Sovproblem!
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Sovproblem!

    Joar-Wilding har varit mycket sjuk på sistonde! Öroninflammation + halsfluss, så fick han penicillin. Visade sig vara allergisk mot det så vi fick avbryta kuren och behandla den allergiska reaktionen. Sen kom öroninflammationen tillbaka så vi fick en penicillinkur till (annan sort). Och så blev han jätteförkyld och hostade så han kräktes så då fick han hostmedicin. Och så fick han ögoninflammation som vi fick behandla med antibiotikadroppar............ ... Självklart har han även haft feber av alla dessa infektioner oxå! Totalt har vi hållt på i 4 veckor med hans sjuka varav 3 veckor helt hemma från dagis. När han hade ont i öronen och hostade så sov han väldigt dåligt. Kunde skrika helt galet ett par timmar varje natt och vi vankade av och an.

    NU är han frisk! Han går på dagis igen och det är fart och fläkt och bus hela tiden! Men han sover fortfarande lika dåligt. Ställer sig upp i sängen och skriker helt galet. Hans säng står bredvid vår så vi kan bara stoppa in handen och klappa honom, men han lugnar sig inte utan fortsätter och skrika och tårarna sprutar. Vi lyfter då över han i vår säng och han sover lugnare men han rör sig massor och kryper runt i sömnen och har sig. Han verkar dock utvilad på morgonen medans vi går på knäna eftersom vi inte sovit längre än 3 timmar sammahängande på över en månad!

    Hur ska vi göra för att få tillbaka en lugn nattsömn?
  2. 1
    Sovproblem! Joar-Wilding har varit mycket sjuk på sistonde! Öroninflammation + halsfluss, så fick han penicillin. Visade sig vara allergisk mot det så vi fick avbryta kuren och behandla den allergiska reaktionen. Sen kom öroninflammationen tillbaka så vi fick en penicillinkur till (annan sort). Och så blev han jätteförkyld och hostade så han kräktes så då fick han hostmedicin. Och så fick han ögoninflammation som vi fick behandla med antibiotikadroppar............ ... Självklart har han även haft feber av alla dessa infektioner oxå! Totalt har vi hållt på i 4 veckor med hans sjuka varav 3 veckor helt hemma från dagis. När han hade ont i öronen och hostade så sov han väldigt dåligt. Kunde skrika helt galet ett par timmar varje natt och vi vankade av och an.

    NU är han frisk! Han går på dagis igen och det är fart och fläkt och bus hela tiden! Men han sover fortfarande lika dåligt. Ställer sig upp i sängen och skriker helt galet. Hans säng står bredvid vår så vi kan bara stoppa in handen och klappa honom, men han lugnar sig inte utan fortsätter och skrika och tårarna sprutar. Vi lyfter då över han i vår säng och han sover lugnare men han rör sig massor och kryper runt i sömnen och har sig. Han verkar dock utvilad på morgonen medans vi går på knäna eftersom vi inte sovit längre än 3 timmar sammahängande på över en månad!

    Hur ska vi göra för att få tillbaka en lugn nattsömn?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Men stackars lille plutt, vad han har haft det jobbigt!!! Och stackars er som inte får sova! Vet precis hur det känns. Jag kan vara helt LYCKLIG när jag tittar på klockan och ser att jag fått sova ostört i hela 3 (eller hurra-hurra 4, om man har extrem tur) timmar! Tror dock att det kommer lägga sig snart för Joar-Wilding. Skulle gissa att har man haft så tunga nätter ett bra tag, så sitter lite skräcken kvar att det fortfarande SKA bli jobbigt... Dessutom sägs det ju att ungarna sover väldigt oroligt av och till i denna åldern, e.s. de lär sig så hemskt mycket nytt under dagarna. Ex gå på dagis, med en massa intryck... Han kommer säkert snart in i bättre gängor!
    Vi försöker underlätta lite för oss iaf genom att ta sovmornar på helgerna (under vardagar, om ni har skift-jobb), så att bara den ena går upp med ungarna (mannen) medan den andra (jag) får fortsätta sova 30-70 minuter till, för att sedan bytas av. Härom morgonen förvarnade jag maken om att jag var tvungen att "ta ledigt" (driver eget hemifrån) lite extra på morgonen, för att få sova ut lite mer, för jag höll på att braka igenom kände jag. God investering i framtiden! :-/
    Styrkekramar på er och lycka till!
  4. 2
    Men stackars lille plutt, vad han har haft det jobbigt!!! Och stackars er som inte får sova! Vet precis hur det känns. Jag kan vara helt LYCKLIG när jag tittar på klockan och ser att jag fått sova ostört i hela 3 (eller hurra-hurra 4, om man har extrem tur) timmar! Tror dock att det kommer lägga sig snart för Joar-Wilding. Skulle gissa att har man haft så tunga nätter ett bra tag, så sitter lite skräcken kvar att det fortfarande SKA bli jobbigt... Dessutom sägs det ju att ungarna sover väldigt oroligt av och till i denna åldern, e.s. de lär sig så hemskt mycket nytt under dagarna. Ex gå på dagis, med en massa intryck... Han kommer säkert snart in i bättre gängor!
    Vi försöker underlätta lite för oss iaf genom att ta sovmornar på helgerna (under vardagar, om ni har skift-jobb), så att bara den ena går upp med ungarna (mannen) medan den andra (jag) får fortsätta sova 30-70 minuter till, för att sedan bytas av. Härom morgonen förvarnade jag maken om att jag var tvungen att "ta ledigt" (driver eget hemifrån) lite extra på morgonen, för att få sova ut lite mer, för jag höll på att braka igenom kände jag. God investering i framtiden! :-/
    Styrkekramar på er och lycka till!

Liknande trådar

  1. Sovproblem
    By ugglehjärta in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 17:34
  2. sovproblem
    By LinP in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 20:50
  3. Sovproblem
    By numfar in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 08:01
  4. Sovproblem...
    By Elina04 in forum Downs Syndrom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 20:27
  5. Sovproblem
    By MamaKajsa in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 14:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar