Hjälp! Blöjutslag
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Hjälp! Blöjutslag

    Christina har helt plötsligt fått blöjutslag. På 1-årskontrollen skrev doktorn ut kortisonsalva. Har strukit på en gång. Har också köpt mjukgörande salva och nåt slags skum som ska vara bra. Utslagen är ilsket röda och Christina är kinkig och gnällig. Jag har gett alvedon. Finns det nåt mer jag kan göra. Fast det här är tredje barnet, har jag inte varit med om det förut.
  2. 1
    Hjälp! Blöjutslag Christina har helt plötsligt fått blöjutslag. På 1-årskontrollen skrev doktorn ut kortisonsalva. Har strukit på en gång. Har också köpt mjukgörande salva och nåt slags skum som ska vara bra. Utslagen är ilsket röda och Christina är kinkig och gnällig. Jag har gett alvedon. Finns det nåt mer jag kan göra. Fast det här är tredje barnet, har jag inte varit med om det förut.
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    nämen stackaren.. usch vad jobbigt. Cassandra har aldrig haft det fullt ut men hon har haft på gång några gånger. Då har jag smörjt på ett tjockt laget med zinksalva. fyllt på vid varje blöjbyte. hon fick nåt sånt böjvecksexem i armhålan en gång. Körde samma där och det tog bara någon dag så var det bra, fast det var illrött när jag upptäckte det. O sen att lufta lufta lufta!! Men det är lite klurigt nu när dom traskar iväg o kissar lite här o var.
    Det är kanske inget du inte har hört förut men så har vi lindrat här när det varit på gång. Var min mamma som är förskolelärare som köpte zinksalvan till oss när vi fick Cassandra för att hon tycker den är så bra.
    hoppas det blir bra snabbt det gör ju ONT.
  4. 2
    nämen stackaren.. usch vad jobbigt. Cassandra har aldrig haft det fullt ut men hon har haft på gång några gånger. Då har jag smörjt på ett tjockt laget med zinksalva. fyllt på vid varje blöjbyte. hon fick nåt sånt böjvecksexem i armhålan en gång. Körde samma där och det tog bara någon dag så var det bra, fast det var illrött när jag upptäckte det. O sen att lufta lufta lufta!! Men det är lite klurigt nu när dom traskar iväg o kissar lite här o var.
    Det är kanske inget du inte har hört förut men så har vi lindrat här när det varit på gång. Var min mamma som är förskolelärare som köpte zinksalvan till oss när vi fick Cassandra för att hon tycker den är så bra.
    hoppas det blir bra snabbt det gör ju ONT.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Det absolut bästa botemedlet är idotyolsalva har jag provat mig fram till Vi har provat oss igenom alla men detta är absolut bäst och mina barn, ffa tjejerna har ofta varit röda i rumpan.
    Köp det och du kommer inte ångra dig, lovar! Smörj in och jag varnar dig, det är kletigt!! men fungerar som så att det lägger sig som en andra hud och skyddar vanliga huden från kiss och annat som retat. Mina brukar bli bra över en natt.
    Vädring är väl också bra med mer som förebyggande
    LYcka till!
  6. 3
    Det absolut bästa botemedlet är idotyolsalva har jag provat mig fram till Vi har provat oss igenom alla men detta är absolut bäst och mina barn, ffa tjejerna har ofta varit röda i rumpan.
    Köp det och du kommer inte ångra dig, lovar! Smörj in och jag varnar dig, det är kletigt!! men fungerar som så att det lägger sig som en andra hud och skyddar vanliga huden från kiss och annat som retat. Mina brukar bli bra över en natt.
    Vädring är väl också bra med mer som förebyggande
    LYcka till!
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4

    Inotyol-salva

    Liam var knallröd om rumpan när jag bytte hans blöja imorse. Han har inte haft det sedan han var pyttig. Men vi använder inotyol-salva och det går bort på några timmar bara (jag överdriver inte) Den är skitbra så den rekommenderar jag
    Hoppas det blir bättre fort!!
  8. 4
    Inotyol-salva Liam var knallröd om rumpan när jag bytte hans blöja imorse. Han har inte haft det sedan han var pyttig. Men vi använder inotyol-salva och det går bort på några timmar bara (jag överdriver inte) Den är skitbra så den rekommenderar jag
    Hoppas det blir bättre fort!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    böjveckseksem eller blöjutslag?
    Till blöjutslag brukar vu ha inotyol salva, super bra. men till eksem har vi först mildison som är en kortisonsalva just där eksemen sitter, sen smörjer vi med mjukgörande miniderm överallt. Då brukar det hållas i shack. Elvis har också eksem, smörjer vi inte varje dag kommer det tillbaka direkt.
    3 av mina har haft/har eksem inte så farligt mycket men det måste smörjas varje dag, morgon och kväll och efter bad och dyligt annars kommer det tillbaka. Ta salvorna på recept, jättedyrt annars.
    Skum har jag aldrig hört talas om... ibland kan det svida till lite när man smörjer, men mina har inte ragerat speciellt, lite i början kanske men inte längre.
    lycka till och hoppas det ger sig snabbt.
  10. 5
    böjveckseksem eller blöjutslag?
    Till blöjutslag brukar vu ha inotyol salva, super bra. men till eksem har vi först mildison som är en kortisonsalva just där eksemen sitter, sen smörjer vi med mjukgörande miniderm överallt. Då brukar det hållas i shack. Elvis har också eksem, smörjer vi inte varje dag kommer det tillbaka direkt.
    3 av mina har haft/har eksem inte så farligt mycket men det måste smörjas varje dag, morgon och kväll och efter bad och dyligt annars kommer det tillbaka. Ta salvorna på recept, jättedyrt annars.
    Skum har jag aldrig hört talas om... ibland kan det svida till lite när man smörjer, men mina har inte ragerat speciellt, lite i början kanske men inte längre.
    lycka till och hoppas det ger sig snabbt.

Liknande trådar

  1. Blöjutslag
    By Ingrid med Arvid in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 16:58
  2. Trist blöjutslag
    By Folly in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 08:06
  3. Blöjutslag!?
    By -Johanna- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 00:37
  4. Blöjutslag?
    By isa m L&C in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 08:04
  5. Blöjutslag?
    By Hoppsan m L-05 o J-03 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 21:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar