Lite pinsamt :D
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Lite pinsamt :D

    Vi var på 5-årskontroll igår och Devin uppträdde minst sagt artigt. Pinsamt artigt, som om jag skulle ha hunsat honom innan. Hujedamig så han lät!

    Bvc-tanten: "Hej! Är det någon här som fyllt 5 år?"
    - Ja tack, jag har gjort det.(Helt monoton röst dessutom, vilket han aldrig annars har...
    "Hur kändes det.... -Bra tack!....då? (Devin hann svara på varenda fråga innan den var fördigställd och lät som en militär som svarar sin furir

    "Skulle du vilja rita en gubbe till mig med den här pennan?"
    - Ja. Tack. Snällt.
    "Glömde du nånting på gubben nu eller är den klar?"
    - En arm. Förlåt.

    Herreguuuuud!! Nog för att han är en artig och snäll liten grabb, men han är också en sån som pratar i 200 knyck, inte kan sitta still, snubblar på allt, är social som få och ja....5 år!! Inte som....så där!
    Hon måste tro att jag sagt till honom innan att "Nu jäklar uppför du dig och sitter rak i ryggen, annars dör Blixten McQueen"

    Men ja, han låg fint till, väldigt fint faktiskt
  2. 1
    Lite pinsamt :D Vi var på 5-årskontroll igår och Devin uppträdde minst sagt artigt. Pinsamt artigt, som om jag skulle ha hunsat honom innan. Hujedamig så han lät!

    Bvc-tanten: "Hej! Är det någon här som fyllt 5 år?"
    - Ja tack, jag har gjort det.(Helt monoton röst dessutom, vilket han aldrig annars har...
    "Hur kändes det.... -Bra tack!....då? (Devin hann svara på varenda fråga innan den var fördigställd och lät som en militär som svarar sin furir

    "Skulle du vilja rita en gubbe till mig med den här pennan?"
    - Ja. Tack. Snällt.
    "Glömde du nånting på gubben nu eller är den klar?"
    - En arm. Förlåt.

    Herreguuuuud!! Nog för att han är en artig och snäll liten grabb, men han är också en sån som pratar i 200 knyck, inte kan sitta still, snubblar på allt, är social som få och ja....5 år!! Inte som....så där!
    Hon måste tro att jag sagt till honom innan att "Nu jäklar uppför du dig och sitter rak i ryggen, annars dör Blixten McQueen"

    Men ja, han låg fint till, väldigt fint faktiskt
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Haha

    Men skönt ändå när de gör det de ska. Sa han ja tack till sprutan också?
  4. 2
    Haha Men skönt ändå när de gör det de ska. Sa han ja tack till sprutan också?
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    härligt!
    Och förlåt att jag skrattar men "annars dör blixten mcqueen" hahaha den ska jag komma ihåg!
    Tycker det låter som en underbar liten kille du har. Kan man boka honom som svärson?

    Var på 1,5 års kontroll igår och min son uppförde sig också på lika fint sätt vilket bvc sköterskan (första gången vi träffade henne) påpekade flera gånger. Tills vi skulle gå hem och han skulle lämna ifrån sig bollen... då kom den lilla dramaqueenen fram och han låg raklång på golvet och tjöt så fönsterrutorna skallrade.
  6. 3
    härligt!
    Och förlåt att jag skrattar men "annars dör blixten mcqueen" hahaha den ska jag komma ihåg!
    Tycker det låter som en underbar liten kille du har. Kan man boka honom som svärson?

    Var på 1,5 års kontroll igår och min son uppförde sig också på lika fint sätt vilket bvc sköterskan (första gången vi träffade henne) påpekade flera gånger. Tills vi skulle gå hem och han skulle lämna ifrån sig bollen... då kom den lilla dramaqueenen fram och han låg raklång på golvet och tjöt så fönsterrutorna skallrade.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Den och läkarundersökningen skulle han få vid et senare tillfälle eftersom läkaren inte var där, men han fick ta en spruta på en nalle i förebyggande
  8. 4
    Den och läkarundersökningen skulle han få vid et senare tillfälle eftersom läkaren inte var där, men han fick ta en spruta på en nalle i förebyggande
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Haha, visst är det typiskt! Förstå får man stå där som en ultimat förälder som har gjort allt rätt med sina barn....och rätt som det är så rasar hela fasaden

    Han är redan tingad som svärson, men jag är inte främmande för en budgivning. *sneglar mot den nya soffan jag skulle vilja ha råd med*

    Den där att Blixten dör har jag såklart aldrig använt, men jäklar vad effektivt det borde vara!
  10. 5
    Haha, visst är det typiskt! Förstå får man stå där som en ultimat förälder som har gjort allt rätt med sina barn....och rätt som det är så rasar hela fasaden

    Han är redan tingad som svärson, men jag är inte främmande för en budgivning. *sneglar mot den nya soffan jag skulle vilja ha råd med*

    Den där att Blixten dör har jag såklart aldrig använt, men jäklar vad effektivt det borde vara!
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Hahaha! Fantastiskt roligt! Man vet verkligen aldrig vad man kan vänta sig...
  12. 6
    Hahaha! Fantastiskt roligt! Man vet verkligen aldrig vad man kan vänta sig...

Liknande trådar

  1. Lite pinsamt...
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 14:28
  2. Lite pinsamt...
    By AmandaExAnimo in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 21:28
  3. Lite pinsamt
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 18:17
  4. Lite pinsamt
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 21:57
  5. Lite pinsamt...
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar