Augusti är den bästa månaden!!!
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Augusti är den bästa månaden!!!

    Nu ska jag berätta varför det är så bra (har ett augustibarn sen innan):

    -Man slipper vara jättegravid på vintern och leta vinterjacka i XXXXXXL.
    -Man slipper halka omkring i trånga stövlar med vattensvullna fötter och vara rädd att halka omkull.
    -Man kanske mår lite illa kring julen, men då har man ju ofta lite mer ledigt så man kan ta det lite lugnt. Och om man inte vill avslöja sig så kan man skylla sitt svullna tillstånd på julmat.
    -Våren traskar på och är härlig och hoppfull.
    -När man sen är höggravid på sommaren så är det perfekt att gå omkring i klänning och flippflopp.
    -Man har ofta semester på sommaren och kan vara ledig. Dessutom kan man bli uppassad av andra lediga... typ sin man...
    -Man kan flasha sin mage på stranden hela sommaren, ju större desto finare...
    -Man får bada hela sommaren. Föder man i juli så får man inte bada mer på hela sommaren, eftersom avslaget brukar hålla i sig 6-8 veckor.

    Vidare är det bra för bebisen för den är inte yttepyttig när det är som kallast i januari. Dessutom är den fortfarande inne i maggen när det är som hetast ute.

    Augusti måste vara den ultimata barnfödelsemånaden!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  2. 1
    Augusti är den bästa månaden!!! Nu ska jag berätta varför det är så bra (har ett augustibarn sen innan):

    -Man slipper vara jättegravid på vintern och leta vinterjacka i XXXXXXL.
    -Man slipper halka omkring i trånga stövlar med vattensvullna fötter och vara rädd att halka omkull.
    -Man kanske mår lite illa kring julen, men då har man ju ofta lite mer ledigt så man kan ta det lite lugnt. Och om man inte vill avslöja sig så kan man skylla sitt svullna tillstånd på julmat.
    -Våren traskar på och är härlig och hoppfull.
    -När man sen är höggravid på sommaren så är det perfekt att gå omkring i klänning och flippflopp.
    -Man har ofta semester på sommaren och kan vara ledig. Dessutom kan man bli uppassad av andra lediga... typ sin man...
    -Man kan flasha sin mage på stranden hela sommaren, ju större desto finare...
    -Man får bada hela sommaren. Föder man i juli så får man inte bada mer på hela sommaren, eftersom avslaget brukar hålla i sig 6-8 veckor.

    Vidare är det bra för bebisen för den är inte yttepyttig när det är som kallast i januari. Dessutom är den fortfarande inne i maggen när det är som hetast ute.

    Augusti måste vara den ultimata barnfödelsemånaden!
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2
    härligt! mycket att se fram emot!
  4. 2
    härligt! mycket att se fram emot!
  5. En:4:a
    #3
    Har tre barn födda i januari, februari och april sen innan å det har fungerat bra det med, så jag ser farm emot kontrasten att gå gravid på sommaren för det har jag aldrig provat förut!
    Det blir en ny erfarenhet å jag hoppas att det är så bra som du skriver!
  6. 3
    Har tre barn födda i januari, februari och april sen innan å det har fungerat bra det med, så jag ser farm emot kontrasten att gå gravid på sommaren för det har jag aldrig provat förut!
    Det blir en ny erfarenhet å jag hoppas att det är så bra som du skriver!
  7. AnonymA
    #4
    Har två barn, ett oktoberbarn och ett junibarn. och även om det är precis lika underbart att få barn oavsett när på året det är, så måste jag säga att jag föredrar en sommarförlossning och spädistiden när det är varmt.
  8. 4
    Har två barn, ett oktoberbarn och ett junibarn. och även om det är precis lika underbart att få barn oavsett när på året det är, så måste jag säga att jag föredrar en sommarförlossning och spädistiden när det är varmt.

Liknande trådar

  1. 4 månaden???
    By 4barnsmamma2012 in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 16:51
  2. 5:e månaden!
    By -Catharina- in forum _1106 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 12:59
  3. Bästa dagen i månaden??
    By caet in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 07:40
  4. Februari = bästa månaden?
    By Nora bf 21/2 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 14:49
  5. den HÄR månaden kan jag
    By pola in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar