Då var vi där igen
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Då var vi där igen

    Samma tjat på lärare som inte anpassar undervisning och material. Hur svårt kan det vara? I dotterns klass är iaf hon och en till elev med diagnos dyslexi dessutom borde det finnas fler elever som av andra skäl kan främjas av samma anpassningar som dyslektiker är i behov av.

    Jag blir så trött på att jag måste sitta och vara förbannad/ledsen och trycka på med alla medel för att det ska bli någon form av reaktion på lärarna. En spec.pedagog som är inkompetent....JAG ORKAR INTE!!
  2. 1
    Då var vi där igen Samma tjat på lärare som inte anpassar undervisning och material. Hur svårt kan det vara? I dotterns klass är iaf hon och en till elev med diagnos dyslexi dessutom borde det finnas fler elever som av andra skäl kan främjas av samma anpassningar som dyslektiker är i behov av.

    Jag blir så trött på att jag måste sitta och vara förbannad/ledsen och trycka på med alla medel för att det ska bli någon form av reaktion på lärarna. En spec.pedagog som är inkompetent....JAG ORKAR INTE!!
  3. Anonym
    #2
    Jag har samma problem när det gäller min son. Hur gammal är din dotter/vilken klass går hon i?
  4. 2
    Jag har samma problem när det gäller min son. Hur gammal är din dotter/vilken klass går hon i?
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Jag har alltid undrat vad problemet är, okunskap, ointresse eller bara dumhet...
    Där jag arbetar tar man reda på saker om man inte vet men i vissa skolor verkar det vara helt omöjligt. Förstår att du är uppgiven, ledsen och arg.
    Vi fick tillstånd ett möte med lärarna och vi fick mail adresser till övriga, nu funkar det med alla utom sv och eng läraren (samma en).

    Jag antar att ni haft alla upptänkliga möten med rektor och lärarna... jag är lyckligt lottad och har en man som kan vid behov köra med manlig härskarteknik. Jag avskyr det men i skolan så är det det enda som funkar, jag går aldrig på samtal utan honom. ´
    Skrapar ihop lite styrka och tålmod och skickar över...
  6. 3
    Jag har alltid undrat vad problemet är, okunskap, ointresse eller bara dumhet...
    Där jag arbetar tar man reda på saker om man inte vet men i vissa skolor verkar det vara helt omöjligt. Förstår att du är uppgiven, ledsen och arg.
    Vi fick tillstånd ett möte med lärarna och vi fick mail adresser till övriga, nu funkar det med alla utom sv och eng läraren (samma en).

    Jag antar att ni haft alla upptänkliga möten med rektor och lärarna... jag är lyckligt lottad och har en man som kan vid behov köra med manlig härskarteknik. Jag avskyr det men i skolan så är det det enda som funkar, jag går aldrig på samtal utan honom. ´
    Skrapar ihop lite styrka och tålmod och skickar över...
  7. Medlem sedan
    Dec 2008
    #4
    Jag kan bara beklaga och skicka lite stärkande kramar till er! Tänk att det i dagens skola fortfarande finns så många inkompetenta lärare som inte alls är intresserade av att göra sitt jobb. Vi har liknande problem i dotterns klass. En lärare som vid varje möte säger att hon ska göra både det ena och det andra, men när vi har uppföljning så kommer den ena ursäkten efter den andra. Grrrr blir så arg!!!!! Det är ju våra barn, så man försöker ju kämpar på, men man ska ju inte behöva göra det! Hoppas du finner lite ork och går på lärarna igen. Kram kram.
  8. 4
    Jag kan bara beklaga och skicka lite stärkande kramar till er! Tänk att det i dagens skola fortfarande finns så många inkompetenta lärare som inte alls är intresserade av att göra sitt jobb. Vi har liknande problem i dotterns klass. En lärare som vid varje möte säger att hon ska göra både det ena och det andra, men när vi har uppföljning så kommer den ena ursäkten efter den andra. Grrrr blir så arg!!!!! Det är ju våra barn, så man försöker ju kämpar på, men man ska ju inte behöva göra det! Hoppas du finner lite ork och går på lärarna igen. Kram kram.

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. hmmm tvist igen och igen
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:06
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar