Det rör sig i magen...
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Det rör sig i magen...

    Nej, jag är inte gravid!

    Men jag har flera gånger under senaste året känt i magen som om jag ÄR gravid och att en liten bebis buffar där inne. Senast i helgen hände det. Men som sagt, jag är inte gravid.

    Har aldrig känt nåt liknande förut, innan jag blev gravid med Simon.

    Nån annan som känner likadant?
    * * * * * *
    * 091109 *
    * * * * * * * *
  2. 1
    Det rör sig i magen... Nej, jag är inte gravid!

    Men jag har flera gånger under senaste året känt i magen som om jag ÄR gravid och att en liten bebis buffar där inne. Senast i helgen hände det. Men som sagt, jag är inte gravid.

    Har aldrig känt nåt liknande förut, innan jag blev gravid med Simon.

    Nån annan som känner likadant?
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #2
    japp, Jag! (lyfter upp handen). Ibland kan jag tom se "rörelserna" på magen runt naveln. Dags att träna magmusklerna (för min del) tror jag.
  4. 2
    japp, Jag! (lyfter upp handen). Ibland kan jag tom se "rörelserna" på magen runt naveln. Dags att träna magmusklerna (för min del) tror jag.
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Jag också! Det har kommit flera gånger under året som gått. Känns jättemärkligt, eftersom jag vet att jag inte är gravid igen. Tänker mig att det är tarmarna som rör sig och att magmusklerna kanske inte har flyttat sig tillbaka till sitt ursprungsläge och att det är därför jag känner det så väl.

    Nån gång har det även sett ut som att en fot eller liknande tryckt på från ena sidan av magen och rört sig innanför huden. Lagom ofräscht eftersom det måste vara tarminnehållet som känns och "syns", vad skulle det liksom annars vara? Aliens?
  6. 3
    Jag också! Det har kommit flera gånger under året som gått. Känns jättemärkligt, eftersom jag vet att jag inte är gravid igen. Tänker mig att det är tarmarna som rör sig och att magmusklerna kanske inte har flyttat sig tillbaka till sitt ursprungsläge och att det är därför jag känner det så väl.

    Nån gång har det även sett ut som att en fot eller liknande tryckt på från ena sidan av magen och rört sig innanför huden. Lagom ofräscht eftersom det måste vara tarminnehållet som känns och "syns", vad skulle det liksom annars vara? Aliens?
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4


    Speciellt precis innan mens när jag är lite extra svullen så inbillar jag mig ibland att jag har en bebis i magen som knuffar och så drömmer jag hur jag föder en son

    Helt psyko eftersom även jag vet att jag absolut inte är gravid. Är nog mest önsketänkande i mitt fall eller så kan det vara den där McAngus Bacon burgaren jag tryckte i mig till lunch!?
    MammaMu till fem prinsessor
  8. 4


    Speciellt precis innan mens när jag är lite extra svullen så inbillar jag mig ibland att jag har en bebis i magen som knuffar och så drömmer jag hur jag föder en son

    Helt psyko eftersom även jag vet att jag absolut inte är gravid. Är nog mest önsketänkande i mitt fall eller så kan det vara den där McAngus Bacon burgaren jag tryckte i mig till lunch!?
  9. Medlem sedan
    Feb 2010
    #5
    Det är väldigt skumt men jag känner det så ibland jag med!
    men ingen bebbe i magen här inte!
  10. 5
    Det är väldigt skumt men jag känner det så ibland jag med!
    men ingen bebbe i magen här inte!
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Skönt att höra att jag inte är ensam! Undra sa flundra vad det är för nåt...
  12. 6
    Skönt att höra att jag inte är ensam! Undra sa flundra vad det är för nåt...
  13. Medlem sedan
    Feb 2010
    #7
    man kanske inte vill veta vad det är:=)
  14. 7
    man kanske inte vill veta vad det är:=)

Liknande trådar

  1. Lös i magen..?
    By Anonym in forum _1107 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 18:12
  2. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 23:02
  3. Jag har så ont i magen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 17:08
  4. ONT i magen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 21:11
  5. hej ang magen
    By Linda in forum Kroppsideal
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar