vårdbidrag för fler?
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Vildbattingarnas mam
    #1

    vårdbidrag för fler?

    Sitter och ska försöka ansöka om vårdbidrag. Det står på f-kassans papper att man kan skicka en ansökan, men bifoga olika bilagor för barnen. Så långt är jag med, men om man kommer som till tex merkostnader, hur gör ni där?

    jag menar skriver ni 2 x telefonkostnader, 2x högkostnadskort, 2x litteratur
    Eller bifogar ni en gemensam bilaga med sådana uppgifter. Samt de uppgifter som är gemensamma för båda?
  2. 1
    vårdbidrag för fler? Sitter och ska försöka ansöka om vårdbidrag. Det står på f-kassans papper att man kan skicka en ansökan, men bifoga olika bilagor för barnen. Så långt är jag med, men om man kommer som till tex merkostnader, hur gör ni där?

    jag menar skriver ni 2 x telefonkostnader, 2x högkostnadskort, 2x litteratur
    Eller bifogar ni en gemensam bilaga med sådana uppgifter. Samt de uppgifter som är gemensamma för båda?
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Telefonkostnader fick vi inget för, för det stod som motivering att man nuförtiden kan få ringa i princip gratis vid vissa abonnemang.

    Högkostnadskort på apoteket har ju barnen i samma familj tillsammans (eller är det bara till viss ålder?). Är det samma för sjukvård, eller beror det på var man bor?
  4. 2
    Telefonkostnader fick vi inget för, för det stod som motivering att man nuförtiden kan få ringa i princip gratis vid vissa abonnemang.

    Högkostnadskort på apoteket har ju barnen i samma familj tillsammans (eller är det bara till viss ålder?). Är det samma för sjukvård, eller beror det på var man bor?

Liknande trådar

  1. Fler och fler söker info om skrivande
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 16:05
  2. Vårdbidrag fler barn.
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 08:49
  3. Fler tankar o lite fler svar..
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 07:25
  4. Nu börjar det komma fler och fler
    By C. med två + bf 4/2 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:04
  5. Fler som fått testa fler gånger?
    By Fundersam in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar