3 månaders kollen
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    3 månaders kollen

    avklarad med spruta och allt. Vikten var inte att hurra för ökat ca 150 gram på en månad men växt på 3 cm istället. Så förhoppningsvis har hon tatt igen det tills nästa gång.

    Kände mig väldigt hemsk när sprutorna skulle fram, jag lämnade rummet så min syster fick ta henne under den tiden. Hörde hur hon blev ledsen och som tur var gick det snabbt så jag kunde komma in och trösta henne. Ammande henne så var allt bra sen, har inte vart nåt gnäll eller nåt nu under resten av dagen och har nu somnat.

    Jag ska fortsätta äta mjölkfritt så länge jag ammar. Fick ett recept utskrivet på D-vitamin och kalk, som jag ska äta 2 tabletter/dag.

    Fick en ny tid dagarna innan jul så jag hoppas ju att man hinner med det i allt julstök.

    Agnez siffror
    Vikt: 4710 gram
    Längd: 59 cm
    huvudomfång: 40,2 cm

    Hoppas ni alla har det bra ute i snörusket
    Jennie väntar fyran
  2. 1
    3 månaders kollen avklarad med spruta och allt. Vikten var inte att hurra för ökat ca 150 gram på en månad men växt på 3 cm istället. Så förhoppningsvis har hon tatt igen det tills nästa gång.

    Kände mig väldigt hemsk när sprutorna skulle fram, jag lämnade rummet så min syster fick ta henne under den tiden. Hörde hur hon blev ledsen och som tur var gick det snabbt så jag kunde komma in och trösta henne. Ammande henne så var allt bra sen, har inte vart nåt gnäll eller nåt nu under resten av dagen och har nu somnat.

    Jag ska fortsätta äta mjölkfritt så länge jag ammar. Fick ett recept utskrivet på D-vitamin och kalk, som jag ska äta 2 tabletter/dag.

    Fick en ny tid dagarna innan jul så jag hoppas ju att man hinner med det i allt julstök.

    Agnez siffror
    Vikt: 4710 gram
    Längd: 59 cm
    huvudomfång: 40,2 cm

    Hoppas ni alla har det bra ute i snörusket
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Allt är bra i norr..

    Vi kommer ej att ha en 3 månaders koll pga att vi har träffat så många läkare och han ökar i vikt som han ska.
    Harry är friskförklarad efter hans jobbiga start i livet.

    Ska nu höra med BVC om vi kan lite lungt börja med smakportioner. Tycker inte att han är nöjd speciellt länge efter måltiderna. Profylac finns ju bara från nyfödd.
  4. 2
    Allt är bra i norr..

    Vi kommer ej att ha en 3 månaders koll pga att vi har träffat så många läkare och han ökar i vikt som han ska.
    Harry är friskförklarad efter hans jobbiga start i livet.

    Ska nu höra med BVC om vi kan lite lungt börja med smakportioner. Tycker inte att han är nöjd speciellt länge efter måltiderna. Profylac finns ju bara från nyfödd.
  5. Medlem sedan
    Nov 2010
    #3
    Skönt att det gick bra med sprutorna i alla fall. När PKU-testet togs på BB satt jag längst bort i rummet i ett hörn under tiden som min sambo fick hålla Benjamin, haha. Klarade inte av det.
    Men Benjamin sa inte ett ljud, jag tyckte nog det var otroligt mycket värre än vad Benjamin tyckte
  6. 3
    Skönt att det gick bra med sprutorna i alla fall. När PKU-testet togs på BB satt jag längst bort i rummet i ett hörn under tiden som min sambo fick hålla Benjamin, haha. Klarade inte av det.
    Men Benjamin sa inte ett ljud, jag tyckte nog det var otroligt mycket värre än vad Benjamin tyckte
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Ja när alla dessa prov och så gjordes var jag aldrig med då fick min man ta det, hatar verkligen allt sånt på mina barn. Och det togs mycket prover på henne de första dygnen eftersom jag hade graviditets diabetes så skulle de kolla hennes socker att hon låg bra till med det.
  8. 4
    Ja när alla dessa prov och så gjordes var jag aldrig med då fick min man ta det, hatar verkligen allt sånt på mina barn. Och det togs mycket prover på henne de första dygnen eftersom jag hade graviditets diabetes så skulle de kolla hennes socker att hon låg bra till med det.
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Jag "tvingade" pappa att vara ledig från jobbet för att komma med och hålla vid sprutningen! Ha,ha. Han var inte så glad efteråt, tyckte att det varit jättejobbigt.
    Plus att han (med all rätt!) blev skitförbannad på BMC-tanten som så fort jag kom in igen sa nåt i stil med "Å, nu får du gå till mamma så blir allt bra igen", som om inte pappa skulle kunna trösta precis lika bra! Ok att det är jag som sitter inne med maten, men amning var inte aktuellt just då (ny-äten bäbis).
    Nåja.
  10. 5
    Jag "tvingade" pappa att vara ledig från jobbet för att komma med och hålla vid sprutningen! Ha,ha. Han var inte så glad efteråt, tyckte att det varit jättejobbigt.
    Plus att han (med all rätt!) blev skitförbannad på BMC-tanten som så fort jag kom in igen sa nåt i stil med "Å, nu får du gå till mamma så blir allt bra igen", som om inte pappa skulle kunna trösta precis lika bra! Ok att det är jag som sitter inne med maten, men amning var inte aktuellt just då (ny-äten bäbis).
    Nåja.
  11. Medlem sedan
    Apr 2009
    #6
    Jag ser att era bebisar fick sprutor i samband med 3 månaders koll.
    Harry fick sina då han var 2½ månad.
    Fick era en lr två sprutor?
    Harry fick två.
  12. 6
    Jag ser att era bebisar fick sprutor i samband med 3 månaders koll.
    Harry fick sina då han var 2½ månad.
    Fick era en lr två sprutor?
    Harry fick två.
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Ps. Om ni kan ju kopiera vikt- och längd listan så att 3 månaders siffrorna kommer med på den.
    Skriv bara att det är en ny ålder på våra ögonstenar. Ds
  14. 7
    Ps. Om ni kan ju kopiera vikt- och längd listan så att 3 månaders siffrorna kommer med på den.
    Skriv bara att det är en ny ålder på våra ögonstenar. Ds
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Agnez fick två tror jag jo det fick ho, hon gjorde iordning två innan jag gick ut
  16. 8
    Agnez fick två tror jag jo det fick ho, hon gjorde iordning två innan jag gick ut

Liknande trådar

  1. 3 månaders kollen
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 14:17
  2. 6 månaders kollen
    By lil_b in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 10:08
  3. 18-månaders kollen
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 12:51
  4. 3 månaders kollen...
    By MammaMu79 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 17:04
  5. 6-månaders-kollen..
    By *Tina* in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar