Hej! Jag är ny här och jag känner att jag måste skriva av mej lite för nu är jag förb... Är det fel på mej eller på skolan när det är så svårt som förälder att få information om vad som händer i skolan? Jag har två barn med handikapp, ett med Asperger/ADD och ett med ett förståndshandikapp. Bägge går på särskola. I dag t.ex. kommer yngste sonen hem och berättar att de varit hos skolsyster på hälsoundersökning. Har inte fått någon info om det. När jag frågar rektor/skolsyster/lärare får jag samma svar: Vi behöver inte informera hemmet om allt som sker....

Är det bara jag som är överkänslig eller vad? Vad tycker ni andra? Har man inte rätt till info från skolan om sådant här? De kan skicka info om pysselkvällar och sånt, men sånt som är viktigt kan de inte informera om.

En annan sak. Min äldste son blev långvarit sjuk med hög feber. Var borta över en månad från skolan. vi var på VC, hos en privatläkare och på Barnmottagningen. Alla skrev läkarintyg på att han hade hög feber (40°C) men de kunde inte hitta orsaken. Vad tror ni hände? Rektor vägrade godta alla tre läkarintyg med motiveringen "Jag har ingen juridisk skyldighet att följa ett läkarintyg" Sedan anmäldes vi för brott mot skolplikten.

Vad är det för samhälle vi lever i?