Missfall eller "normal blödning"
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Missfall eller "normal blödning"

    Känsliga varnas!

    Är så ledsen, tror att det kan var missfall på gång... igen
    Igår hade jag blodstrimmiga flytningar, och idag så har jag blött, och haft rejäl mensvärk. men blödningen är inte värre än att jag klarar mig med STORT trosskydd, kommer mest när jag sitter på toan.

    Är ju "bara" i v 4+5 så de vill/kan ju inte kolla.

    Trodde inte att man skulle råka ut för flera mf i rad...

    ni som blött tidigt i grav och ej fått missfall hur mkt har ni då blött?, färg, klumpar?

    MVH En mkt ledsen och orolig Matildis
  2. 1
    Missfall eller "normal blödning" Känsliga varnas!

    Är så ledsen, tror att det kan var missfall på gång... igen
    Igår hade jag blodstrimmiga flytningar, och idag så har jag blött, och haft rejäl mensvärk. men blödningen är inte värre än att jag klarar mig med STORT trosskydd, kommer mest när jag sitter på toan.

    Är ju "bara" i v 4+5 så de vill/kan ju inte kolla.

    Trodde inte att man skulle råka ut för flera mf i rad...

    ni som blött tidigt i grav och ej fått missfall hur mkt har ni då blött?, färg, klumpar?

    MVH En mkt ledsen och orolig Matildis
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Jag hade en blödning i v. 6. Den kom väldigt plötsligt (jag kände att det utan förvarning började rinna) och blödde ett par timmar. Bruna flytningar dagen efter. Ingen mensvärk. Jag var säker på att det var missfall, och det dröjde nästan 2 veckor innan de kunde se på VUL att det var ok, jättejobbigt. Vad jag vill säga är att jag förstår vad du är inne i och att jag håller alla tummar jag har för dig. Kram
  4. 2
    Jag hade en blödning i v. 6. Den kom väldigt plötsligt (jag kände att det utan förvarning började rinna) och blödde ett par timmar. Bruna flytningar dagen efter. Ingen mensvärk. Jag var säker på att det var missfall, och det dröjde nästan 2 veckor innan de kunde se på VUL att det var ok, jättejobbigt. Vad jag vill säga är att jag förstår vad du är inne i och att jag håller alla tummar jag har för dig. Kram
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Tack för ditt svar :-)

    har blött i 1 dygn nu så det ser tyvärr inte så ljust ut. har fått tid för vul torsdag nästa vecka.
  6. 3
    Tack för ditt svar :-)

    har blött i 1 dygn nu så det ser tyvärr inte så ljust ut. har fått tid för vul torsdag nästa vecka.
  7. Anonym
    #4
    Hej!
    Finns ett speciellt forum för missfall som man kan diskutera i! Rekommenderar det då det finns flera i samma situation. Menar inget illa bara tips om man vill diskutera mera.
  8. 4
    Hej!
    Finns ett speciellt forum för missfall som man kan diskutera i! Rekommenderar det då det finns flera i samma situation. Menar inget illa bara tips om man vill diskutera mera.
  9. Medlem sedan
    Sep 2010
    #5
    Tack

    Har lagt min fråga där med.
  10. 5
    Tack

    Har lagt min fråga där med.
  11. Medlem sedan
    Nov 2010
    #6
    Hej
    Jobbigt!!! Jag förstår din panik och rädsla verkligen. Jag blödde smått från vecka 5/6-v9 ungefär. Å jag gjorde tre stycken vaginala ultraljud. Jag hade turen på min sida, ännu så länge iaf. Hade även jättemycket mensvärk och det hade jag långt fram, minns inte men tror fram till vecka 14.
    Blödningarna varierade i början från pyttelite blod, till bruna slemmiga flytningar. Sedan övergick de i rosaaktig flytning. Svårt att veta vad som är normalt. Vissa kan ha mensliknande blödningar i början och rosa-aktiga flytningar är normalt i början. Kontakta barnmorska. De kan gå in och se med ultraljud hur det ser ut, om hinnor och annat ser bra ut. Kanske kommer blödningen inte från livmodern utan en känslig livmodertapp mm. Jag kan inte så mycket, men detta var vad jag blev sagd och jag håller sååååå tummar och tår för din skull!!!!!! Skriv gärna mail och berätta hur det gått... Om du vill skriva av dig eller så... Kramar
  12. 6
    Hej
    Jobbigt!!! Jag förstår din panik och rädsla verkligen. Jag blödde smått från vecka 5/6-v9 ungefär. Å jag gjorde tre stycken vaginala ultraljud. Jag hade turen på min sida, ännu så länge iaf. Hade även jättemycket mensvärk och det hade jag långt fram, minns inte men tror fram till vecka 14.
    Blödningarna varierade i början från pyttelite blod, till bruna slemmiga flytningar. Sedan övergick de i rosaaktig flytning. Svårt att veta vad som är normalt. Vissa kan ha mensliknande blödningar i början och rosa-aktiga flytningar är normalt i början. Kontakta barnmorska. De kan gå in och se med ultraljud hur det ser ut, om hinnor och annat ser bra ut. Kanske kommer blödningen inte från livmodern utan en känslig livmodertapp mm. Jag kan inte så mycket, men detta var vad jag blev sagd och jag håller sååååå tummar och tår för din skull!!!!!! Skriv gärna mail och berätta hur det gått... Om du vill skriva av dig eller så... Kramar

Liknande trådar

  1. Missfall eller "normal blödning"
    By Matildis in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 21:57
  2. missfall eller "normal blödning"
    By Matildis in forum _1107 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 21:22
  3. Hur länge sitter en "normal" förkylning
    By -Camelia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 12:56
  4. Hur blir man "normal" igen?
    By Anonym nu in forum Kärlek & relationer
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 14:42
  5. Verbal eller "normal"?
    By mater in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar