är beräknad till slutet på juni! Men det är sista barnet, sen har jag "gjort mitt"!
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Ja, vi bollar lite fram och tillbaka med det där, vi har en del frågetecken som måste få svar först.. Men vår plan är ett syskon till. Förhoppningsvis så är jag gravid om exakt ett år : )
    Hoppas er lilla blir frisk snart!
  12. 6
    Ja, vi bollar lite fram och tillbaka med det där, vi har en del frågetecken som måste få svar först.. Men vår plan är ett syskon till. Förhoppningsvis så är jag gravid om exakt ett år : )
    Hoppas er lilla blir frisk snart!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Här blir det nog inga fler små barn! Vi har våra tre fina pojkar och vi är nöjda så. Iof trodde jag att jag skulle vara absolut botad från bebissug efter att Eddie föddes, men inte... Så egentligen är jag nog lite kluven. Mannen vill absolut inte ha fler och jag känner mig tillfreds med att stanna vid tre. Känns alltså helt ok även om jag hade kunnat tänka mig ytterligare en om mannen hade varit med på noterna.
    Ett fjärde barn skulle innebära en utbyggnad på huset eller byte av hus, så vi är nog lite bekväma med... Nä, jag får nöja mig med att gosa med grannens bebis när det kommer ut sen!
  14. 7
    Här blir det nog inga fler små barn! Vi har våra tre fina pojkar och vi är nöjda så. Iof trodde jag att jag skulle vara absolut botad från bebissug efter att Eddie föddes, men inte... Så egentligen är jag nog lite kluven. Mannen vill absolut inte ha fler och jag känner mig tillfreds med att stanna vid tre. Känns alltså helt ok även om jag hade kunnat tänka mig ytterligare en om mannen hade varit med på noterna.
    Ett fjärde barn skulle innebära en utbyggnad på huset eller byte av hus, så vi är nog lite bekväma med... Nä, jag får nöja mig med att gosa med grannens bebis när det kommer ut sen!
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Tack för rara svar! Roligt att höra hur det står till där ute! Lycka till med blivande syskon!
  16. 8
    Tack för rara svar! Roligt att höra hur det står till där ute! Lycka till med blivande syskon!
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    vi har ett syskon på G!
  18. 9
    vi har ett syskon på G!
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Grattis! Vad roligt!
  20. 10
    Grattis! Vad roligt!
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    Grattis! inte utan att jag blir lite avundsjuk... Men här är vi, tyvärr, klara med bebisar. Får njuta av de tre jag redan har i stället
  22. 11
    Grattis! inte utan att jag blir lite avundsjuk... Men här är vi, tyvärr, klara med bebisar. Får njuta av de tre jag redan har i stället
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12
    hoppas hoppas... det tog över 3 ar att bli gravid med nr 2 sa vi hoppas att det kommer en 3a men är inte säker
  24. 12
    hoppas hoppas... det tog över 3 ar att bli gravid med nr 2 sa vi hoppas att det kommer en 3a men är inte säker
  25. Anonym
    #13
    Hejsan. Vi ska få ett små syskon bf är 110127.
  26. 13
    Hejsan. Vi ska få ett små syskon bf är 110127.

Liknande trådar

  1. Grattis till alla som ska ha småsyskon!
    By Jenny m 3 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 20:05
  2. Namn till småsyskon?!
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 13:36
  3. Ni med småsyskon till era speciella
    By Anonym in forum Utvecklingshämning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 13:52
  4. namnförslag till Nellys småsyskon
    By Millish in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 08:27
  5. En ot fråga till dem med småsyskon
    By Gunilla med tjejerna in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar