Hård i magen
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Hård i magen

    Jag misstänker att maja är hård i magen. hon får 50-50 ersättning/bröstmjölk i flaskan nu och har väl kört med det en vecka. hade först semper men bytte till NAN.

    det är inte så att hon är förstoppad, men det är helt klart en påfrestning för henne att bajsa hon trycker och trycker och det kommer lite eller inget alls.

    hon bajsar varje dag men

    finns det något jag kan göra för att underlätta för henne?



    min bvc sköterska sa bara att hon inte kunde vara förstoppad om hon bara drack hälften erstättning..?
    men hård i magen är hon nog allt det syns och hörs! helt grynigt och lite krämig konsistens liksom...
  2. 1
    Hård i magen Jag misstänker att maja är hård i magen. hon får 50-50 ersättning/bröstmjölk i flaskan nu och har väl kört med det en vecka. hade först semper men bytte till NAN.

    det är inte så att hon är förstoppad, men det är helt klart en påfrestning för henne att bajsa hon trycker och trycker och det kommer lite eller inget alls.

    hon bajsar varje dag men

    finns det något jag kan göra för att underlätta för henne?



    min bvc sköterska sa bara att hon inte kunde vara förstoppad om hon bara drack hälften erstättning..?
    men hård i magen är hon nog allt det syns och hörs! helt grynigt och lite krämig konsistens liksom...
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Johodå, de kan bli hårda i magen av hälften ersättning!
    Skillnaden mellan "amningsbajs" och "ersättningsbajs" är stor konsistensmässigt! Men så länge det inte är hårda kulor säger min bvctant att jag inte behöver oroa mig.

    Men så länge hon bajsar minst en gång om dagen så är det väl ok? Elvin kör oftast en gång om dagen men ibland två. Och som sagt, min bvctant säger att det är ok och jag vill ju gärna tro att hon har rätt.

    Om det skulle bli väldigt jobbigt för henne har jag hört positivt om semperdroppar och man kan även ge lite rapsolja i maren med, men det vet jag inget mer om än så..

    Hoppas att hon inte får alltför ont, lilla Maja..
  4. 2
    Johodå, de kan bli hårda i magen av hälften ersättning!
    Skillnaden mellan "amningsbajs" och "ersättningsbajs" är stor konsistensmässigt! Men så länge det inte är hårda kulor säger min bvctant att jag inte behöver oroa mig.

    Men så länge hon bajsar minst en gång om dagen så är det väl ok? Elvin kör oftast en gång om dagen men ibland två. Och som sagt, min bvctant säger att det är ok och jag vill ju gärna tro att hon har rätt.

    Om det skulle bli väldigt jobbigt för henne har jag hört positivt om semperdroppar och man kan även ge lite rapsolja i maren med, men det vet jag inget mer om än så..

    Hoppas att hon inte får alltför ont, lilla Maja..
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    lillan har ont i magen hon får båe ersätning och bröstet och hon fiser myckrt.
    köpte semperdroppar och vips så blev det bra i magen.
    rekomenderar dessa starkt.
    hoppas det blir bra med lillans mage.
  6. 3
    lillan har ont i magen hon får båe ersätning och bröstet och hon fiser myckrt.
    köpte semperdroppar och vips så blev det bra i magen.
    rekomenderar dessa starkt.
    hoppas det blir bra med lillans mage.
  7. Anonym
    #4
    Ha i lite (ca 10%) kokt vatten i ersättningen
  8. 4
    Ha i lite (ca 10%) kokt vatten i ersättningen

Liknande trådar

  1. hård i magen
    By minica in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 07:03
  2. Hård i magen
    By stjärnablå in forum _1106 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 09:45
  3. Hård i magen
    By angylp in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 21:08
  4. Hård i magen
    By Johan8105 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 22:00
  5. Hård i magen?
    By annelit in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar