Hinnsvepning?
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    Hinnsvepning?

    Ni som provat hinnsvepning tycker ni att det har satt igång något?
    Gjorde det ont?
    Kram!
  2. 1
    Hinnsvepning? Ni som provat hinnsvepning tycker ni att det har satt igång något?
    Gjorde det ont?
    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Jag gjorde två stycken svepningar nu innan sonen föddes.
    Första gången var jag inte öppen ngt, hon masserade livmodertappen så att hon sen kunde känna barnets huvud som hon sa det.
    Jag tyckte inte att det gjorde ont, lite ömt med läkarens knogar som tryckte mot mitt ömma blygben när hon skulle nå in ordentligt.
    Två dagar senare gjorde jag svepning nr. två, jag var då öppen 3 cm. Ny läkare som gjorde svepningen, känndes obehagligare, antar att det berodde på att hon kom åt bättre eftersom jag var mera öppen nu.
    Denna svepning ledde till att delar av slemproppen gick inom loppet av 24 timmar.
    Jag gjorde svepningarna för att försöka få kroppen att bli mer mogen då det skulle bli igångsättning, vilket sen blev dagen efter andra svepningen.
    Lite nytta gjorde det ju men antar att det är individuellt.
    Hoppas att svaret kanske är till någon nytta och lycka till om du ska göra ngn själv!!
  4. 2
    Jag gjorde två stycken svepningar nu innan sonen föddes.
    Första gången var jag inte öppen ngt, hon masserade livmodertappen så att hon sen kunde känna barnets huvud som hon sa det.
    Jag tyckte inte att det gjorde ont, lite ömt med läkarens knogar som tryckte mot mitt ömma blygben när hon skulle nå in ordentligt.
    Två dagar senare gjorde jag svepning nr. två, jag var då öppen 3 cm. Ny läkare som gjorde svepningen, känndes obehagligare, antar att det berodde på att hon kom åt bättre eftersom jag var mera öppen nu.
    Denna svepning ledde till att delar av slemproppen gick inom loppet av 24 timmar.
    Jag gjorde svepningarna för att försöka få kroppen att bli mer mogen då det skulle bli igångsättning, vilket sen blev dagen efter andra svepningen.
    Lite nytta gjorde det ju men antar att det är individuellt.
    Hoppas att svaret kanske är till någon nytta och lycka till om du ska göra ngn själv!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Jag fick 2 st på samma dag och innan igångsättning och visst jag hade mer ihållande och ondare förvärkar den natten + mensont. Nej inte ont men lite obehaligt.
  6. 3
    Jag fick 2 st på samma dag och innan igångsättning och visst jag hade mer ihållande och ondare förvärkar den natten + mensont. Nej inte ont men lite obehaligt.

Liknande trådar

  1. Hinnsvepning
    By -MOE- in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 19:36
  2. Vad är hinnsvepning?
    By Tussilago51 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 04:03
  3. Hinnsvepning
    By kids in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 09:10
  4. Hinnsvepning
    By kids in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 22:24
  5. Hinnsvepning
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar