Detta tyckte jag var otäckt
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Detta tyckte jag var otäckt

    Amanda är väldigt lättväckt på nätterna och när jag vaknade och skulle gå på toa märkte jag att hon var på väg att vakna så jag ladde mig i sängen med ryggen mot henne. Märkte hur hon började greja med mina kläder som hon brukar osv, men jag låg stilla för hon inte skulle märka att jag var vaken. Sen började hon snurra runt flera gånger och hosta och jag tänkte hon kanske är på väg bli förkyld. Till sist försökte jag vända mig lite mot henne och märker att mitt hår sitter fast så jag börjar dra i det för jag tror hon ligger på det, men då skriker Amanda hysteriskt och jag märker att mitt hår är snott runt hennes hals och när jag drar blir det som en snara och hon är nära att bli strypt. När jag får loss henne tittar hon på mig med stora rädda ögon i mörkret. Jag är lika rädd jag och ser sen på dan att hon har en röd rand på halsen. Hua, har aldrig varit med om eller hört talas om nåt liknande. Tänk om min dotter hade blivit strypt av mitt hår där på natten. Jag ligger ju alltid inklämd mellan mina två barn, men aldrig att nåt sånt hänt förut. Knappt jag vågar sova i natt.
  2. 1
    Detta tyckte jag var otäckt Amanda är väldigt lättväckt på nätterna och när jag vaknade och skulle gå på toa märkte jag att hon var på väg att vakna så jag ladde mig i sängen med ryggen mot henne. Märkte hur hon började greja med mina kläder som hon brukar osv, men jag låg stilla för hon inte skulle märka att jag var vaken. Sen började hon snurra runt flera gånger och hosta och jag tänkte hon kanske är på väg bli förkyld. Till sist försökte jag vända mig lite mot henne och märker att mitt hår sitter fast så jag börjar dra i det för jag tror hon ligger på det, men då skriker Amanda hysteriskt och jag märker att mitt hår är snott runt hennes hals och när jag drar blir det som en snara och hon är nära att bli strypt. När jag får loss henne tittar hon på mig med stora rädda ögon i mörkret. Jag är lika rädd jag och ser sen på dan att hon har en röd rand på halsen. Hua, har aldrig varit med om eller hört talas om nåt liknande. Tänk om min dotter hade blivit strypt av mitt hår där på natten. Jag ligger ju alltid inklämd mellan mina två barn, men aldrig att nåt sånt hänt förut. Knappt jag vågar sova i natt.
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Jag har varit med om samma!! Det är läskigt!! Jag flätar numera håret innan jag går och lägger mig, ett tips...
  4. 2
    Jag har varit med om samma!! Det är läskigt!! Jag flätar numera håret innan jag går och lägger mig, ett tips...
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Hua! Jag är korthårig så jag har inte varit med om något liknande men det låter riktigt otäckt.

    Det ruggigaste vi har varit med om nattetid var när Grodan obemärkt klivit upp på egen hand och haft ett litet nattligt äventyr för någon vecka sedan. Plötsligt vaknade vi av att han stod bredvid sängen och vi trodde att han precis klivit upp, men på morgonen så hittade vi massor av uthällt vatten i köket, sambons kläder var nedrivna på golvet och Grodan hade en alldeles ny och fin bula mellan ögonen. Sjukt va? Att han inte bara varit upp och röjt utan till och med lyckats slå sig utan att vi märkte någonting... Snacka dålig morsa!

    Det där med att fläta håret lät som ett bra tips!
    Kram,
    Mymla.
  6. 3
    Hua! Jag är korthårig så jag har inte varit med om något liknande men det låter riktigt otäckt.

    Det ruggigaste vi har varit med om nattetid var när Grodan obemärkt klivit upp på egen hand och haft ett litet nattligt äventyr för någon vecka sedan. Plötsligt vaknade vi av att han stod bredvid sängen och vi trodde att han precis klivit upp, men på morgonen så hittade vi massor av uthällt vatten i köket, sambons kläder var nedrivna på golvet och Grodan hade en alldeles ny och fin bula mellan ögonen. Sjukt va? Att han inte bara varit upp och röjt utan till och med lyckats slå sig utan att vi märkte någonting... Snacka dålig morsa!

    Det där med att fläta håret lät som ett bra tips!
    Kram,
    Mymla.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Tack för tipset. Lite skönt att höra att man inte är ensam faktiskt fast det är ju hemskt. Men hade det hänt nån allvarligare olycka med hår nångång borde man väl ha hört talas om det. Det är ju så mycket säkerhet man ska tänka på för övrigt.
    Ska börja träna mig på att fläta håret då, men bara det håller ihop är väl huvudsaken.
  8. 4
    Tack för tipset. Lite skönt att höra att man inte är ensam faktiskt fast det är ju hemskt. Men hade det hänt nån allvarligare olycka med hår nångång borde man väl ha hört talas om det. Det är ju så mycket säkerhet man ska tänka på för övrigt.
    Ska börja träna mig på att fläta håret då, men bara det håller ihop är väl huvudsaken.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Inte är du en dålig morsa bara för att du inte märkte att Grodan smitit upp. Hur skulle du ha kunnat förutse det om han sover på nätterna annars.
    Men förstår att det blev en chock att upptäcka att Grodan skadat sig och den förödelse han lyckats åstadkomma.
  10. 5
    Inte är du en dålig morsa bara för att du inte märkte att Grodan smitit upp. Hur skulle du ha kunnat förutse det om han sover på nätterna annars.
    Men förstår att det blev en chock att upptäcka att Grodan skadat sig och den förödelse han lyckats åstadkomma.

Liknande trådar

  1. Detta är till er som tyckte jag skulle
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 21:17
  2. LilleSkutt, jag tyckte detta var fint
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 19:16
  3. Otäckt
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 14:06
  4. Otäckt!
    By Ronja31 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 19:16
  5. Otäckt
    By YoCheri in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 00:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar