Det här med julklappar
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Det här med julklappar

    Vad ska marsipanen få i julklapp?

    Astrid ska få en ryggsäck från Polarn (tror jag) och sen ska jag försöka hitta hela pyjamasar i 92 och sen får hon säkert nåt hemsytt också.

    Men nåt skoj måste hon ju få också. Vi har det mesta härhemma så det är ju inget hon behöver direkt.

    Vad har ni tänkta att era barn ska få?


    Nä nu ska jag nog gå och lägga mig. Astrid har lekt i snön idag och vi har dragit runt barnen i pulka. det är så mycket roligare att leka i snö än i tråkiga lekplatser med grus som bara skitar ned allt.
  2. 1
    Det här med julklappar Vad ska marsipanen få i julklapp?

    Astrid ska få en ryggsäck från Polarn (tror jag) och sen ska jag försöka hitta hela pyjamasar i 92 och sen får hon säkert nåt hemsytt också.

    Men nåt skoj måste hon ju få också. Vi har det mesta härhemma så det är ju inget hon behöver direkt.

    Vad har ni tänkta att era barn ska få?


    Nä nu ska jag nog gå och lägga mig. Astrid har lekt i snön idag och vi har dragit runt barnen i pulka. det är så mycket roligare att leka i snö än i tråkiga lekplatser med grus som bara skitar ned allt.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2
    Fabian ska få en trehjuling, eftersom den vi hade gått sönder. Sedan blir det väl nått litet till, typ pyjamaser eller byxor - sånt han behöver... Då han är nr 3 så finns som sagt det mesta redan

    Kram Helena!!
  4. 2
    Fabian ska få en trehjuling, eftersom den vi hade gått sönder. Sedan blir det väl nått litet till, typ pyjamaser eller byxor - sånt han behöver... Då han är nr 3 så finns som sagt det mesta redan

    Kram Helena!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    Nu gav du mig ett bra tips, tack Lisa ska också få en rygga, får bli en miniKånken, sjukt söta tycker jag.

    Lisa ska få en Iggle Piggle, den stora som dansar och sjunger, tyvärr så fanns den inte kvar på Gekås, så nu blir det att punga ut 800 spänn istället för 79 kr....blä...

    Härligt med snö, här slaskar det på sedvanligt äckelpäckelvis!
  6. 3
    Nu gav du mig ett bra tips, tack Lisa ska också få en rygga, får bli en miniKånken, sjukt söta tycker jag.

    Lisa ska få en Iggle Piggle, den stora som dansar och sjunger, tyvärr så fanns den inte kvar på Gekås, så nu blir det att punga ut 800 spänn istället för 79 kr....blä...

    Härligt med snö, här slaskar det på sedvanligt äckelpäckelvis!
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Har ingen aning om vad nån av barnen ska få. De har ju allt! Blir kanske nåt nytt klädesplagg, slippa ärva för en gångs skull. En ny bok skulle han kunna få...

    Hade också planerat ge dem båda nya dagis ryggsäckar (miniKånken) men tydligen ska man inte uttala sig högt inför mormor som genast köpte en åt varje unge. Sparade in en massa pengar dock men nu måste jag ju klura vidare på julklapparna
  8. 4
    Har ingen aning om vad nån av barnen ska få. De har ju allt! Blir kanske nåt nytt klädesplagg, slippa ärva för en gångs skull. En ny bok skulle han kunna få...

    Hade också planerat ge dem båda nya dagis ryggsäckar (miniKånken) men tydligen ska man inte uttala sig högt inför mormor som genast köpte en åt varje unge. Sparade in en massa pengar dock men nu måste jag ju klura vidare på julklapparna
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    slask här också idag

    dumma Gekås...
  10. 5
    slask här också idag

    dumma Gekås...
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    ja trehjuling har vi ju redan

    Svårt det där med andra. tredje barnet osv, de måste ju få någon julkalpp de också
  12. 6
    ja trehjuling har vi ju redan

    Svårt det där med andra. tredje barnet osv, de måste ju få någon julkalpp de också
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Juntis ska få ett påslakansett, böcker, lite kläder.
    Tillsammans med Markus får han förhoppningsvis ett sjörövarskepp från playmobil, men det får morfar betala.
    De får bokstäver med magnet bakom som de kan använda på whiteboardtavlan, kritor, målarböcker och spel tillsammans.
  14. 7
    Juntis ska få ett påslakansett, böcker, lite kläder.
    Tillsammans med Markus får han förhoppningsvis ett sjörövarskepp från playmobil, men det får morfar betala.
    De får bokstäver med magnet bakom som de kan använda på whiteboardtavlan, kritor, målarböcker och spel tillsammans.
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8
    Hur har du det?
  16. 8
    Hur har du det?
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Tirian ska bara få en julklapp från oss. Vi har inte bestämt vad ännu men det lutar nog åt något fin bil som han kan sitta på och köra. Eller så får jag någon bra idé härifrån forumet och då kanske vi köper det till T. Av släkten önskar han sig en träkavel så att han kan hjälpa till att baka, ett nytt lakan till spjälsängen, ikea har ett drapå lakan, en liten kånken ryggsäck och en mysdress från me & i.
  18. 9
    Tirian ska bara få en julklapp från oss. Vi har inte bestämt vad ännu men det lutar nog åt något fin bil som han kan sitta på och köra. Eller så får jag någon bra idé härifrån forumet och då kanske vi köper det till T. Av släkten önskar han sig en träkavel så att han kan hjälpa till att baka, ett nytt lakan till spjälsängen, ikea har ett drapå lakan, en liten kånken ryggsäck och en mysdress från me & i.
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    hehe ja nu får du klura vidare

    hoppas bebben kikat ut nu
  20. 10
    hehe ja nu får du klura vidare

    hoppas bebben kikat ut nu
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    tack för tips,sjörövarskepp låter coolt

    Vi har två lådor playmobil redan som är mitt gamla så det börjar bli lite svårt att komma på saker som inte bara känns onödiga

    Magnetbokstäver har vi en hel hög för storasyster är bokstavstokig
  22. 11
    tack för tips,sjörövarskepp låter coolt

    Vi har två lådor playmobil redan som är mitt gamla så det börjar bli lite svårt att komma på saker som inte bara känns onödiga

    Magnetbokstäver har vi en hel hög för storasyster är bokstavstokig
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    åka på bil låter skoj
  24. 12
    åka på bil låter skoj
  25. Medlem sedan
    Jul 2008
    #13
    Hilda kommer antingen att få en briospis, en dockvagn eller en gunghäst. Jag skulle vilja ha nåt mer "tekniskt" också men det är svårt tycker jag att hitta. Så jag tar gärna emot tips också!
    Sen blir det väl kanske nån bok också...
  26. 13
    Hilda kommer antingen att få en briospis, en dockvagn eller en gunghäst. Jag skulle vilja ha nåt mer "tekniskt" också men det är svårt tycker jag att hitta. Så jag tar gärna emot tips också!
    Sen blir det väl kanske nån bok också...

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar