Tips önskas
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Tips önskas

    Nu börjar det bli hög tid att fotografera Tirian till julkort som ska skickas till släkten. Men jag har ingen idé om hur jag ska arrangera runt honom. Andra år har jag fotograferat barnen men hästar, ännu mer hästar, getter, byggt upp med halm o placerat barnen där. Funderade ett tag på om jag skulle ta någon bild på T och hönsen. T ska vara jultomte på korten. Tips emottages tacksamt.
  2. 1
    Tips önskas Nu börjar det bli hög tid att fotografera Tirian till julkort som ska skickas till släkten. Men jag har ingen idé om hur jag ska arrangera runt honom. Andra år har jag fotograferat barnen men hästar, ännu mer hästar, getter, byggt upp med halm o placerat barnen där. Funderade ett tag på om jag skulle ta någon bild på T och hönsen. T ska vara jultomte på korten. Tips emottages tacksamt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Men oj, det verkar som om du redan gjort allt!

    Vi skickade ett fint sommarfoto på barnen som julkort

    Du kanske kan arrangera nåt där Tirian är en liten gårdstomte som smyger på loftet?
  4. 2
    Men oj, det verkar som om du redan gjort allt!

    Vi skickade ett fint sommarfoto på barnen som julkort

    Du kanske kan arrangera nåt där Tirian är en liten gårdstomte som smyger på loftet?
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Det är aldrig lätt med julkort på ungarna. Så därför skickar jag inga sådana. Jag skulle göra det om jag får till någon bra bild under året men att arrangera en bild är nog inte min stil (just nu i alla fall)
    Du får smygfota honom, säga att mössan idag är tomeluva och låta honom mata hönissarna?

    Lycka till och ja, vi räknar med ett digitalt resultat.
  6. 3
    Det är aldrig lätt med julkort på ungarna. Så därför skickar jag inga sådana. Jag skulle göra det om jag får till någon bra bild under året men att arrangera en bild är nog inte min stil (just nu i alla fall)
    Du får smygfota honom, säga att mössan idag är tomeluva och låta honom mata hönissarna?

    Lycka till och ja, vi räknar med ett digitalt resultat.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Jag älskar julkort även om de är arrangerade. När jag får julkort på vänner och deras barn och hundar så hänger jag dem i klöämmor på ett långtsnöre i köket och jag älskar att titta på dessa julkort. Men inte är det lätt att fånga en liten marsipan som jämt är i farten. Ska se om jag tar foto uppe på loftet bland halmen eller vad det blir. Ja, ni ska få se resultatet.
  8. 4
    Jag älskar julkort även om de är arrangerade. När jag får julkort på vänner och deras barn och hundar så hänger jag dem i klöämmor på ett långtsnöre i köket och jag älskar att titta på dessa julkort. Men inte är det lätt att fånga en liten marsipan som jämt är i farten. Ska se om jag tar foto uppe på loftet bland halmen eller vad det blir. Ja, ni ska få se resultatet.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    ...kankse blir det ett foto på vår lilla gårdstomte när han är på loftet.
  10. 5
    ...kankse blir det ett foto på vår lilla gårdstomte när han är på loftet.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Jag håller med dig, jag gillar att skicka julkort (och få!)per post. Och en del får arrangerade kort på våra barn, men det beror på, en del får vanliga julkortshälsningar istället. Själv tyckte jag inte det var så kul med kompisarnas ungar på korten innan jag fick egna barn, så de som inte har barn får inte på mina ungar

    Nu vet jag inte hur vädret ser ut hos er hittills, men här har det ju kommit lite snö o framför allt har vi rejäl nattfrost/rimfrost en del morgnar. Då kan man passa på med fotandet om man vill. I fjol satte jag alla mina på en lammfäll på gräsmattan. några minusgrader o inga rejäla skor, så de kunde inte gå därifrån Jag satte på dem deras pepparkakskläder, men det kan man ju välja, nåt annat i lite "lovika-stil" kan ju passa lika bra. Det kortet på pepparkaksbarnen blev superpoppis framför allt bland de äldre släktingarna, så det var väl värt jobbet. Bara man passar på när barnen/barnet är mätt o på gott humör så kan man få till jättefina foton hemma. Faktiskt är det mkt svårare att få till fina kort om djuren ska vara med, jag får inte ner hund o katt på kort på nåt sätt
  12. 6
    Jag håller med dig, jag gillar att skicka julkort (och få!)per post. Och en del får arrangerade kort på våra barn, men det beror på, en del får vanliga julkortshälsningar istället. Själv tyckte jag inte det var så kul med kompisarnas ungar på korten innan jag fick egna barn, så de som inte har barn får inte på mina ungar

    Nu vet jag inte hur vädret ser ut hos er hittills, men här har det ju kommit lite snö o framför allt har vi rejäl nattfrost/rimfrost en del morgnar. Då kan man passa på med fotandet om man vill. I fjol satte jag alla mina på en lammfäll på gräsmattan. några minusgrader o inga rejäla skor, så de kunde inte gå därifrån Jag satte på dem deras pepparkakskläder, men det kan man ju välja, nåt annat i lite "lovika-stil" kan ju passa lika bra. Det kortet på pepparkaksbarnen blev superpoppis framför allt bland de äldre släktingarna, så det var väl värt jobbet. Bara man passar på när barnen/barnet är mätt o på gott humör så kan man få till jättefina foton hemma. Faktiskt är det mkt svårare att få till fina kort om djuren ska vara med, jag får inte ner hund o katt på kort på nåt sätt

Liknande trådar

  1. Tips önskas
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 12:46
  2. Tips önskas!
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 10:28
  3. Bio-tips önskas!
    By -isa- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 22:52
  4. tips önskas...
    By anonym just nu in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 17:35
  5. Tips önskas..
    By Tjockisen. in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 11:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar