Vanja har skaffat sig låtsasbarn. Tea och Teo heter de. För det mesta är Tea äldst, ungefär i Vanjas ålder, och Teo är bebispojken, men ibland är Teo helt plötsligt äldre än Tea och får gå till förskolan själv.

Busiga ungar är det också, och inte lyssnar de på Vanja heller. När hon ska klä på dem springer de iväg och de knuffas också. Hm, de låter märkligt lika mina egna barn.

Och Vanja låter förstås precis som mig när Tea och Teo inte lyssnar. Det är inte lika kul att höra, så jag får ta och skärpa till mig lite. Jag har ofta för dåligt tålamod och orkar inte med saker och då säger jag till skarpare än vad jag borde, antagligen. Så när jag hör Vanja skälla på Tea och Teo så skäms jag.

Lukas hänger också på i låtsasleken. Det blev jag lite förvånad över. Jag trodde faktiskt att han var för liten för sådana lekar, men där ser man. Tea springer ofta och gömmer sig så Vanja får leta och då letar Lukas också. Det är så sött att se när han springer från rum till rum och ropar "Teeeeaaaa!". Han letar ordentligt också. Bakom dörrar, i skåp, under sängar, men ändå är det alltid Vanja som hittar Tea.

Urgulligt!

Någon mer som har fått utökad barnskara med låtsasbarn?