Det är november..!! :(
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Det är november..!! :(

    *grinar*

    Faan faan faan. Snälla någon ge oss två veckor till..

    Jag har haft molvärk nu i två dagar.
    Resultat: slemproppen har gått för sjätte gången, nu är jag öppen 4cm yttre MM, öppen 2cm inre. Jävla skit rent ut sagt!!

    Nu vill jag inget mer. Okey jag trodde inte vi skulle komma hit ens, 32 fulla men jag vill inte. Vill vill vill inte.

    Dagens positiva: bebisen vred på huvudet precis när jag gjorde min koll, jag kände lite hår genom hinnorna.. Sötaste liten.. ♥

    (även i dec)
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  2. 1
    Det är november..!! :( *grinar*

    Faan faan faan. Snälla någon ge oss två veckor till..

    Jag har haft molvärk nu i två dagar.
    Resultat: slemproppen har gått för sjätte gången, nu är jag öppen 4cm yttre MM, öppen 2cm inre. Jävla skit rent ut sagt!!

    Nu vill jag inget mer. Okey jag trodde inte vi skulle komma hit ens, 32 fulla men jag vill inte. Vill vill vill inte.

    Dagens positiva: bebisen vred på huvudet precis när jag gjorde min koll, jag kände lite hår genom hinnorna.. Sötaste liten.. ♥

    (även i dec)
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Men vännen....ingen rolig läsning detta. Hur ska du göra, kan du inte åka in till specialförlossningen och kolla dig? Vi har ju kommit såpass långt nu att våra små klarar sig om dom kommer nu(även om några veckor till är att föredra), men man vill ju inte gärna få i badkaret hemma så här tidigt.

    Men jag förstår ditt vill inte. Jag har tänkt samma idag. Tillbringade ett par timmar på spec.förl. själv idag där allt kollades, ctg, UL, vul och tappen mm. Har haft helt galen molvärk som ett band runt kroppen hela dagen så att jag mått illa och en stenhård mage. MEN, ingen fara och färde, allt såg bra ut och ingen moderkaka tänker trilla ut just nu iaf, och ingen påverkan på livmoderhals eller tapp. Hade det varit det så hade jag fått stanna kvar.

    Så därför tänker jag, att eftersom du är såpass öppen, har ont och slemmisen gått så många gånger(och det faktum att det går så snabbt för dig) så kan det vara en bra grej att kolla upp. Har du ringt och pratat med dom?

    Håller alla tummar jag har att värken lugnar ner sig och att det stannar upp så att liten får bo kvar i magen och växa till sig i ett par veckor till.
    Du vet vart jag finns, berätta hur det går.

    Många tröstkramar mia
  4. 2
    Men vännen....ingen rolig läsning detta. Hur ska du göra, kan du inte åka in till specialförlossningen och kolla dig? Vi har ju kommit såpass långt nu att våra små klarar sig om dom kommer nu(även om några veckor till är att föredra), men man vill ju inte gärna få i badkaret hemma så här tidigt.

    Men jag förstår ditt vill inte. Jag har tänkt samma idag. Tillbringade ett par timmar på spec.förl. själv idag där allt kollades, ctg, UL, vul och tappen mm. Har haft helt galen molvärk som ett band runt kroppen hela dagen så att jag mått illa och en stenhård mage. MEN, ingen fara och färde, allt såg bra ut och ingen moderkaka tänker trilla ut just nu iaf, och ingen påverkan på livmoderhals eller tapp. Hade det varit det så hade jag fått stanna kvar.

    Så därför tänker jag, att eftersom du är såpass öppen, har ont och slemmisen gått så många gånger(och det faktum att det går så snabbt för dig) så kan det vara en bra grej att kolla upp. Har du ringt och pratat med dom?

    Håller alla tummar jag har att värken lugnar ner sig och att det stannar upp så att liten får bo kvar i magen och växa till sig i ett par veckor till.
    Du vet vart jag finns, berätta hur det går.

    Många tröstkramar mia
  5. Medlem sedan
    Jun 2008
    #3
    Håller med fudge, ring och kolla och få en undersökning.
    Iom dina förlossningar går så fort med..
    Hur blir det med hemförlossning om det skulle starta så här tidigt annars? Ställer barnmorskorna upp på det?
    Håller alla tummar jag har för att du ska få lite mer tid på dig innan det är dags!
    Många kramar!
  6. 3
    Håller med fudge, ring och kolla och få en undersökning.
    Iom dina förlossningar går så fort med..
    Hur blir det med hemförlossning om det skulle starta så här tidigt annars? Ställer barnmorskorna upp på det?
    Håller alla tummar jag har för att du ska få lite mer tid på dig innan det är dags!
    Många kramar!
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Jag är med dig i tankarna och skickar dig avslappning och lugn och ro..
    Hoppas att du kan få en tid och kanske bli inlagd ett dygn eller två så att de kan hålla dig sängliggande. håller allt vad jag kan. finns här
    Stor kram Veronica
  8. 4
    Jag är med dig i tankarna och skickar dig avslappning och lugn och ro..
    Hoppas att du kan få en tid och kanske bli inlagd ett dygn eller två så att de kan hålla dig sängliggande. håller allt vad jag kan. finns här
    Stor kram Veronica
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    Tänker på dig och skickar ett gäng med styrkekramar!! Hoppas att det lugnar ner sig och liten stannar ett tag till.
    Kram
  10. 5
    Tänker på dig och skickar ett gäng med styrkekramar!! Hoppas att det lugnar ner sig och liten stannar ett tag till.
    Kram
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Håller alla tummar och tår och övriga utstickande delar för att du får vara gravid i flera veckor till... Stora kramar och många tankar från mig!
  12. 6
    Håller alla tummar och tår och övriga utstickande delar för att du får vara gravid i flera veckor till... Stora kramar och många tankar från mig!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Nej absolut inte! Jag föder ingen prematur hemma frivilligt inte. Tack snälla..
  14. 7
    Nej absolut inte! Jag föder ingen prematur hemma frivilligt inte. Tack snälla..
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Tack söta du.. jag vill inte att någon ska pilla där just nu med risk att ställa till något.
    Jag försöker vila massor, men jag borde väl ringa. Jag vill inte. Usch.

    Det blir sånt påslag av oron, det är ju så sjukt. Man oroar sig och får mer problem.. Det är ju så.

    Vi får fortsätta vila oss vansinniga.
    KRAM.
  16. 8
    Tack söta du.. jag vill inte att någon ska pilla där just nu med risk att ställa till något.
    Jag försöker vila massor, men jag borde väl ringa. Jag vill inte. Usch.

    Det blir sånt påslag av oron, det är ju så sjukt. Man oroar sig och får mer problem.. Det är ju så.

    Vi får fortsätta vila oss vansinniga.
    KRAM.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    skratt, tack! Hålla mig sängliggande.. Jodu.. jag gör så gott jag kan.
    Skön energi, tack för den tjejen!
  18. 9
    skratt, tack! Hålla mig sängliggande.. Jodu.. jag gör så gott jag kan.
    Skön energi, tack för den tjejen!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Tack! Styrka känns som välbehövligt, mitt inre skakar som ett asplöv tidvis.
  20. 10
    Tack! Styrka känns som välbehövligt, mitt inre skakar som ett asplöv tidvis.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Tack!!
    Var rädd om alla utstickande delar, det lät farligt så här i höggravidas väntans tider..
  22. 11
    Tack!!
    Var rädd om alla utstickande delar, det lät farligt så här i höggravidas väntans tider..
  23. Anonym
    #12

    Måste bara fråga.

    Har någon annan än du själv kollat status på cervix?
  24. 12
    Måste bara fråga. Har någon annan än du själv kollat status på cervix?

Liknande trådar

  1. November...
    By leja in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 16:11
  2. Det är november..!!! :(
    By justEmmie in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 17:07
  3. 14 november
    By Minks in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 10:46
  4. 3 november
    By lena m 3 barn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 16:22
  5. i år, november
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 08:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar