Vad är bäst?
Skolbarn
  1. hur
    #1

    Vad är bäst?

    Om ert barn har blivit t ex slaget eller kränkt på annat sätt av skolbarn är det bäst att ni själv ringer och pratar med föräldrarna om det inträffade eller att
    att lärare pratar med föräldrarna till barnen som förnedrat?
  2. 1
    Vad är bäst? Om ert barn har blivit t ex slaget eller kränkt på annat sätt av skolbarn är det bäst att ni själv ringer och pratar med föräldrarna om det inträffade eller att
    att lärare pratar med föräldrarna till barnen som förnedrat?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Har det hänt i skolan tycker jag att det är bäst om skolan reder ut det hela.
  4. 2
    Har det hänt i skolan tycker jag att det är bäst om skolan reder ut det hela.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Händer det på skolan är det bästa att skolpersonal reder ut konflikten på skolan genom att tala med berörda barn. Skolan kan informera föräldrarna också.
  6. 3
    Händer det på skolan är det bästa att skolpersonal reder ut konflikten på skolan genom att tala med berörda barn. Skolan kan informera föräldrarna också.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Händer det på skolan ska skolpersonalen ta tag i det. Händer det på fritiden är det föräldrarnas ansvar. Händer det både på skoltid och fritidstid ska både skolpersonal och föräldrar ta tag i problemet.

    Men som förälder är det väl alltid bra att ta ansvar för sitt barn tänker jag. Om mitt barn blir slaget undrar jag alltid hur pass oskyldig h*n själv är, och med den inställningen tar jag gärna kontakt med andra föräldrar och försöker som vuxna, sansade människor bena ut barnens konflikt. Vill gärna höra det andra barnets historia och gärna visa för andra föräldrar att jag inte tror deras barn om ont, eller alltid tar för givet att mitt barn är en ängel. Tror att barn kommer mycket bättre överrens om de ser att deras viktigaste vuxna (föräldrarna) respekterar varandra och kan och VILL prata och reda ut konflikter.
  8. 4
    Händer det på skolan ska skolpersonalen ta tag i det. Händer det på fritiden är det föräldrarnas ansvar. Händer det både på skoltid och fritidstid ska både skolpersonal och föräldrar ta tag i problemet.

    Men som förälder är det väl alltid bra att ta ansvar för sitt barn tänker jag. Om mitt barn blir slaget undrar jag alltid hur pass oskyldig h*n själv är, och med den inställningen tar jag gärna kontakt med andra föräldrar och försöker som vuxna, sansade människor bena ut barnens konflikt. Vill gärna höra det andra barnets historia och gärna visa för andra föräldrar att jag inte tror deras barn om ont, eller alltid tar för givet att mitt barn är en ängel. Tror att barn kommer mycket bättre överrens om de ser att deras viktigaste vuxna (föräldrarna) respekterar varandra och kan och VILL prata och reda ut konflikter.
  9. Anonymz
    #5
    Sker det på skolan under skoltid tycker jag det är en självklarhet att det är skolan som sköter det. De har en likabehandlingsplan de ska följa.

    Sker det på fritiden är det föräldrars ansvar. Beroende på art av händelse och frekvens kan man prata med föräldrar eller göra polisanmälan.
  10. 5
    Sker det på skolan under skoltid tycker jag det är en självklarhet att det är skolan som sköter det. De har en likabehandlingsplan de ska följa.

    Sker det på fritiden är det föräldrars ansvar. Beroende på art av händelse och frekvens kan man prata med föräldrar eller göra polisanmälan.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    I första hand skulle jag kontakta skolan och låta dem ta i frågan. Skolan måste ju också komma med i loopen så de kan göra något för att förhindra.

    Men om det inte hjälper skulle jag kontakta de andra föräldrarna.
  12. 6
    I första hand skulle jag kontakta skolan och låta dem ta i frågan. Skolan måste ju också komma med i loopen så de kan göra något för att förhindra.

    Men om det inte hjälper skulle jag kontakta de andra föräldrarna.

Liknande trådar

  1. Vad är bäst?
    By Anna-p in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 18:17
  2. Bäst
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 23:32
  3. ni är bäst...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 14:18
  4. Vad är bäst för mig?
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 15:41
  5. Jag är bäst!!
    By wondergirl in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar