Hur sover?
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Hur sover?

    Hur sover era bäbisar? Alltså sover de bredvid er eller i egen säng? Hur ammar ni, ni som ammar? Ligger ni ner el går ni upp? Nyfiken.
    my_mi
  2. 1
    Hur sover? Hur sover era bäbisar? Alltså sover de bredvid er eller i egen säng? Hur ammar ni, ni som ammar? Ligger ni ner el går ni upp? Nyfiken.
  3. Medlem sedan
    Apr 1999
    #2
    Bebbin är nu två veckor och några dagar gammal. När vi lägger oss till natten försöker jag amma ganska mycket innan läggdax. Då kan hon sova första passet (3-)4 timmar, och eventuellt andra oxå, men framåt morgonsidan är det bara 1-2 timmar mellan amningarna.

    Hon sover brevid mej, så jag stiger inte upp, utan vi sover vidare. Byter sida ibland bara.

    Byter inte blöjan på natten (12-06) om den nu inte är jättetung. Hon bajsar inte på nätterna, som tur är.
  4. 2
    Bebbin är nu två veckor och några dagar gammal. När vi lägger oss till natten försöker jag amma ganska mycket innan läggdax. Då kan hon sova första passet (3-)4 timmar, och eventuellt andra oxå, men framåt morgonsidan är det bara 1-2 timmar mellan amningarna.

    Hon sover brevid mej, så jag stiger inte upp, utan vi sover vidare. Byter sida ibland bara.

    Byter inte blöjan på natten (12-06) om den nu inte är jättetung. Hon bajsar inte på nätterna, som tur är.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Jag är en mänsklig napp för tillfället.
    Nätterna var bra i början då sov hon relativt bra men jag ska vara glad att hon sover som hon gör för mina pojkar sov knappt om nätterna som bebisar...
    Men när hon är en månad så ska hon börja sova i egen säng...natten inatt var jättjobbig inget funkade varken napp eller tuttande...
    Vi får hoppas det blir bättre sen:-)
  6. 3
    Jag är en mänsklig napp för tillfället.
    Nätterna var bra i början då sov hon relativt bra men jag ska vara glad att hon sover som hon gör för mina pojkar sov knappt om nätterna som bebisar...
    Men när hon är en månad så ska hon börja sova i egen säng...natten inatt var jättjobbig inget funkade varken napp eller tuttande...
    Vi får hoppas det blir bättre sen:-)
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Vi har inga rutiner eller något som det ens brukar vara ännu, mailis är bara 5 dagar... Men hon sover brevid mig, ligger och ammar henne på natten, men hon har barit lite gnällig och bökig de första nätterna, så då har jag suttit, stått, legat om vart annat med en vakenperiod på ca 4 timmar mitt i natten. Inatt var bättre, mest bara sov o ammade.

    Egen säng kommer när det kommer. Ganska snart brukar vi kunna lägga bebis i egen säng första sovpasset, för att sen sova kvar hos mig efter första amningen. Gå upp för att amma försöker jag undvika om det går, för att slippa vakna till för mycket själv.
  8. 4
    Vi har inga rutiner eller något som det ens brukar vara ännu, mailis är bara 5 dagar... Men hon sover brevid mig, ligger och ammar henne på natten, men hon har barit lite gnällig och bökig de första nätterna, så då har jag suttit, stått, legat om vart annat med en vakenperiod på ca 4 timmar mitt i natten. Inatt var bättre, mest bara sov o ammade.

    Egen säng kommer när det kommer. Ganska snart brukar vi kunna lägga bebis i egen säng första sovpasset, för att sen sova kvar hos mig efter första amningen. Gå upp för att amma försöker jag undvika om det går, för att slippa vakna till för mycket själv.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Lilla Meja sover bredvid mig i sängen, jag ligger ner och ammar. Just nu sover massa timmar i sträck....
  10. 5
    Lilla Meja sover bredvid mig i sängen, jag ligger ner och ammar. Just nu sover massa timmar i sträck....
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Våran lill kille är nu 9 dagar och han sover mest brevid mig i vår säng.
    Sista kvälls ammningspasset ger jag honom liggandes i sängen mellan 22-23 och då sover han sen ca 4 timmar, sen blir det liggammning igen, jag kan somna om på stört bara han fått tag och han somnar direkt när han e klar för att sen vakna igen mellan kl. 6-7 för frukostmålet.
    På dagarna ligger han antingen i sin vagga eller ute i vagnsinsatsen.
  12. 6
    Våran lill kille är nu 9 dagar och han sover mest brevid mig i vår säng.
    Sista kvälls ammningspasset ger jag honom liggandes i sängen mellan 22-23 och då sover han sen ca 4 timmar, sen blir det liggammning igen, jag kan somna om på stört bara han fått tag och han somnar direkt när han e klar för att sen vakna igen mellan kl. 6-7 för frukostmålet.
    På dagarna ligger han antingen i sin vagga eller ute i vagnsinsatsen.
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Det ammas mycket på nätterna, jag brukar halvsitta i sängen med amningskudde och eftersom hon kräks ganska ofta när hon äter får ligga kvar hos mig tills det är överstökat sen får hon ligga bredvid mig i sängen. Har försökt få henne att sova i egen säbg till att börja med men det är hon inte intresserad av än.
  14. 7
    Det ammas mycket på nätterna, jag brukar halvsitta i sängen med amningskudde och eftersom hon kräks ganska ofta när hon äter får ligga kvar hos mig tills det är överstökat sen får hon ligga bredvid mig i sängen. Har försökt få henne att sova i egen säbg till att börja med men det är hon inte intresserad av än.
  15. Medlem sedan
    Mar 2010
    #8

    Mattis..

    sover emellan oss i vår säng. Jag sitter och ammar i soffan extra mycket innan vi går o lägger oss. Då kan han sova 4-5 tim. Sen liggammar jag resten av natten..kan vara lite bökigt att få till det ibland med rätt tag osv..då brukar jag få sätta mig upp i sängen..men det bästa är om man slipper det så man inte vaknar till för mycket. Mellan nattamningarna lägger jag över Mattis till sambon så att jag kan få sova lite ostört..de funkar jättebra. Så än så länge har vi inte använt spjälsängen men jag hoppas att det kommer gå med tiden...
    Hej
    Tjej som bor i Norra Småland.
    Har 3 barn sen innan och ett fjärde på väg .
  16. 8
    Mattis.. sover emellan oss i vår säng. Jag sitter och ammar i soffan extra mycket innan vi går o lägger oss. Då kan han sova 4-5 tim. Sen liggammar jag resten av natten..kan vara lite bökigt att få till det ibland med rätt tag osv..då brukar jag få sätta mig upp i sängen..men det bästa är om man slipper det så man inte vaknar till för mycket. Mellan nattamningarna lägger jag över Mattis till sambon så att jag kan få sova lite ostört..de funkar jättebra. Så än så länge har vi inte använt spjälsängen men jag hoppas att det kommer gå med tiden...
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Sigge sover bredvid mig i sängen, han ammas vid 22-22.30 sen sover han 3 timmar vaknar vid 1-1.30 och ammar, sover sen till 4-5 tiden, ammar igen och sen går jag upp vid 7 då sover han oftast kvar ett tag.
    Vi ligger tätt intill varandra och sover så jag ger honom bröstet liggandes och vi båda sover i princip så vi är inte vakna och uppe liksom. Men vid 4-5 målet är han oftast orolig och lite gnällig pga kissig och full blöja så då byter jag i sängen, har allt jag behöver för det intill och en nattlampa så vi inte behöver vakna till. Han sover medans jag gör det
    Han blir 5 veckor på torsdag och sover som allra bäst nattetid, han verkar ha fattat att det är natt då.Inget krångel alls..
    Dagtid är det lite bökigare, han sover bara i vagnen eller famnen och är har svårt att komma till ro.
  18. 9
    Sigge sover bredvid mig i sängen, han ammas vid 22-22.30 sen sover han 3 timmar vaknar vid 1-1.30 och ammar, sover sen till 4-5 tiden, ammar igen och sen går jag upp vid 7 då sover han oftast kvar ett tag.
    Vi ligger tätt intill varandra och sover så jag ger honom bröstet liggandes och vi båda sover i princip så vi är inte vakna och uppe liksom. Men vid 4-5 målet är han oftast orolig och lite gnällig pga kissig och full blöja så då byter jag i sängen, har allt jag behöver för det intill och en nattlampa så vi inte behöver vakna till. Han sover medans jag gör det
    Han blir 5 veckor på torsdag och sover som allra bäst nattetid, han verkar ha fattat att det är natt då.Inget krångel alls..
    Dagtid är det lite bökigare, han sover bara i vagnen eller famnen och är har svårt att komma till ro.

Liknande trådar

  1. han bara sover o sover.....när söka läka
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:48
  2. 3-månaders som bara sover och sover.???
    By maija80 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 21:02
  3. Vilgot bara sover och sover idag
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 20:57
  4. Esther bara sover o sover
    By sandra_78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 19:27
  5. Sover 1-2 minuter vaknar, sover 1-2
    By Kuben1 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar