Julklappar då?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Julklappar då?

    Jag vet verkligen inte vad som ska bli årets showstopper till R - hon önskar sig allt hon ser på reklam på Nickelodeon och Disney Channel, men inget med riktig glöd. Vad ger ni era sjuåringar?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  2. 1
    Julklappar då? Jag vet verkligen inte vad som ska bli årets showstopper till R - hon önskar sig allt hon ser på reklam på Nickelodeon och Disney Channel, men inget med riktig glöd. Vad ger ni era sjuåringar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Godmorgon, roligt med Julklapp ämnet! Vi är överens att vi skall dra ner på julklappar i och med att barnen har en stor familj som köper mycket. Dessutom fyller Milla år i dec och då får ju både hon och Luna presenter. I alla fall från oss blir det:
    dem skall få bandu spelet (gemensamt)
    båda skall få kjol och tröja från Mexx
    båda sakll få ett skärpfrån HM
    båda skall få en pysselbok

    Vi har ju köpt marsvin till dem och dem räknas också väl som både födelsedagpresent/Julklapp :-)
  4. 2
    Godmorgon, roligt med Julklapp ämnet! Vi är överens att vi skall dra ner på julklappar i och med att barnen har en stor familj som köper mycket. Dessutom fyller Milla år i dec och då får ju både hon och Luna presenter. I alla fall från oss blir det:
    dem skall få bandu spelet (gemensamt)
    båda skall få kjol och tröja från Mexx
    båda sakll få ett skärpfrån HM
    båda skall få en pysselbok

    Vi har ju köpt marsvin till dem och dem räknas också väl som både födelsedagpresent/Julklapp :-)
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Precis samma här. Albin önskar sig ALLT som syns på de där jäkla reklamerna och lillebror hänger på förstås. Det som är mest eftertraktat är dock en "zorro" innebandyklubba att göra trix med. Detta kommer mormor och morfar komma med, så från oss blir det ett Lego starwars som jag fyndade tidigare i höst + en starwars kalender för 2011 och en Hero Factory gubbe.
  6. 3
    Precis samma här. Albin önskar sig ALLT som syns på de där jäkla reklamerna och lillebror hänger på förstås. Det som är mest eftertraktat är dock en "zorro" innebandyklubba att göra trix med. Detta kommer mormor och morfar komma med, så från oss blir det ett Lego starwars som jag fyndade tidigare i höst + en starwars kalender för 2011 och en Hero Factory gubbe.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Vår tjej önskar sig allt som har med Harry Potter att göra. Hon har läst första och snart andra boken och är helt besatt av HP Så det bli en HP dräkt med trollspö antagligen bok nr 3 och så liten kläder, men jag vet inte ännu vad som kommer från oss och från släkt.
    Sonen önskar sig Star Wars lego och det får han och lite kläder och något annat.
  8. 4
    Vår tjej önskar sig allt som har med Harry Potter att göra. Hon har läst första och snart andra boken och är helt besatt av HP Så det bli en HP dräkt med trollspö antagligen bok nr 3 och så liten kläder, men jag vet inte ännu vad som kommer från oss och från släkt.
    Sonen önskar sig Star Wars lego och det får han och lite kläder och något annat.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Alice vill ha en i-phone, men det kommer hon inte att få Sen önskar hon sig för andra julen i rad ett mikrofonställ (förra året fick hon och Cassandra mickar och de sjunger en del) så det kommer hon att få. Sen önskar hon sig en väggkalender och det kommer hon också att få. I övrigt önskar hon sig inte så dyra saker (eller jo, det med, när hon ser dem på reklam osv, men hon pratar inte om dem sen), utan hon vill mest ha mer pysselsaker och kläder och grejer till sin build a bear (får hon också). Något spel får hon också (vanligt, inte till någon konsoll). Nu minns jag knappt vad jag har köpt, det är nackdelen med att fixa julklapparna i tid!
  10. 5
    Alice vill ha en i-phone, men det kommer hon inte att få Sen önskar hon sig för andra julen i rad ett mikrofonställ (förra året fick hon och Cassandra mickar och de sjunger en del) så det kommer hon att få. Sen önskar hon sig en väggkalender och det kommer hon också att få. I övrigt önskar hon sig inte så dyra saker (eller jo, det med, när hon ser dem på reklam osv, men hon pratar inte om dem sen), utan hon vill mest ha mer pysselsaker och kläder och grejer till sin build a bear (får hon också). Något spel får hon också (vanligt, inte till någon konsoll). Nu minns jag knappt vad jag har köpt, det är nackdelen med att fixa julklapparna i tid!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Är det tösen som är 03:a??

    I så fall är hon SJUKT bra på att läsa! Junior (-01:a) har just läst ut sjätte boken och han är solklart bäst på att läsa i sin klass (trean) och ligger på samma LUS som en sjätteklassare...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  12. 6
    Är det tösen som är 03:a?? I så fall är hon SJUKT bra på att läsa! Junior (-01:a) har just läst ut sjätte boken och han är solklart bäst på att läsa i sin klass (trean) och ligger på samma LUS som en sjätteklassare...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Och jag har inte börjat än...

    Jag som brukar vara klar ungefär nu...

    Men vad menar du, FÅR hon inte en Iphone? GUD så snålt...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  14. 7
    Och jag har inte börjat än... Jag som brukar vara klar ungefär nu...

    Men vad menar du, FÅR hon inte en Iphone? GUD så snålt...
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Skönt att det inte bara är min! :p

    Jag blir helt trött på det där, hur ska man veta vad de egentligen önskar sig??
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  16. 8
    Skönt att det inte bara är min! :p Jag blir helt trött på det där, hur ska man veta vad de egentligen önskar sig??
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Det är nog inte så dumt

    om det är både födelsedag och stor familj som shoppar, de måste få en möjlighet att SE grejorna också, inte bara drunkna i dem.

    Karateträningsoveraller ska de få, men det är ju knappast en show stopper för nån av dem. Hm. Jag får klura vidare.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  18. 9
    Det är nog inte så dumt om det är både födelsedag och stor familj som shoppar, de måste få en möjlighet att SE grejorna också, inte bara drunkna i dem.

    Karateträningsoveraller ska de få, men det är ju knappast en show stopper för nån av dem. Hm. Jag får klura vidare.
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    L kommer få en ny skjorta/slips på morgonen, ngn form av legoteknik som N köpt, sedan har jag köpt ett Monopolspel som de får dela på och sedan har jag gått ihop med svägerskan att vi ger varandras killar (7-8 år) varsin biobiljett att gå tillsammans med sina pappor och äta ute samtidigt (våra jämngamla tjejer får Disney On Ice och middag med sina mammor)
    sedan minns jag inte ngt mer men jag har säkert ngn mer liten pryl längst bak i garderoben som jag glömt bort, nog dags att kolla igenom garderoben
  20. 10
    L kommer få en ny skjorta/slips på morgonen, ngn form av legoteknik som N köpt, sedan har jag köpt ett Monopolspel som de får dela på och sedan har jag gått ihop med svägerskan att vi ger varandras killar (7-8 år) varsin biobiljett att gå tillsammans med sina pappor och äta ute samtidigt (våra jämngamla tjejer får Disney On Ice och middag med sina mammor)
    sedan minns jag inte ngt mer men jag har säkert ngn mer liten pryl längst bak i garderoben som jag glömt bort, nog dags att kolla igenom garderoben
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    I så fall är hon SJUKT bra på att läsa! Junior (-01:a) har just läst ut sjätte boken och han är solklart bäst på att läsa i sin klass (trean) och ligger på samma LUS som en sjätteklassare...
    Jo det vår 03:a och hon är sjukt bra på att läsa Hon lärde sig i princip på egen hand när hon gick på dagis med hjälp av bamsetidningar. Det har varit ett omättligt sug som ingen har kunnat rå på. Fast det är ju ett bra intresse, men lite svårt för skolan att matcha hennes läskunskaper.
    myssli med S 2003 & V 2006
  22. 11
    I så fall är hon SJUKT bra på att läsa! Junior (-01:a) har just läst ut sjätte boken och han är solklart bäst på att läsa i sin klass (trean) och ligger på samma LUS som en sjätteklassare...
    Jo det vår 03:a och hon är sjukt bra på att läsa Hon lärde sig i princip på egen hand när hon gick på dagis med hjälp av bamsetidningar. Det har varit ett omättligt sug som ingen har kunnat rå på. Fast det är ju ett bra intresse, men lite svårt för skolan att matcha hennes läskunskaper.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Hm, ja,

    jag kanske ska tagga ner lite. Jag tycker det är så himla roligt att ge dem julklappar och de får rätt sällan presenter annars på året (utom födelsedan då) men jag kanske har för höga ambitioner själv. Och sen gnäller man över att det inte går att komma in på deras rum för alla prylar. *ser ett samband här, om än yttepyttigt..?*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  24. 12
    Hm, ja, jag kanske ska tagga ner lite. Jag tycker det är så himla roligt att ge dem julklappar och de får rätt sällan presenter annars på året (utom födelsedan då) men jag kanske har för höga ambitioner själv. Och sen gnäller man över att det inte går att komma in på deras rum för alla prylar. *ser ett samband här, om än yttepyttigt..?*
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    Here you... kände själv när jag skrev att -Gah inte mer, jag måste kolla vad vi mer har hemma, det lät ju alldeles för lite
  26. 13
    Here you... kände själv när jag skrev att -Gah inte mer, jag måste kolla vad vi mer har hemma, det lät ju alldeles för lite
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Ja, inventering av presentskåpet

    står på dagordningen här. Jag har en känsla av att det finns en del där. Det är numera inte bara en utan TVÅ garderober. *host* Fast då finns ju allt inslagningsmaterial och sånt där också...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  28. 14
    Ja, inventering av presentskåpet står på dagordningen här. Jag har en känsla av att det finns en del där. Det är numera inte bara en utan TVÅ garderober. *host* Fast då finns ju allt inslagningsmaterial och sånt där också...
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    Det är nog samma här. Karl önskar sig ALLT som finns på reklamkanalerna, i alla fall just när reklamen går. När man senare frågar om han verkligen vill ha det han såg så minns han knappt vad det var.

    Jag tror vi ska köpa en ny innebandyklubba som man gör trix med, sen ska han få en dvd "Mysteriet på Greveholm" (som är en förtäckt julklapp till mig eftersom jag ääääälskade den kalendern) och förmodligen ett spel till sitt Psp.

    Han önskar helst av allt en egen mobil men det har jag sagt nej till, han får nog bli några år äldre först.
  30. 15
    Det är nog samma här. Karl önskar sig ALLT som finns på reklamkanalerna, i alla fall just när reklamen går. När man senare frågar om han verkligen vill ha det han såg så minns han knappt vad det var.

    Jag tror vi ska köpa en ny innebandyklubba som man gör trix med, sen ska han få en dvd "Mysteriet på Greveholm" (som är en förtäckt julklapp till mig eftersom jag ääääälskade den kalendern) och förmodligen ett spel till sitt Psp.

    Han önskar helst av allt en egen mobil men det har jag sagt nej till, han får nog bli några år äldre först.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Ja, nä, ingen mobil här heller,

    det är mest J som tjatar, hans klasskompisar börjar få. Men de bor i närheten av skolan och börjar fasas ut från fritids, han kommer behöva skjuts ända t o m nian eftersom vi har så långt och kollektivtrafiken...toksuger. 06.18 går bussen han måste med, nere vid riksvägen (800 meter) där det nu är 90 men ska byggas om till 2+1-väg med 100 km/h. Skullentetropåenlångstång att jag släpper min unge att gå till den bussen. *fnys* Och det tar 10 minuter att köra, så köra it is. Och då behöver han ingen mobil. Basta.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  32. 16
    Ja, nä, ingen mobil här heller, det är mest J som tjatar, hans klasskompisar börjar få. Men de bor i närheten av skolan och börjar fasas ut från fritids, han kommer behöva skjuts ända t o m nian eftersom vi har så långt och kollektivtrafiken...toksuger. 06.18 går bussen han måste med, nere vid riksvägen (800 meter) där det nu är 90 men ska byggas om till 2+1-väg med 100 km/h. Skullentetropåenlångstång att jag släpper min unge att gå till den bussen. *fnys* Och det tar 10 minuter att köra, så köra it is. Och då behöver han ingen mobil. Basta.

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar