Förlossning på måndag om en vecka?
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Förlossning på måndag om en vecka?

    "Har hon inte växt ett halvkilo till på fredag så väntar vi inte", sa barnmorskan. "Vi snittar inte på fredag, men vi väntar inte."

    "Jaha, på måndag alltså?" skojar jag.

    "Jag är ledig på förmiddagen på måndag och fram till klockan två så då kommer jag in i så fall", sa hon.

    Å maj gad, liksom. Fick lite tips på vad jag ska göra om hon inte buffar, när allt det är provat och om hon ändå inte buffar ska jag åka in. Så det känns lite tryggare nu iallafall när jag har riktlinjer att hålla mig till. Tur att jag köpte den där bodyn i storlek 44. Om utifall.
    Som en kanin!
  2. 1
    Förlossning på måndag om en vecka? "Har hon inte växt ett halvkilo till på fredag så väntar vi inte", sa barnmorskan. "Vi snittar inte på fredag, men vi väntar inte."

    "Jaha, på måndag alltså?" skojar jag.

    "Jag är ledig på förmiddagen på måndag och fram till klockan två så då kommer jag in i så fall", sa hon.

    Å maj gad, liksom. Fick lite tips på vad jag ska göra om hon inte buffar, när allt det är provat och om hon ändå inte buffar ska jag åka in. Så det känns lite tryggare nu iallafall när jag har riktlinjer att hålla mig till. Tur att jag köpte den där bodyn i storlek 44. Om utifall.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Ett halvkilo?
    Ojoj, det låter som ett ganska högt krav tycker jag, de ökar väl 225 gram i veckan nu i snitt?

    Vad skönt att du fått lite riktlinjer, låter som en bra barnmorska tycker jag.

    Mysigt, snart har ni er fina fina dotter hos er och hon kommer växa massor utanför magen.

    Håller alla tummar jag har för att veckan bli riktigt bra för er. Kram!
  4. 2
    Ett halvkilo?
    Ojoj, det låter som ett ganska högt krav tycker jag, de ökar väl 225 gram i veckan nu i snitt?

    Vad skönt att du fått lite riktlinjer, låter som en bra barnmorska tycker jag.

    Mysigt, snart har ni er fina fina dotter hos er och hon kommer växa massor utanför magen.

    Håller alla tummar jag har för att veckan bli riktigt bra för er. Kram!
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Jo, jag tror hon tog i rätt bra i överkant där, mest för att markera att det troligen blir ett snitt... Tack för alla tummar och all stöttning på fejjan, du är guld värd! Kram!
  6. 3
    Jo, jag tror hon tog i rätt bra i överkant där, mest för att markera att det troligen blir ett snitt... Tack för alla tummar och all stöttning på fejjan, du är guld värd! Kram!
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Ojojoj. Låter som strl 44 var ett väldigt bra köp Måste kännas otroligt omvälvande just nu att veta att det kanske är sååå nära. Men det låter som att du har en väldigt bra bm som har stenkoll på dig och som inte tar några risker i onödan.
    Skönt att du har några riktlinjer att följa också ifall bebis inte rör på sig.

    Tycker det här lät som väldigt bra nyheter trots situationen

    många kramar
  8. 4
    Ojojoj. Låter som strl 44 var ett väldigt bra köp Måste kännas otroligt omvälvande just nu att veta att det kanske är sååå nära. Men det låter som att du har en väldigt bra bm som har stenkoll på dig och som inte tar några risker i onödan.
    Skönt att du har några riktlinjer att följa också ifall bebis inte rör på sig.

    Tycker det här lät som väldigt bra nyheter trots situationen

    många kramar
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    ojojo---du låter som om du e vid gott mod! håller alla tummar...helt galet att hon kanske kommer snart!! vad skulle du göra för att testa om hon buffar?

    hoppas du och lilltjejen mår bra ikväll!
    kram
  10. 5
    ojojo---du låter som om du e vid gott mod! håller alla tummar...helt galet att hon kanske kommer snart!! vad skulle du göra för att testa om hon buffar?

    hoppas du och lilltjejen mår bra ikväll!
    kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    OJ, ett halvt kilo lät ju som väldigt mycket!! Skickar ett gäng med styrkekramar till dig!! Hoppas att allt ordnar sig till det bästa!!
  12. 6
    OJ, ett halvt kilo lät ju som väldigt mycket!! Skickar ett gäng med styrkekramar till dig!! Hoppas att allt ordnar sig till det bästa!!
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Helt verkligt känns det ju inte just nu, skulle jag kunna sitta med en bäbis vid samma tid om en vecka liksom? Men jo, det känns bättre nu iallafall. Plus att jag fått mer buff sen hon visade hur hårdhänt man skulle vara på magen för att sätta igång bäbin. Kram!
  14. 7
    Helt verkligt känns det ju inte just nu, skulle jag kunna sitta med en bäbis vid samma tid om en vecka liksom? Men jo, det känns bättre nu iallafall. Plus att jag fått mer buff sen hon visade hur hårdhänt man skulle vara på magen för att sätta igång bäbin. Kram!
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    I kväll mår vi bra. Jag skulle börja med att dricka kall juice så det blir både sött och kyligt i magen, och hjälpte inte det så ska man sätta handflatorna vid sidorna av magen och verkligen flytta den minst 5 cm åt varje sida i stora, häftiga rörelser, medan själva egna kroppen är still. Kändes inte klokt och väldigt våldsamt men det funkade och jag tror inte att de kommer med knep som är farliga för bäbin.
  16. 8
    I kväll mår vi bra. Jag skulle börja med att dricka kall juice så det blir både sött och kyligt i magen, och hjälpte inte det så ska man sätta handflatorna vid sidorna av magen och verkligen flytta den minst 5 cm åt varje sida i stora, häftiga rörelser, medan själva egna kroppen är still. Kändes inte klokt och väldigt våldsamt men det funkade och jag tror inte att de kommer med knep som är farliga för bäbin.
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Mm, det måste ju ha varit en överdrift tycker jag, det är ju nästan en tredjedel av vad hon väger nu. Men då blir man ju automatiskt mer inställd på att det faktiskt troligen blir snitt. Kram!
  18. 9
    Mm, det måste ju ha varit en överdrift tycker jag, det är ju nästan en tredjedel av vad hon väger nu. Men då blir man ju automatiskt mer inställd på att det faktiskt troligen blir snitt. Kram!
  19. Medlem sedan
    Jun 2010
    #10
    Oj, vilken omställning!!

    Håller tummarna att allt går toppen!!

    Kram på dig!
  20. 10
    Oj, vilken omställning!!

    Håller tummarna att allt går toppen!!

    Kram på dig!
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Vad bra att det känns bättre
    Jo man får allt ta i om man vill ha mer reaktion än en liten halvslö buff. Skakar man om ordentligt så får man istället ett helt gympapass till svar.
    kram
  22. 11
    Vad bra att det känns bättre
    Jo man får allt ta i om man vill ha mer reaktion än en liten halvslö buff. Skakar man om ordentligt så får man istället ett helt gympapass till svar.
    kram
  23. Medlem sedan
    May 2010
    #12
    Oj, vilken omställning, men en vecka på dig att vänja dig vid tanken iaf, alltid något.

    Jag hoppas att det går jättebra, vare sig det blir snitt nästa vecka eller dröjer, spännande är det iaf.
  24. 12
    Oj, vilken omställning, men en vecka på dig att vänja dig vid tanken iaf, alltid något.

    Jag hoppas att det går jättebra, vare sig det blir snitt nästa vecka eller dröjer, spännande är det iaf.
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13
    Tack för tummarna, det uppskattas! Kram
  26. 13
    Tack för tummarna, det uppskattas! Kram
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Ja, maken har tydligen helt ställt in sig på måndag nu, men man hoppas ju ändå på att hon får växa lite mer först även om det vore fantastiskt också att få se henne redan då!
  28. 14
    Ja, maken har tydligen helt ställt in sig på måndag nu, men man hoppas ju ändå på att hon får växa lite mer först även om det vore fantastiskt också att få se henne redan då!

Liknande trådar

  1. Måndag morgon och ingen förlossning
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 10:27
  2. Mår så bra 1 vecka efter förlossning
    By Piamed4 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 20:33
  3. Måndag och en ny vecka!
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 15:48
  4. Måndag - ny vecka
    By Cayenne-73 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 23:00
  5. Måndag och ny vecka
    By myran m theo in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar