Lite frågor
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Lite frågor

    Hej
    Eftersom jag är lite halvt ny här i utlandsföräldrar tänkte jag presentera mig själv och ni kanske kunde göra detsamma genom att svara på mina slarvigt påhittade frågor? Tänkte det kunde vara kul!

    Namn: Alexandra
    Ålder:21
    Stad innan flytt utomlands: Kalmar
    Vilket land och stad bor du i nu: England/Cheltenham/Tewkesbury
    Så länge har jag bott utomlands: 4 månader
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej
    Planer på att flytta till något annat land: Kanske i framtiden
    Har du barn eller är du gravid: Jag har en son på 14 månader
    Har du släkt och familj nära: Nej, alla i familjen bor tyvärr kvar i Sverige, men det är ju inte såå långt dit i alla fall.

    Kanske inte var dom bäst formulerade frågorna, men jag är fortfarande ganska nyvaken
    Tack på förhand!
  2. 1
    Lite frågor Hej
    Eftersom jag är lite halvt ny här i utlandsföräldrar tänkte jag presentera mig själv och ni kanske kunde göra detsamma genom att svara på mina slarvigt påhittade frågor? Tänkte det kunde vara kul!

    Namn: Alexandra
    Ålder:21
    Stad innan flytt utomlands: Kalmar
    Vilket land och stad bor du i nu: England/Cheltenham/Tewkesbury
    Så länge har jag bott utomlands: 4 månader
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej
    Planer på att flytta till något annat land: Kanske i framtiden
    Har du barn eller är du gravid: Jag har en son på 14 månader
    Har du släkt och familj nära: Nej, alla i familjen bor tyvärr kvar i Sverige, men det är ju inte såå långt dit i alla fall.

    Kanske inte var dom bäst formulerade frågorna, men jag är fortfarande ganska nyvaken
    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Namn: Christine utanför Paris (CuP)

    Ålder: *gulp* fyller 48 i morgon

    Stad innan flytt utomlands: -

    Vilket land och stad bor du i nu: Crespières en liten by i ödemarken 4 mil sydväst fràn Paris

    Så länge har jag bott utomlands: alltid. Jag är född här

    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej

    Planer på att flytta till något annat land: tror inte

    Har du barn eller är du gravid: 2 pojkar 10 och 16

    Har du släkt och familj nära: Njäö, har en bror inne i Paris, en i Tyskland och mamma i södra Frankrike

    Välkommen hit förresten!
  4. 2
    Namn: Christine utanför Paris (CuP)

    Ålder: *gulp* fyller 48 i morgon

    Stad innan flytt utomlands: -

    Vilket land och stad bor du i nu: Crespières en liten by i ödemarken 4 mil sydväst fràn Paris

    Så länge har jag bott utomlands: alltid. Jag är född här

    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej

    Planer på att flytta till något annat land: tror inte

    Har du barn eller är du gravid: 2 pojkar 10 och 16

    Har du släkt och familj nära: Njäö, har en bror inne i Paris, en i Tyskland och mamma i södra Frankrike

    Välkommen hit förresten!
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Tack! Kul med svar Och grattis i förskott!!
  6. 3
    Tack! Kul med svar Och grattis i förskott!!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Nu ska gammal, äldre äldst svara

    Namn: Martine
    Ålder:63
    Stad innan flytt utomlands: Paris, sedan har jag bott i Stockholm längre än i Frankrike så jag vet inte var utomlands är (jag har dubbelmedborgarskap)

    Vilket land och stad bor du i nu: Turkiet, Kuşadasi Setur marina på en segelbåt med namnet Gråtrut
    Så länge har jag bott utomlands: beror på hur man räknar över 35 år från Frankrike, 1 månad från Sverige
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nja
    Planer på att flytta till något annat land: det är själva meningen med livet på en segelbåt. Vi håller på att spåna vidare
    Har du barn eller är du gravid: Jag har en son på 25 år och en dotter på 29 år
    Har du släkt och familj nära: Nej men jag flyger till Paris (träffa mor brors familj och dottern) om en vecka och till Stockholm om 2 månader för en veckas besök (träffa son och dotter samt fd svärfamilj)
  8. 4
    Nu ska gammal, äldre äldst svara

    Namn: Martine
    Ålder:63
    Stad innan flytt utomlands: Paris, sedan har jag bott i Stockholm längre än i Frankrike så jag vet inte var utomlands är (jag har dubbelmedborgarskap)

    Vilket land och stad bor du i nu: Turkiet, Kuşadasi Setur marina på en segelbåt med namnet Gråtrut
    Så länge har jag bott utomlands: beror på hur man räknar över 35 år från Frankrike, 1 månad från Sverige
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nja
    Planer på att flytta till något annat land: det är själva meningen med livet på en segelbåt. Vi håller på att spåna vidare
    Har du barn eller är du gravid: Jag har en son på 25 år och en dotter på 29 år
    Har du släkt och familj nära: Nej men jag flyger till Paris (träffa mor brors familj och dottern) om en vecka och till Stockholm om 2 månader för en veckas besök (träffa son och dotter samt fd svärfamilj)
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Åh vilket härligt liv du lever Det kan jag verkligen tänka mig att jag och min älskade skulle kunna göra när vi är klara med jobb osv Underbart
  10. 5
    Åh vilket härligt liv du lever Det kan jag verkligen tänka mig att jag och min älskade skulle kunna göra när vi är klara med jobb osv Underbart
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Kul att du tycker det..fast det har varit lite upp o ner de senaste åren men jag har hittat igen.
    Och jag är faktiskt tacksam att äktenskapet kraschade och gav mig chansen att gå vidare.
    Så just nu livet leker och jag delar det med en annan vuxen "tonåring".
    Du kan titta i bloggen
  12. 6
    Kul att du tycker det..fast det har varit lite upp o ner de senaste åren men jag har hittat igen.
    Och jag är faktiskt tacksam att äktenskapet kraschade och gav mig chansen att gå vidare.
    Så just nu livet leker och jag delar det med en annan vuxen "tonåring".
    Du kan titta i bloggen
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Namn: J-Ox

    Ålder:37

    Stad innan flytt utomlands: -

    Vilket land och stad bor du i nu: Vid en sjö i de franska alperna.

    Så länge har jag bott utomlands: 18 år

    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej

    Planer på att flytta till något annat land: Ja

    Har du barn eller är du gravid: Två söner nio respektive snart sju år. Och en Pickla på 22 månader.

    Har du släkt och familj nära: Nix inte en kotte.
  14. 7
    Namn: J-Ox

    Ålder:37

    Stad innan flytt utomlands: -

    Vilket land och stad bor du i nu: Vid en sjö i de franska alperna.

    Så länge har jag bott utomlands: 18 år

    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej

    Planer på att flytta till något annat land: Ja

    Har du barn eller är du gravid: Två söner nio respektive snart sju år. Och en Pickla på 22 månader.

    Har du släkt och familj nära: Nix inte en kotte.
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Namn: TinTin
    Ålder: 39
    Stad innan flytt utomlands: Stockholm
    Vilket land och stad bor du i nu: London
    Så länge har jag bott utomlands: 11 år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej
    Planer på att flytta till något annat land: Nej, men man vet aldrig.
    Har du barn eller är du gravid: 5 barn: 9, 7, 5, 3 och 5 månader
    Har du släkt och familj nära: Jag har en farbror i Skottland och en ingift kusin i Fulham men annars är alla i Sverige eller i USA
  16. 8
    Namn: TinTin
    Ålder: 39
    Stad innan flytt utomlands: Stockholm
    Vilket land och stad bor du i nu: London
    Så länge har jag bott utomlands: 11 år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej
    Planer på att flytta till något annat land: Nej, men man vet aldrig.
    Har du barn eller är du gravid: 5 barn: 9, 7, 5, 3 och 5 månader
    Har du släkt och familj nära: Jag har en farbror i Skottland och en ingift kusin i Fulham men annars är alla i Sverige eller i USA
  17. Medlem sedan
    Feb 1999
    #9
    Hej och välkommen!

    Namn: Malin2
    Ålder:44
    Stad innan flytt utomlands: mörka småländska skogarna
    Vilket land och stad bor du i nu: Canada
    Så länge har jag bott utomlands: 25 år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej
    Planer på att flytta till något annat land: nej inte på längre tid men kanske kortare tid när barnen är utflugna.
    Har du barn eller är du gravid: 18, 13, 9
    Har du släkt och familj nära: Nej.
  18. 9
    Hej och välkommen!

    Namn: Malin2
    Ålder:44
    Stad innan flytt utomlands: mörka småländska skogarna
    Vilket land och stad bor du i nu: Canada
    Så länge har jag bott utomlands: 25 år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej
    Planer på att flytta till något annat land: nej inte på längre tid men kanske kortare tid när barnen är utflugna.
    Har du barn eller är du gravid: 18, 13, 9
    Har du släkt och familj nära: Nej.
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    Namn: MamaMia kallas jag här inne.
    Ålder:38
    Stad innan flytt utomlands: Stockholm
    Vilket land och stad bor du i nu: England/Kent/vid kusten norr om Canterbury.
    Så länge har jag bott utomlands: 10år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Ja och nej. En längtan har växt sig fram sista 2åren, men då jag och maken (som också är svensk) diskuterar detta, så kommer vi alltid fram till ett nej...
    Planer på att flytta till något annat land: Ja, gärna nu, om vi bara visste var vi skulle flytta. Känns lite som vi bor i vakum just nu.
    Har du barn eller är du gravid: Son 8år, dotter 5 och liten kille på 7 månader.
    Har du släkt och familj nära: Nej, min bror flyttade faktiskt hit efter mig och bodde här i 7år, vilket var roligt, men idag bor han i Frankrike.

    Välkommen hit!
  20. 10
    Namn: MamaMia kallas jag här inne.
    Ålder:38
    Stad innan flytt utomlands: Stockholm
    Vilket land och stad bor du i nu: England/Kent/vid kusten norr om Canterbury.
    Så länge har jag bott utomlands: 10år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Ja och nej. En längtan har växt sig fram sista 2åren, men då jag och maken (som också är svensk) diskuterar detta, så kommer vi alltid fram till ett nej...
    Planer på att flytta till något annat land: Ja, gärna nu, om vi bara visste var vi skulle flytta. Känns lite som vi bor i vakum just nu.
    Har du barn eller är du gravid: Son 8år, dotter 5 och liten kille på 7 månader.
    Har du släkt och familj nära: Nej, min bror flyttade faktiskt hit efter mig och bodde här i 7år, vilket var roligt, men idag bor han i Frankrike.

    Välkommen hit!
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11
    Är inte inne här så ofta nu för tiden=)
    Namn: Helena
    Ålder:43
    Stad innan flytt utomlands: Stad i Västergötland.
    Vilket land och stad bor du i nu: Utanför Indianapolis, IN, USA
    Så länge har jag bott utomlands: 10år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Ja
    Planer på att flytta till något annat land: Ev Kandada någon gång, fast först Sverige=)
    Har du barn eller är du gravid: Två pojkar, födda 00 och 02.
    Har du släkt och familj nära: Nej, min familj finns i Sverige och makens i Kanada.
  22. 11
    Är inte inne här så ofta nu för tiden=)
    Namn: Helena
    Ålder:43
    Stad innan flytt utomlands: Stad i Västergötland.
    Vilket land och stad bor du i nu: Utanför Indianapolis, IN, USA
    Så länge har jag bott utomlands: 10år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Ja
    Planer på att flytta till något annat land: Ev Kandada någon gång, fast först Sverige=)
    Har du barn eller är du gravid: Två pojkar, födda 00 och 02.
    Har du släkt och familj nära: Nej, min familj finns i Sverige och makens i Kanada.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Namn: Anna heter jag egentligen ( men Cei, som jag heter online och på lite andra platser, uttalas föresten Kä-i alltså inte med S-ljud)
    Ålder:47
    Stad innan flytt utomlands: 08 före första gången jag lämnade Sverige, men sen bodde jag också några år på Öland.( Jag har föresten släkt i Kalmar just )

    Vilket land och stad bor du i nu: New Mexico, USA

    Så länge har jag bott utomlands: Sedan 1983, men jag var i Sverige några år på 90-talet, så effektiv tid 'bara'
    en 18-20 så där... Jag har bott i Tyskland och i 6 delstater i USA, samt mkt korta perioder i Schweiz och UK (Channel Isls).

    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej!

    Planer på att flytta till något annat land: JAPP men bara under en period, jag är ser USA som mitt hemland och bas. Om allt går vägen så 'flyttar' jag däremot under en period nästa år till Fiji, Vanuatu och Söderhavet, för att forska lite där i anknytning till mina studier.
    Vi har också för avsikt att bo några år i Östra Asien någon gång i framtiden, förmodligen Japan eller Taiwan el ev. Mainland China.

    Har du barn eller är du gravid: Jag har 4 barn.
    Dotter 24, dotter 21, dotter 20 och son 11.
    Jag är lite lite 'gravid' för jag ska bli mormor till våren
    Dotter som bor i Florida väntar barn. De andra barnen bor här i samma stad som jag, och sonen bor ju hemma förstås :P

    Har du släkt och familj nära: JA och NEJ! Två av mina döttrar bor med sina män här i staden. ( De är båda gifta) och sonen bor ju hemma, men det är 300 svenska mil till dottern i Florida och men resten, i princip alla andra dvs. syskon, föräldrar, syskonbarn, min makes föräldrar och bror, alla ens fastrar, mostrar, kusiner osv osv bor i Europa. Jag hade två kusiner i New York CIty ett tag, men de har båda flyttat tillbaka till Europa.

    'Kanske inte var dom bäst formulerade frågorna, men jag är fortfarande ganska nyvaken '
    - Det var väl jättebra frågor att fråga när man är ny! Jag är just nyvaken själv klockan är strax efter 8 här i New Mexico, Vi ligger 8 timmar efter Sverige i tiden, 7 efter UK. VÄLKOMMEN och KUL att du skriver lite nu också!!
  24. 12
    Namn: Anna heter jag egentligen ( men Cei, som jag heter online och på lite andra platser, uttalas föresten Kä-i alltså inte med S-ljud)
    Ålder:47
    Stad innan flytt utomlands: 08 före första gången jag lämnade Sverige, men sen bodde jag också några år på Öland.( Jag har föresten släkt i Kalmar just )

    Vilket land och stad bor du i nu: New Mexico, USA

    Så länge har jag bott utomlands: Sedan 1983, men jag var i Sverige några år på 90-talet, så effektiv tid 'bara'
    en 18-20 så där... Jag har bott i Tyskland och i 6 delstater i USA, samt mkt korta perioder i Schweiz och UK (Channel Isls).

    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej!

    Planer på att flytta till något annat land: JAPP men bara under en period, jag är ser USA som mitt hemland och bas. Om allt går vägen så 'flyttar' jag däremot under en period nästa år till Fiji, Vanuatu och Söderhavet, för att forska lite där i anknytning till mina studier.
    Vi har också för avsikt att bo några år i Östra Asien någon gång i framtiden, förmodligen Japan eller Taiwan el ev. Mainland China.

    Har du barn eller är du gravid: Jag har 4 barn.
    Dotter 24, dotter 21, dotter 20 och son 11.
    Jag är lite lite 'gravid' för jag ska bli mormor till våren
    Dotter som bor i Florida väntar barn. De andra barnen bor här i samma stad som jag, och sonen bor ju hemma förstås :P

    Har du släkt och familj nära: JA och NEJ! Två av mina döttrar bor med sina män här i staden. ( De är båda gifta) och sonen bor ju hemma, men det är 300 svenska mil till dottern i Florida och men resten, i princip alla andra dvs. syskon, föräldrar, syskonbarn, min makes föräldrar och bror, alla ens fastrar, mostrar, kusiner osv osv bor i Europa. Jag hade två kusiner i New York CIty ett tag, men de har båda flyttat tillbaka till Europa.

    'Kanske inte var dom bäst formulerade frågorna, men jag är fortfarande ganska nyvaken '
    - Det var väl jättebra frågor att fråga när man är ny! Jag är just nyvaken själv klockan är strax efter 8 här i New Mexico, Vi ligger 8 timmar efter Sverige i tiden, 7 efter UK. VÄLKOMMEN och KUL att du skriver lite nu också!!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Namn: Eva
    Ålder:43
    Stad innan flytt utomlands: Lund
    Vilket land och stad bor du i nu: Portland, Oregon, USA
    Så länge har jag bott utomlands: 15 år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej
    Planer på att flytta till något annat land: Nej, inte just nu.
    Har du barn eller är du gravid: Son på 9 år och dotter som är 6 år.
    Har du släkt och familj nära: Nej, ingen ur min familj. Min svärmor bor 3 timmars bilresa bort och makens bror med familj 2 timmar med bil härifrån.
  26. 13
    Namn: Eva
    Ålder:43
    Stad innan flytt utomlands: Lund
    Vilket land och stad bor du i nu: Portland, Oregon, USA
    Så länge har jag bott utomlands: 15 år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej
    Planer på att flytta till något annat land: Nej, inte just nu.
    Har du barn eller är du gravid: Son på 9 år och dotter som är 6 år.
    Har du släkt och familj nära: Nej, ingen ur min familj. Min svärmor bor 3 timmars bilresa bort och makens bror med familj 2 timmar med bil härifrån.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14
    Mina svar samt en fråga tillbaka:

    Är du gift/sambo med en svensk man eller en man av annat ursprung?

    Min make är fransman och vi träffades för tolv år sedan i London.

    Namn: Angelina
    Ålder: 32
    Stad innan flytt utomlands: I den småländska skogen mellan Kalmar och Växjö.
    Vilket land och stad bor du i nu: Paris (15e) Frankrike
    Så länge har jag bott utomlands: Först åtta år, sedan tre år i Sverige och nu ett och ett halvt år till i Frankrike.
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej inte förrän Manu går i pension eller om han skulle bli av med jobbet av någon skum anledning.
    Planer på att flytta till något annat land: Om Manu kan fiska fram ett jobb i Norge så drar vi dit utan tvekan, dessutom drömmer Manu om ett år i Indien och jag är inte längre totalnegativ till detta vilket jag var förr.
    Har du barn eller är du gravid: Jag har tre barn, en son, Maximo på tio år, och två döttrar, Leïla, 8 år och Erika, snart 6 år.
    Har du släkt och familj nära: Japp, jag har min storebror som är sambo med en fransyska, förr bodde han också i Paris men nu, sedan kanske fem år tillbaka bor han i Tours.
  28. 14
    Mina svar samt en fråga tillbaka:

    Är du gift/sambo med en svensk man eller en man av annat ursprung?

    Min make är fransman och vi träffades för tolv år sedan i London.

    Namn: Angelina
    Ålder: 32
    Stad innan flytt utomlands: I den småländska skogen mellan Kalmar och Växjö.
    Vilket land och stad bor du i nu: Paris (15e) Frankrike
    Så länge har jag bott utomlands: Först åtta år, sedan tre år i Sverige och nu ett och ett halvt år till i Frankrike.
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej inte förrän Manu går i pension eller om han skulle bli av med jobbet av någon skum anledning.
    Planer på att flytta till något annat land: Om Manu kan fiska fram ett jobb i Norge så drar vi dit utan tvekan, dessutom drömmer Manu om ett år i Indien och jag är inte längre totalnegativ till detta vilket jag var förr.
    Har du barn eller är du gravid: Jag har tre barn, en son, Maximo på tio år, och två döttrar, Leïla, 8 år och Erika, snart 6 år.
    Har du släkt och familj nära: Japp, jag har min storebror som är sambo med en fransyska, förr bodde han också i Paris men nu, sedan kanske fem år tillbaka bor han i Tours.
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15
    Mig får du inte låta bli att träffa i Paris om en vecka!
  30. 15
    Mig får du inte låta bli att träffa i Paris om en vecka!
  31. Medlem sedan
    Feb 2001
    #16
    Hej!! vad kul att sz dig. Hur är läget?
  32. 16
    Hej!! vad kul att sz dig. Hur är läget?
  33. Medlem sedan
    Dec 2003
    #17
    Namn: Joleda (inte mitt riktiga namn såklart)
    Ålder:39
    Stad innan flytt utomlands: Stockhol
    Vilket land och stad bor du i nu: USA. Bor i Bellevue vilket är en förort till Seattle.
    Så länge har jag bott utomlands: 6.5 år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Ja, men det har vi alltid haft, får se om det någonsin blir av.
    Planer på att flytta till något annat land: Kanske i framtiden
    Har du barn eller är du gravid: Tre barn, 9, 7 och 5 år.
    Har du släkt och familj nära: Nix.
  34. 17
    Namn: Joleda (inte mitt riktiga namn såklart)
    Ålder:39
    Stad innan flytt utomlands: Stockhol
    Vilket land och stad bor du i nu: USA. Bor i Bellevue vilket är en förort till Seattle.
    Så länge har jag bott utomlands: 6.5 år
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Ja, men det har vi alltid haft, får se om det någonsin blir av.
    Planer på att flytta till något annat land: Kanske i framtiden
    Har du barn eller är du gravid: Tre barn, 9, 7 och 5 år.
    Har du släkt och familj nära: Nix.
  35. Medlem sedan
    Apr 2004
    #18

    Hejs och välkommen

    Namn: -nin-
    Ålder: 32
    Stad innan flytt utomlands: En Svensk en.
    Vilket land och stad bor du i nu: Midwest USA.
    Så länge har jag bott utomlands: 7 år den här omgången.
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej.
    Planer på att flytta till något annat land: Nej.
    Har du barn eller är du gravid: 3 barn, 11, 5 och 4.
    Har du släkt och familj nära: Min egenskapade familj bor i samma lilla blåa hus som jag gör, och mina in-laws bor 2 timmar bort.
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  36. 18
    Hejs och välkommen Namn: -nin-
    Ålder: 32
    Stad innan flytt utomlands: En Svensk en.
    Vilket land och stad bor du i nu: Midwest USA.
    Så länge har jag bott utomlands: 7 år den här omgången.
    Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige: Nej.
    Planer på att flytta till något annat land: Nej.
    Har du barn eller är du gravid: 3 barn, 11, 5 och 4.
    Har du släkt och familj nära: Min egenskapade familj bor i samma lilla blåa hus som jag gör, och mina in-laws bor 2 timmar bort.
  37. Medlem sedan
    May 2000
    #19
    Det låter utmärkt!
  38. 19
    Det låter utmärkt!
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20
    Räkna med det!
    Håller på fundilera över lämpliga saker från Turkiet till barnen. Messar dig!
  40. 20
    Räkna med det!
    Håller på fundilera över lämpliga saker från Turkiet till barnen. Messar dig!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lite frågor..
    By 4:an in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 13:31
  2. Lite nervös... lite frågor också...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 22:30
  3. Lite frågor
    By Hanna. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 17:30
  4. lite frågor.
    By MYZOXE! in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 15:37
  5. Lite frågor
    By anonym just nu in forum Diabetes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar