Trött på
Skolbarn
  1. Annat att göra
    #1

    Trött på

    att barn och föräldrar ska göra julmarknader och loppisar på skolor (kommunala) för insamlingar till klasskassa, skola och fritids för att personal och rektor har bestämt detta! Har ni det likadant?
  2. 1
    Trött på att barn och föräldrar ska göra julmarknader och loppisar på skolor (kommunala) för insamlingar till klasskassa, skola och fritids för att personal och rektor har bestämt detta! Har ni det likadant?
  3. Anonym lärare
    #2

    Nej, verkligen inte

    På mitt jobb vågar vi numera inte be om någonting alls, för då blir vi uthängda i lokaltidningen. (Inte ens matsäck en gång/termin eller så.)
    På min dotters skola är det inte heller så mycket som krävs av föräldrarna (dvs oss) De brukar be om hjälp med skjutsning till olika aktiviteter någon gång/termin, annars ingenting. Däremot blir vi ofta inbjudna till aktiviteter som fritids ordnar, där det händer att de säljer fika och saker som barnen gjort för att samla in pengar till någon gemensam resa. Den lilla summan betalar jag gärna för att barnen ska få göra något roligt.
  4. 2
    Nej, verkligen inte På mitt jobb vågar vi numera inte be om någonting alls, för då blir vi uthängda i lokaltidningen. (Inte ens matsäck en gång/termin eller så.)
    På min dotters skola är det inte heller så mycket som krävs av föräldrarna (dvs oss) De brukar be om hjälp med skjutsning till olika aktiviteter någon gång/termin, annars ingenting. Däremot blir vi ofta inbjudna till aktiviteter som fritids ordnar, där det händer att de säljer fika och saker som barnen gjort för att samla in pengar till någon gemensam resa. Den lilla summan betalar jag gärna för att barnen ska få göra något roligt.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    På mina barns skolaär det förädrar som beslutar om den är typen av aktiviteter.
  6. 3
    På mina barns skolaär det förädrar som beslutar om den är typen av aktiviteter.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Det är samma sak på min barns skola - dvs föräldrar som beslutar om den här typen av aktiviteter.
  8. 4
    Det är samma sak på min barns skola - dvs föräldrar som beslutar om den här typen av aktiviteter.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Är du säker på att det är personal och rektor som bestämt detta? Du verkar inte ha koll på särskilt mycket, vet inte varför klassföräldrarna samlar in pengar, vet inte till vad det ska gå, vet inte vart klassen ska åka - då finns det risk att du missuppfattat vem som vill göra alla dessa arrangemang också. Det kan faktiskt handla om att det finns föräldrar som vill att deras barn ska få tillfälle att göra klassresor och utflykter som själva skolan inte har råd att betala.
    Är det inte bra att det finns folk som är engagerade? Vad skulle hända om alla vore så negativa som du tycks vara? Mitt förslag är att du ringer och frågar om ansvariga samt syftet med alla arrangemang själv och får ett direkt svar.
  10. 5
    Är du säker på att det är personal och rektor som bestämt detta? Du verkar inte ha koll på särskilt mycket, vet inte varför klassföräldrarna samlar in pengar, vet inte till vad det ska gå, vet inte vart klassen ska åka - då finns det risk att du missuppfattat vem som vill göra alla dessa arrangemang också. Det kan faktiskt handla om att det finns föräldrar som vill att deras barn ska få tillfälle att göra klassresor och utflykter som själva skolan inte har råd att betala.
    Är det inte bra att det finns folk som är engagerade? Vad skulle hända om alla vore så negativa som du tycks vara? Mitt förslag är att du ringer och frågar om ansvariga samt syftet med alla arrangemang själv och får ett direkt svar.

Liknande trådar

  1. Trött, trött & åter trött... GNÄLL
    By ung77 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 10:10
  2. Trött, trött, trött - vill ha ledigt nu!
    By raekan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 15:33
  3. Trött trött trött o åter trött
    By hanname in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 12:37
  4. Trött, trött!!! (gnälligt och lång)
    By cecilianig in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 15:20
  5. trött trött och stressad mamma, kvinna
    By wilburs mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar