Albin föll idag
_0802 Februaribarn
  1. maylin
    #1

    Albin föll idag

    Idag på dagis föll Albin då han hade en kloss i munnen. De ringde mig från dagis och sa att han skadat sig i munnen. Oturligt nog hade jag nästan slut batteri i mobilen Jag fick ringa tandläkaren från jobbtelefonen på skolan. Hade inte ens Albins sista siffror i personnummret med mig och jag kan inte dem alls, då man skulle trycka sig fram hos tandläkarens telefonsvarare. De skulle ringa upp.
    Fick en tid på eftermiddagen och jag fick gå lite tidigare från jobbet. Hade bett dem på dagis att göra klar Albin tills jag skulle komma. Och han var redo så det gick snabbt.
    Inne hos tandläkaren berättade han direkt att han hade "aj aj" i munnen och pekade. Han fick sen sätta sig i stolen och de kollade på tänderna. De var som tur var inte skadade. Men han hade skadat sig i tandköttet uppe och nere. Sen fick han välja en liten sak och hittade en grön liten bil som han blev så förtjust i.
    Han var så duktig och kändes så stor där han satt själv i tandläkarstolen. Då slog det mig att om ca 2 månader börjar våra februaribarn fylla 3 hela år!

    Han har inte velat äta så mycket för det gör ont i munnen. Men han tar nog igen det sen.
  2. 1
    Albin föll idag Idag på dagis föll Albin då han hade en kloss i munnen. De ringde mig från dagis och sa att han skadat sig i munnen. Oturligt nog hade jag nästan slut batteri i mobilen Jag fick ringa tandläkaren från jobbtelefonen på skolan. Hade inte ens Albins sista siffror i personnummret med mig och jag kan inte dem alls, då man skulle trycka sig fram hos tandläkarens telefonsvarare. De skulle ringa upp.
    Fick en tid på eftermiddagen och jag fick gå lite tidigare från jobbet. Hade bett dem på dagis att göra klar Albin tills jag skulle komma. Och han var redo så det gick snabbt.
    Inne hos tandläkaren berättade han direkt att han hade "aj aj" i munnen och pekade. Han fick sen sätta sig i stolen och de kollade på tänderna. De var som tur var inte skadade. Men han hade skadat sig i tandköttet uppe och nere. Sen fick han välja en liten sak och hittade en grön liten bil som han blev så förtjust i.
    Han var så duktig och kändes så stor där han satt själv i tandläkarstolen. Då slog det mig att om ca 2 månader börjar våra februaribarn fylla 3 hela år!

    Han har inte velat äta så mycket för det gör ont i munnen. Men han tar nog igen det sen.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Tur i oturen att det gick som det gick. Hoppas att han blir helt bra i munnen snart.
  4. 2
    Tur i oturen att det gick som det gick. Hoppas att han blir helt bra i munnen snart.

Liknande trådar

  1. föll idag
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 08:58
  2. Föll idag
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 20:25
  3. Föll idag
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 21:43
  4. Idag föll jag dit..
    By Malou in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 20:18
  5. Föll dit idag
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 07:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar