dött här i 10 dagar
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    dött här i 10 dagar

    har alla snöat in eller är det bara här vi har 50 cm snö

    har ni ordnat inför .....

    Advent som kommer i helgen??

    Skola dagis luciafirande??

    Börjat med julbak?
    Njut av tiden som är just nu, för du får aldrig tillbaka den!

    Bloggen du gärna får titta in i. http://bloggiblogga.blogg.se/
  2. 1
    dött här i 10 dagar har alla snöat in eller är det bara här vi har 50 cm snö

    har ni ordnat inför .....

    Advent som kommer i helgen??

    Skola dagis luciafirande??

    Börjat med julbak?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Hej! Ja, här är det lite låg stämning. Blir väl lätt så nu när barnen är större.

    Vi har inte ordnat inför advent, men julpyntet ska upp i helgen och så tänkte jag försöka hitta tid till att baka lite lussekatter och pepparkakor. Förresten, julpynt och julpynt. Det brukar inte bli mer än ett par julstjärnor i fönstren och fyra värmeljus i fin hållare istället för adventsljusstake.

    Grodan går ju inte på dagis, och jag har tidigare inte varit välkommen på bonusens luciafirande så något sådant behöver jag inte engagera mig i förrän nästa år.

    Inte har vi börjat med julbaket heller, hoppas som sagt att det blir i helgen.

    Hur har du det själv?

    /Mymla
  4. 2
    Hej! Ja, här är det lite låg stämning. Blir väl lätt så nu när barnen är större.

    Vi har inte ordnat inför advent, men julpyntet ska upp i helgen och så tänkte jag försöka hitta tid till att baka lite lussekatter och pepparkakor. Förresten, julpynt och julpynt. Det brukar inte bli mer än ett par julstjärnor i fönstren och fyra värmeljus i fin hållare istället för adventsljusstake.

    Grodan går ju inte på dagis, och jag har tidigare inte varit välkommen på bonusens luciafirande så något sådant behöver jag inte engagera mig i förrän nästa år.

    Inte har vi börjat med julbaket heller, hoppas som sagt att det blir i helgen.

    Hur har du det själv?

    /Mymla
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Ja, vi har nog snöat inne. Känns nästan så i alla fall med de snömängder som kommit de senaste dagarna. Igår fick jag skotta mig en plats för att kunna parkera utanför Öppna förskolan. Vår kommun har nog sämst snöröjning i Sverige!
    För att svara på frågorna så har jag inte ordnat nåt inför advent. Hoppas vi har ljus hemma!
    Jag har köpte en tomtedräkt till sonen, men de ska fira ute på gården så jag förstår inte hur han ska kunna använda den för den är jättetunn och blir det inte varmare så fryser han väl ihjäl i så fall.
    Nej, har inte börjat julbaka, men köpte färdig pepparkaksdeg idag för att fuska lite, så kanske vi bakar lite i helgen. Jag bakade så intensivt inför sonens födelsedag för 1,5 vecka sen så jag är lite trött på att baka just nu.
  6. 3
    Ja, vi har nog snöat inne. Känns nästan så i alla fall med de snömängder som kommit de senaste dagarna. Igår fick jag skotta mig en plats för att kunna parkera utanför Öppna förskolan. Vår kommun har nog sämst snöröjning i Sverige!
    För att svara på frågorna så har jag inte ordnat nåt inför advent. Hoppas vi har ljus hemma!
    Jag har köpte en tomtedräkt till sonen, men de ska fira ute på gården så jag förstår inte hur han ska kunna använda den för den är jättetunn och blir det inte varmare så fryser han väl ihjäl i så fall.
    Nej, har inte börjat julbaka, men köpte färdig pepparkaksdeg idag för att fuska lite, så kanske vi bakar lite i helgen. Jag bakade så intensivt inför sonens födelsedag för 1,5 vecka sen så jag är lite trött på att baka just nu.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Halloj,

    Advent är det fixat inför...lite sådär..ska baka saffransbullar i veckan.
    Lucia- tja Olga får vara vår lucia

    Varit och handlat lite julklappar idag och faktiskt lite till mig själv också, för en gångs skull...
  8. 4
    Halloj,

    Advent är det fixat inför...lite sådär..ska baka saffransbullar i veckan.
    Lucia- tja Olga får vara vår lucia

    Varit och handlat lite julklappar idag och faktiskt lite till mig själv också, för en gångs skull...
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    Här kom det massor med snö inatt men mannen kom hem med en snöslunga så nu är det framkomligt igen.

    har ni ordnat inför .....

    Advent som kommer i helgen??
    Igår julpyntade jag, önskar dock att jag hade mer för den riktiga julstämningen har inte infunnit sig.

    Skola dagis luciafirande??
    Luciakrona i tyg inköptes redan förra vintern och pappas T-shirt ovanpå kläderna gör nog henne till en liten lucia. Pepparkaksdräkten jag köpte funkar ju inte att ha på luciafirande utomhus...

    Börjat med julbak?
    Nej, vet inte om det blir något heller
  10. 5
    Här kom det massor med snö inatt men mannen kom hem med en snöslunga så nu är det framkomligt igen.

    har ni ordnat inför .....

    Advent som kommer i helgen??
    Igår julpyntade jag, önskar dock att jag hade mer för den riktiga julstämningen har inte infunnit sig.

    Skola dagis luciafirande??
    Luciakrona i tyg inköptes redan förra vintern och pappas T-shirt ovanpå kläderna gör nog henne till en liten lucia. Pepparkaksdräkten jag köpte funkar ju inte att ha på luciafirande utomhus...

    Börjat med julbak?
    Nej, vet inte om det blir något heller
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Ja men bara för att barnen blir äldre måste ju inte vi sluta skriva är fortfarande aktiv på min september 07 sida för dottern
    Vi är till och med flera som setts live och någon några jag träffar oftare

    Vi har bakat pepparkakshus och pepparkakor lussebullar och planerat julgodis

    Glöggat och satt famm 7 armade adventsljusstakar i förnstren och adventsljusstaken med de 4 ljusen samt räkna ner ljuset
  12. 6
    Ja men bara för att barnen blir äldre måste ju inte vi sluta skriva är fortfarande aktiv på min september 07 sida för dottern
    Vi är till och med flera som setts live och någon några jag träffar oftare

    Vi har bakat pepparkakshus och pepparkakor lussebullar och planerat julgodis

    Glöggat och satt famm 7 armade adventsljusstakar i förnstren och adventsljusstaken med de 4 ljusen samt räkna ner ljuset
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    ja ena dottern har vi koll på och hon blir lucia som förra året men kanske att systern på samma dagis blir pepparkaksgumma

    julklappar och förberedelser som julbak och sådant är i full gång och lussebullar papparkakor och pepparkakshuset är klart
  14. 7
    ja ena dottern har vi koll på och hon blir lucia som förra året men kanske att systern på samma dagis blir pepparkaksgumma

    julklappar och förberedelser som julbak och sådant är i full gång och lussebullar papparkakor och pepparkakshuset är klart
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    stor Tshirt i vitt var ju smart det kanske syrran får här ..... bra!
  16. 8
    stor Tshirt i vitt var ju smart det kanske syrran får här ..... bra!

Liknande trådar

  1. Vem har dött?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 21:56
  2. Har ni dött?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 23:01
  3. Här var det då dött!
    By Mia m Jesper o lille in forum Föräldraskap
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 11:03
  4. Vad dött det är...
    By Nickisa in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 12:57
  5. Dött dött härinne!
    By therese & t in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar